voetje 5,50 cm bij 26 weken zwangerschap..

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door rebecca86, 8 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rebecca86

rebecca86 Actief lid

14 sep 2008
    129
    0
    0
    We hebben vandaag weer een echo gehad,
    alles was goed :D Ze hebben ook het voetje gemeten en die was 5,50 cm, nu vroeg ik me af, is dat niet wat groot? :rolleyes:

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

nou dat vind ik wel heel erg groot hoor.maar ik kan me natuurlijk ook verkijken erop

3. Niet meer actief

Weet je zeker dat het over het voetje ging en niet over het bovenbeentje?
    Bij mij werd namelijk het voetje niet gemeten, alleen het botje in het bovenbeen..

4. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Bij mijn pretecho met 27 weken werd verteld dat de voetjes tussen de 5 en 5,5 cm zitten rond die tijd.

5. draaimolen

draaimolen Actief lid

22 apr 2007
    479
    0
    0
    Ik weet niet meer precies hoe groot het voetje van mn zoon was bij de pretecho van 28 weken, maar op basis van de lengte van het voetje kwam mn uitrekendatum 3 wkn! eerder te liggen volgens de echoscopiste. Voeten waren groot! Duidelijk dat het een pretecho was, want veel verstand had ze er dus niet van. Er zijn nu eenmaal kindjes met grote voeten. Ons ventje is uiteindelijk geboren op 40w4d (en dan zit je dus al 3 wkn te wachten omdat het toch in je achterhoofd blijft zitten dat ie misschien eerder komt). Nadat hij geboren was werd er gelijk geroepen, jezus wat een grote voeten heeft ie...gniffel, gniffel. Het wordt een hele grote kerel later werd ons verteld. Nou prima toch, ik vond het wel schattig eigenlijk..haha. Ondertussen is onze zoon 6 mnd oud en zijn zn voetjes mooi in proportie en helemaal niet supergroot, misschien iets groter dan gemiddeld dan ;) Maar ik vind het de liefste voetjes die er zijn ;-D

Moraal van het verhaal, maak je niet te druk. Waarschijnlijk krijg jij ook gewoon een kind met grote voeten. De een heeft grote oren, de ander grote voeten. Ach, wat maakt het ook uit :) Veel succes met alles!

6. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Tegen mij werd ook gezegd dat hij grote voeten had en idd die had hij ook tijdens de geboorte haha, maar net wat draaimolen zegt, met 6 maand mooi bijgetrokken ,dat is hier precies hetzelfde :)

Idd niet druk maken!

7. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    @Rebecca: bij de pretecho van 26 weken en 6 dagen waren de voetjes van Quinten ook 5,5 cm. Hij lag wel voor op groei, al bleek dat uiteindelijk bij de bevalling best mee te vallen.

8. rebecca86

rebecca86 Actief lid

14 sep 2008
    129
    0
    0
    Ja het was zeker het voetje want dat had ze in beeld, ik zei nog, ooh wat is die groot... zei ze ik zal het es meten.. en dat was 5,50 cm..
    Ik maak me ook niet zo druk ;) maar vroeg het me wel af haha.. m'n dochtertje was ook vrij flink bij de geboorte 53 cm en 4090 gram.. maar de voetjes waren niet zo heel groot.. dus ben wel benieuwd dan of dit kindje ook zo groot wordt of miscshien groter..? :) maar als alleen de voetjes zo groot zijn en het trekt na een paar maanden allemaal weer bij dan is het goed :D

9. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Met de 3D echo werd bij mij zoontje ook de voet opgemeten, daar heb ik toevallig een foto van met afmeting erbij.
    Ik was toen 27+3 zwanger en zijn voetje was 5,56 cm.

Deel Deze Pagina