Geen krant/ nieuws/etc

Discussie in 'De lounge' gestart door edelweiss, 20 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.512
    113
    Vrouw
    #101 Zoe123, 22 jan 2019
    Laatst bewerkt: 22 jan 2019

    Gelukkig niet en daarom is het voor mij juist zo belangrijk te zijn om breed ontwikkeld/geïnformeerd te zijn.
     
    Amberxx vindt dit leuk.
  2. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.846
    2.256
    113
    #102 Anan, 22 jan 2019
    Laatst bewerkt: 22 jan 2019
    Ik kijk niet bewust journaal en lees geen krant. Check wel meerdere keren per dag nu.nl. Ik ben enigszins verslavingsgevoelig en kan dus bij een bepaald item uren speuren en er over lezen. Daar heb ik en geen tijd voor en geen zin in. Dingen grijpen me erg aan, ik blijf er in hangen, vooral sinds ik kinderen heb. Nee dank u dus.

    Daarnaast werk ik in mijn woongemeente en krijg ik daar door mijn werk zo ontzettend veel shit mee wat er gebeurt in dit kleine stukje wereld. Ik wil soms ook gewoon nog onbezonnen en naïeve kunnen zijn.

    Oh ja: ben universitair geschoold ;)
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  3. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ik vind een aantal hier heel denigrerend overkomen richting anderen die aangeven niet op de voet het nieuws te volgen. Komen met allerlei aannames ipv het bij hun zelf te houden. En dan wel vervolgens prat gaan op hun eigen ontwikkeling. Sorry, maar volgens mij ga je een stukje uit de bocht bij je zogenaamde ontwikkeling als je vervolgens denkt dat je mag/kunt oordelen over iemand die andere keuzes maakt.
     
    BabyFG, Iertje81, Mammielove en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. hoop28

    hoop28 Fanatiek lid

    29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Wij hebben een tijd geen tv gehad, nouja geen abonnement. Wel hoorde ik zo nu en dan wat via mijn man, de radio of keek ik eens op internet. Ik heb het toen niet echt gemist. Nu wel weer een tv. En nu volg ik het ook niet echt op de voet. Ik blijf op de hoogte van de belangrijke dingen en verder wil ik het allemaal niet meekrijgen. Waarom? Omdat verhalen vaak zo vanuit één kant belicht worden. En echt iedereen heeft er wel een mening over. Genoeg mensen die continu alleen maar van het slechtste in een ander uitgaan. Daarnaast kan ik gewoon niet zo goed meer tegen de ellende die er gebeurt. Nu weer die kleine julen in de put. En dan het besef dat er zoveel kinderen zijn die terecht komen in een wereld en te maken krijgen met een lijden wat zo groot Is. Die kinderen die al meer meemaken in hun korte leventje dan wij ooit zullen meemaken.
     
  5. kikker1

    kikker1 Fanatiek lid

    22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Ergens zou ik heel graag stoppen met het volgen van al het nieuws, dit omdat het bijna een constante stroom aan externe prikkels is maar anderzijds vind ik het fijn om op de hoogte te zijn. Ik heb een flinke interesse in politiek dus blijf ook volgen maar ik snap de keuze dus heel goed!
    Overigens merk ik in huis met een dochter in groep 7 dat het wel fijn is om zelf ook op de hoogte te zijn want ze komt natuurlijk ook met genoeg verhalen thuis.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  6. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Nou nee ik vind niet serieus dat je eerst een toets staatsinrichting moet doen.
    Maar ik vind wel dat mensen die zich niet verdiepen in de onderwerpen waar de politiek zich mee bezig houdt goed na moeten denken of ze wel moeten stemmen.
    Het maakt mij helemaal niet uit wat iemand stemt, maar mensen: onderbouw je mening. Het gros stemt nu op een enkele loze kreet die ze van een persoon of partij gehoord hebben. Dat vind ik heel zonde. Verdiep je erin voor je stemt.
     
  7. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Heerlijk idd. Ik doe het liefst niets anders.
     
  8. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Nee over de poepluiers van de kinderen praten is interessanter ofzo?
    In jouw omgeving ook niemand die dat soort gesprekken voert? Dat vind ik heel bijzonder. Hier juist bijna alleen maar mensen die over dat soort dingen praten, heerlijk juist!
    Ik heb 1 vriendin die ook niks volgt, het allemaal niet interessant vindt....die kan dus ook nergens over mee praten. Op verjaardagen hangt die er ook een beetje bij zeg maar. Ik praat met haar natuurlijk over andere dingen, maar alle verhalen over moeders op school en schoonzussen en dat soort dingen heb je op een gegeven moment ook wel gehoord.
     
