Geen kusjes en knuffels meer

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Noushka, 11 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Onze zoon van bijna 6 wil geen kusjes meer geven :(
    In groep 2 riep hij me nog na in de klas als 'de kus' vergeten was. Maar sinds groep 3 werd het minder en nu dus helemaal not done.
    Oke, kan ik begrijpen. Het is natuurlijk niet stoer voor zijn vriendjes (hoewel sommigen uit zijn klas dat nog wel gewoon doen)

Maar sinds 2 weken wil hij ook geen kus meer van ons voor het slapen gaan. Ook mag ik hem praktisch geen knuffel of aai over zijn bol geven want dan spuit hij een denkbeeldige spray over de plek waar ik hem aan heb geraakt ;);) met een pshhh geluid erbij... zucht.
    Hij zal het wel ergens op school opgevangen hebben.
    Dus kusjes kan ik nog begrijpen, maar dat ik hem niet eens meer een aai over zijn bol mag geven of zijn hand niet mag vasthouden... omdat hij dat vies of gewoon niet cool vind... Ik begin me eraan te ergeren. En mijn moederhartje is nogal gekrenkt natuurlijk :p.
    Ik heb hem wel verteld dat ik het niet leuk vind. Maar hij wil het gewoon niet zegt hij.

Herkenbaar? niet? Wat moet ik hier mee?? Hem gewoon laten?

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Oh, dat lijkt me ook niet leuk, geen ervaring mee, maar ik hoop dat het vanzelf weer terug komt. Misschien eens vragen van wie hij die denkbeeldige spray heeft overgenomen, misschien een vriendje die op hem inpraat?

3. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Respecteer zijn wens en forceer niets, dan komt het misschien over een tijdje wel weer terug. Ik kan we overigens voorstellen dat het je pijn doet.

4. oumnouafel

oumnouafel Actief lid

24 okt 2014
    328
    1
    16
    NULL
    NULL
    Dat herken ik gelukkige niet bij,mijn zoon van,7 die knuffelt nog vaak met,me kus ook bij school

5. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Oh dat lijkt me niet leuk, onze zoon is ook bijna 6 ( nog 1,5 maand)

Onze kinderen zijn enorme knuffelkontjes, mogen graag kussen en knuffelen en vertellen hoe mooi of lief ze je vinden, als het hier zou gebeuren zou mijn hart ook breken haha,

Maar ik denk dat je er best een vast ritueel van kunt maken voor het naar bed gaan is een knuffel of een aai over de bol, laat hem zelf maar kiezen maar 1 van die word het :D merk je dat ze moeite hebben met het "dwingen" kun je het achter wege houden natuurlijk maar misschien eens het proberen waard ? Hier is de "regel" ook al ben je boos altijd een kus voor het slapen gaan en het weg gaan, dit doen wij als ouders en vinden dat de kinderen hierin mee " moeten " gaan,

Of dat hij jou niet hoeft te knuffelen maar jij hem wel,

Natuurlijk als we merken dat ze er echt moeite mee hebben zullen we dat niet doen, maar tot dusver zijn hun de grootste knuffel konten

6. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam
    Wat fijn voor jou en wat fijn voor de topic starter om dat te weten! ;)

7. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Hmmm ja bij het ene kind komt het eerder dan bij het andere kind. Ik heb een tijd lesgegeven aan groep 3 en veel moederharten zien breken.

Ben bang dat mijn zoon precies zo is straks. Die houdt nu al niet te veel van kusjes en kroelen...

Sterkte!

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Lisa is pas 4 maar zij houdt het soms ook af, dan zegt ze: je hebt me al een kusje gegeven! Maar goed ze staat het nog wel toe gelukkig. Lijkt me heel moeilijk als ze het echt niet meer willen...

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.177
    35.853
    113
    Mijn oudste zit ook in groep 3 en wil op school absoluut geen kus en wil eigenlijk ook niet dat we hem naar de klas brengen, thuis vindt hij het minder erg gelukkig.

10. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Misschien zomaar een idee, maar zou het niet te maken kunnen hebben met het feit dat je bijna moet bevallen? Dat hij beseft dat hij je miet gaan delen en daarom alvast wat afstand neemt? Misschien is het een idee dat je even met hem praat dat hij niet minder belangrijk wordt als de baby er is, maar dat den baby wel meer verzorging nodig heeft. Succes en hopelijk draait hij snel bij.

11. penseel

penseel Niet meer actief

Niet herkenbaar. Ja bij mijn oudste nu die mag ik nog wel een kusje geven als niemand het ziet.

Wat ik veel gedaan hebt en nu nog is het kind roepen en dan een denk beeldige kus aan de kinderen geven. Ze weten het als ik ze roep en kussen mij ook zo terug.

Lijkt mij niet prettig om (afgewezen) te worden. Maar ik denk als je het niet te ernstig opvat en je het af en toe toch blijft doen. Het wel goed gaat komen. Maar ik snap je wel hoor ik wil ze ook elke dag even aan geraakt hebben. Aai over de bol. Dochter trek ik nog lekker tegen mij aan en even een dikke knuffel maar ze komt er ook zelf om vragen ze is er gek op als ik haar rug streel. Masseren hwha. Ze gaat er helemaal klaar voorliggen. Bij oudste deed ik toen hij jong was voetje knuffelen.

12. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Ja hoor herkenbaar. Voor oudste zoon (nu 5 1/2) hoeft dat ook niet (meer). Ik respecteer het maar gewoon en geniet nog meer van het knuffelen met de jongste. Want voor je het weet is dat ook voorbij!

Als onze oudste zich bezeert komt hij nog wel huilend naar mama en mag ik hem troosten met knuffels en kusjes. Stiekem vind ik dat dan wel weer schattig (ook al is de aanleiding zielig natuurlijk). Het is nog steeds een klein mannetje maar wel met een grote mond haha.

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Zorgen dat ie ziek wordt... dan willen ze meestal wel weer bij mama. :D

Hahaha nee geintje natuurlijk! Laatste deel klopt wel, trouwens. Als ze ziek zijn willen ze wel weer... maar verder... ja heel verdrietig voor je. Ik kan het me helemaal voorstellen. Mijn oudste knuffelt nog wel graag (nu 5), maar zijn jongere broer alleen als hij héél moe is of niet lekker. :(

14. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Hier wil de oudste ook al een tijd geen kusjes geven, terwijl ik er eerst 100.000 mocht geven :)
    Gelukkig accepteerde hij af en toe een knuffel wel en inmiddels mag een zoen op zn wang wel. (niet als je het vraagt natuurlijk, maar bij een knuffel laat hij het toe..:D)

Misschien kun je een afspraak maken wanneer het thuis wel mag? Igg een knuffel.

Ik ben blij dat de middelste nog dol is op knuffelen en kusjes geven. En de jongste heeft nog geen inspraak :D

15. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Bedankt voor alle reacties dames :)

Na ruim een week kerstvakantie is hij opeens een stuk knuffeliger. Lekker tegen ons aan hangen op de bank met films kijken.
    Kusjes helaas niet gewenst, maar ik mag hem wel op zijn hoofd een kusje geven enz. zonder dat hij er rare pssst gebaren bij maakt haha.

Ik denk dat het toch vooral invloed van school/vriendjes was. We zullen zien hoe het na de vakantie verder zal gaan..

En inderdaad, als hij ziek is, is hij altijd een stuk aanhankelijker :D haha.

16. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Zie dat je uitgeteld bent vandaag! Succes!!

Deel Deze Pagina