Geen krant/ nieuws/etc

Discussie in 'De lounge' gestart door edelweiss, 20 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ik werk sinds een maand niet meer, dus geen collega's. Mijn ouders houden er niet van om over politiek te praten en dat respecteer ik (Ik weet pas sinds een jaar of 2 op welke partij ze stemmen). Mijn zus heeft borderline en zie ik misschien eens per half jaar en dan praten we over haar en alleen over haar. Met vrienden hebben we het wel eens over politiek, maar zitten we vrijwel op 1 lijn, dus echt lang praten we er dan niet over.

    Ik snap niet waarom je zo graag je gelijk hierin wilt halen (zo komt het echt op mij over). Ik geef aan dat ik niet vaak over politiek praat en dat ik genoeg andere onderwerpen heb. Dat jij daar anders over denkt is wel duidelijk nu, maar wat moet ik daarmee?
     
    BabyFG vindt dit leuk.
  2. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Whaha ja dat zal het zijn. Jij begint zelf dat het lijkt alsof mensen niks te zeggen hebben die over het nieuws praten. Maar als je dan een opmerking terugkrijgt kun je die niet hebben. Misschien zelf eerst nadenken over het toontje dat je gebruikt.
     
    Fuddey vindt dit leuk.
  3. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    Laten we dan allebei slimmer zijn dan Trump en allebei onze toontjes wat vriendelijker maken en laten we zelf een voorbeeld zijn van wereldvrede:thumup: Goed plan?
     
  4. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik vind het jammer dat je dit zo ziet. Ik wil helemaal niet mijn gelijk halen. Er is immers geen gelijk te halen, want wij staan gewoon anders tegenover deze kwestie. En dat is prima.

    Jij reageert op mij, en ik reageer weer terug - dat is toch een forum? Dat is toch een discussie? En een suggestie hoeft toch helemaal niet zo negatief te zijn als jij die steeds lijkt op te pikken in deze thread. Je zegt dat anderen heel neerbuigend reageren op mama's die zeggen dat ze geen nieuws volgen, maar jij reageert minstens even bitsig op mama's die er een andere mening als jij op nahouden hoor.
     
    Fuddey vindt dit leuk.
  5. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ik reageer idd bitsig omdat ik het jammer vind dat er meteen weer geoordeeld moet worden (waarmee ik jou overigens niet bedoel). Waarom het niet bij jezelf houden?
    Jij geeft aan dat je het nieuws volgt en waarom je het belangrijk vindt. Helemaal prima, respecteer ik.
    Anderen geven dat aan en vinden het vervolgens nodig om allerlei aannames erbij in te gooien over anderen die het niet doen.
    Achterstand, beperkte draagkracht, klein wereldje, minder algemene ontwikkeling? Serieus? En dat alles gebaseerd op 1 post hier. Ja, dat vind ik irritant, bijzonder vervelend en zeker niet het gedrag van een ontwikkeld persoon.
    Ik wil best een normale discussie voeren, maar als de toon al op die manier gezet wordt, is dat volgens mij al niet meer mogelijk.
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  6. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Die aannames vind ik ook niet nodig. Die heb ik dan ook niet geopperd. Maar jij reageerde wel op mij persoonlijk dat ik per se mijn gelijk wou halen, en dat is dus niet zo. Ik reageer gewoon verder op wat jij zegt, vanuit mijn standpunt. Niet meer, niet minder.

    Terug naar het debat dan maar :)
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  7. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    Niet actief het nieuws volgen is iets anders dan de grote lijnen van wat er speelt niet meekrijgen ;)
     
  8. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Dat is erg moeilijk te begrijpen voor een aantal mensen.
     
  9. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar een oprechte vraag: hoe krijg je die grote lijnen dan mee als je geen nieuws kijkt of krant leest? Ik las eerder in dit topic «ik hoor het wel van anderen» of «ik lees de titels op Facebook». Maar dat staat nog steeds mijlenver van de grote lijnen meekrijgen, in mijn optiek. Of denk jij daar anders over?
     
  10. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    De grote lijnen krijg je sowieso wel mee van de radio ook..... daar lijkt hier niet zo bij stilgestaan te worden heb ik t idee, alsof wij dan ook geen radio oid luisteren. Maar ik ga niet speciaal de krant lezen ervoor idd, pas als ik iets hoor wat mijn aandacht trekt dan luister ik actief en ga ik daarna wel de nieuwssites af om nog even goed na te lezen enzo. Maar ik ga niet de hele nieuwssites uitpluizen op zoek naar allerhande wereldgebeurtenissen. Als ik dat al doe dan is t uit pure verveling ;) en dan kom ik toch vaak terecht bij de opmerkelijke nieuwsberichten of juist de wetenschappelijke ontwikkelingen ed :)
    Politiek kom ik helemaal nooit en verder hooguit de voorpagina.