    Nellie4, Zoe123 en amdaa vinden dit leuk.
  9. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Echt? Heel jammer dit.
     
  10. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ja wat dan? Het is een voorbeeld hoor. Kan ook vakantie of weet ik veel wat staan. Als je over dat soort onderwerpen praat heb je dus volgens sommigen iets interessants te zeggen??
    Want de post waar ik op reageerde stelde dat wanneer je over politiek en dat soort dingen praat dat je dan niks te zeggen hebto_O dat vind ik pas jammer.
     
  11. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ja zo kunnen we heel ver gaan. Er zijn mensen die nooit iets gaan snappen van politiek, gaat ze simpelweg niet lukken. Dan ook maar niet meer laten stemmen?
     
  12. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Dat is ook jammer, maar dan hoef je toch niet zo te reageren?
     
  13. Kwek

    Kwek Fanatiek lid

    16 mei 2009
    3.054
    1.164
    113
    Centrum België
    Kan me ook niet voorstellen dat ik niet weet wat er gebeurt in de wereld. Bekijk meermaals per dag nieuwssites.

    Ook op school worden de kinderen gestimuleerd om actualiteit te volgen. Gisteren wist de oudste (vandaag 9 ;) - 3e leerjaar) wel wat te vertellen over de bloedmaan. Vanaf het 2e lj kijken ze in de klas regelmatig naar Karrewiet (kinderjournaal) en vanaf het 3e leerjaar is er elke week een "actuakind van de week": een kind dat die week extra volgt wat er in de actualiteit staat en op vrijdag hierover vertelt. En ja, dat kan vrolijk zijn, maar ook triest... Het heeft volgens mij ook geen zin om ze in onwetendheid te laten over wat er gaande is in de wereld (zonder in extremen te gaan natuurlijk...)
     
  14. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Maar zoiets als de bloedmaan, dat is toch ook niet te missen voor iemand? Zelfs als je niet bewust het nieuws opzoekt, moet je volgens mij heel veel moeite doen om dat te missen.

    Mijn dochter kwam er ook mee, dus ik heb geprobeerd haar wakker te maken om te kijken, maar kreeg haar haar bed niet uit haha.
     
  15. edelweiss

    edelweiss VIP lid

    24 jan 2013
    7.328
    474
    83

    Hier is het dan de keuze niet te stemmen. Mede doordat ik totaal geen vertrouwen heb de politieke
    Gesteldheid van Nederland.

    Ik heb 10 jaar lang Alles gevolgd en me overal druk over gemaakt. En het helpt niets. Ja ik ben zelf nu een stuk rustiger
     
    BabyFG vindt dit leuk.
  16. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Oh dat vind ik dan wel weer heel jammer om te lezen. Ik zie het ook echt als een recht. Uiteraard jouw keuze, maar wel jammer.
     
  17. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.951
    15.255
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Vind ik ook hoor, ik kijk ook het nieuws en lees graag de krant maar politiek boeit me zeer weinig ;)
    Mijn buurvrouw volgt ook geen nieuws en dat is een hele bijdehante slimme dame en zo ken ik er zat meer. Inderdaad zeer denigrerend.
     
    BabyFG en suus1983 vinden dit leuk.
  18. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar de bloedmaan is toch geen nieuws? Dat is een fait divers, een weetje, een kosmisch spektakel.

    Nieuws is actualiteit én (belangrijker nog) duiding bij die actualiteit.

    Dat hoeft niet over politiek te gaan. Het nieuws omvat ook klimaat, religie, migratie, racisme, ethische kwesties, onderwijs, veranderingen in wetgeving waar je op de hoogte van moet zijn. Allemaal zaken die netjes kunnen geïntegreerd worden in gesprekken met vrienden en collega's die niet over politiek gaan, maar wel over je werk, je kinderen, de studies van je kinderen, hun toekomst, jouw gezondheid etc.
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  19. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Gut, ik reageerde gewoon op iemand die wat zei over de bloedmaan. Ben wel een beetje klaar met deze discussie. Laten we ieder gewoon ons eigen ding doen en houd dat vooral ook lekker bij jezelf.
     
  20. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Sorry hoor. Mijn tweede paragraaf was ook niet specifiek op jou bedoeld. Je reageert gewoon heel actief in dit topic...
     

Deel Deze Pagina