    Om nog bij te dragen aan de andere discussie; nee politiek interesseert me geen hol om daar nou heel aandachtig en veel tijd aan te besteden om alle ins en outs proberen te weten te komen. ik vind t allemaal graaiers en draaiers en ze maken geen van allen hun beloftes waar ;) en dat is logisch want ze moeten met elkaar regeren en t is nooit 1 partij die t voor t zeggen heeft (wat ook maar weer goed is.....).
    Ik voel dus ook de behoefte niet om daar hele discussies over te voeren met anderen, alsof dat iets oplevert....enkel een discussie en t verandert de zaak ook verder niet ;) dus waarom zou ik daar energie in steken als ik t liever over gezelliger onderwerpen heb waar geen eindeloze discussies over zullen ontstaan ;)

    (Wat ook niet zegt dat ik me helemaal niet inlees op het moment dat er weer verkiezingen komen en dus maar hersenloos stem, ook die stelling zag ik hier - zij t anders verwoord - voorbij komen).

    En ik vind het nieuws teveel stemmingmakerij de laatste jaren. Erg eenzijdige berichtgeving en t lijkt vooral steeds meer sensatiebelust te zijn ipv “objectief” nieuws brengen en de daadwerkelijke feiten boven tafel te krijgen. Nou zal dat wellicht een logische ontwikkeling zijn gezien de social media en dat ze natuurlijk ook maar gewoon winst moeten maken die kranten dus zoveel mogelijk clicks hopen te krijgen.....
    Op social media zie ik liever al helemaal geen nieuwsberichten voorbij komen, maar dat heeft meer te maken met de hoeveelheid en het type reacties dat daar op komt......dat draagt weer bij aan dat beeld ‘waar gaat de wereld heen en de mensheid’....

    Dus als ik dan moet kiezen tussen me druk zitten maken om waar de wereld heen gaat, of ik zit heerlijk ontspannen in mijn “bubbel” en probeer mijn dochter (en straks ook onze zoon) belangrijke normen en waarden mee te geven die zij niet meekrijgt van het journaal bijv. Dan kies ik liever voor die ontspannen bubbel en alleen druk maken wanneer nodig ;)
    Dochter leert zo ook echt wel voldoende over en van de wereld, op haar niveau en tempo en rekening houdend met haar karakter.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  11. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nou prima toch. Bedankt voor de uitgebreide uitleg:)

    Er ter info: degelijke media doen het echt niet om winst te maken en clicks te krijgen. Mijn man werkt erin, en ik vroeger ook. Altijd zo jammer als mensen zoiets zeggen :)
     
    BabyFG vindt dit leuk.
  12. Meral

    Meral Fanatiek lid

    1 mrt 2014
    1.102
    604
    113
    Hm, ik kan met iedereen wel praten. Over politieke kwesties kan ik een aardig woordje mee praten, over nieuwsfeiten ook, maar als iemand dat iemand niet boeit kan ik het ook gerust met gemak over andere onderwerpen hebben zoals kinderen, werk, mannen, vakanties, kleding en eten om maar een voorbeeld te noemen :p
    Zolang het gezellig blijft vind ik het prima :)
     
    suus1983 en Tierra vinden dit leuk.
  13. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    Dat zal ook niet het basisdoel zijn, maar als je van sommige - voorheen - serieuze nieuwsmedia soms nu ook “nieuwsberichten” voorbij ziet komen op fb ed dat ik denk....’serieus.....vinden jullie dat nieuwswaardigo_O, geen haar beter dan de telegraaf of shownieuws :rolleyes:‘ dus dat draagt dan wel bij aan de clickbait en sensatiebelust gevoelens van mijn kant.
     
    Tierra vindt dit leuk.
  14. Manderijntje

    Manderijntje Fanatiek lid

    23 jan 2014
    1.162
    1.328
    113
    Nieuws is overrated. Ik volg heel oppervlakkig het nieuws. Lees af en toe wat koppen door en ik lees alleen echt uitgebreid als het om internationale hoogtepunten gaat. Maar dan wel direct het nieuws in 4-5 landen. Opeens merk je hoe onwijs vertekend het beeld is en dat nieuws de mensen het liefst dom houdt..
     

Deel Deze Pagina