Armin wil waarschijnlijk uit de gemakzucht niet lopen. Hij kan al heel lang goed kruipen(wat heel goed is volgens fysio).Loopt ook allang overal langs, staat ook los , loopt met duwkarretje, en kan ook wel een paar losse stapjes doen sinds 3 weken. En verder niets! Nou probeer ik steeds met hem aan de hand te lopen, maar dat wil hij niet. Heel soms lukt het wel. Zijn er nog meer eigenwijze kindjes?
Misschien vindt hij het nog wat eng? Dat hij bang is om zijn 'vaste' houvast kwijt te raken? Mijn zoontje weigert zelf te lopen, terwijl hij, als hij het idee heeft dat ik hem goed vast heb, zonder problemen loopt. Hij moet vooral niet doorhebben dat hij het zelf doet. Hij loopt trouwens wel aan de hand. En hij is een paar maandjes jonger. Mijn broertje of ik bleek vroeger alleen met de loopwagen te willen lopen. Maar die was zo licht dat hij/ik rondliep met dat ding in de lucht
Hoi, hij is nog maar 15 maanden, joh... en kids gaan gemiddeld tussen de 10 en 18 maanden aan het lopen, dus heb nog ff geduld! Hij doet al heel veel, dus ik zou me er niet al te druk om maken. Hoe meer je pusht, hoe slechter... Ik zou het op deze leeftijd bepaald nog geen gemakzucht noemen dat hij niet los wil lopen hoor! Als ie de 18 maanden ruim voorbij is en nog steeds niet wil lopen, dan zou ik er eens specifiek aandacht voor maken, maar nu nog niet hoor! En je zult zien: van het ene op het andere moment gaat ie straks lopen, dat zijn toch echt die sprongen waarmee ze ineens dingen gaan doen. Wacht gewoon af en dan komt het wel,
de oudste zoon van mijn vriend heeft zich tot 2(!) jaar laten dragen! Wilde gewoon niet, hyperintelligent kind, niets mis mee Maar hij bekeek de wereld gewoon, vond dat veel leuker dan zelf ondernemen. Komt vanzelf goed hoor!
ik droeg dean gewoon nergens mee naartoe als ze nieuwsgierig genoeg zijn kruipen ze wel en als ze het leuk genoeg vinden lopen ook wel (komt vanzelf) die van ons liep al heel snel overal langs maar duurde wel even voordat ie los ging lopen helemaal (dus geen paar stappies overbruggen van bank naar tafel ofzo) komt vanzelf wel ze houden toch hun eigen tempo aan ...
Ik vind 15 maanden nog geen alarmleeftijd hoor. Siem ging ook 'pas' met 16 maanden lopen en nu, drie weken later, is ie niet meer te stoppen. Hij stond al heel lang aan tafel en liep rond de bank e.d., maar was gewoon nog te angstig om los te laten. Hij kroop ook pas op handen en knieën vanaf 10,5 maand. Hij lag gewoon graag om zich heen te kijken. Gemiddeld lopen kindjes vóór 18 maanden, maar soms duurt het ook langer. Uiteindelijk loopt ieder kind.
Jesper is 15 maanden en doet sinds vorige week een paar stapjes los en vandaag heeft hij voor het eerst aan mijn hand gelopen. Het komt wel hoor. Zo laat zijn ze nog niet.
Bij Emiel zei iedereen ook: "die loopt wel voor zijn eerste verjaardag", nou hij had er geen zin in hoor. Wel langs de tafel of met de loopkar maar verder niet. Hij liep een aantal dagen voordat hij 16 maanden was los en is niet meer gestopt. Hij gaat nu zelfs hardlopen en valt bijna niet. Maak je maar niet druk, het komt vanzelf wel. Voordat je het weet komt hij je lopend in de kamer tegen.
Volgens mij doen ze dingen pas als ze eraan toe zijn, dat is met kruipen, lopen, leren lezen, zwemmen etc allemaal zo. Je kan het wel pushen, maar dat werkt niet. Als voorbeeld, ik probeerde mijn oudste te leren fietsen toen ze 5 was, draaaaamaaaa, dus maar mee gestopt. Ongeveer een jaar later ziet ze een fiets staan bij een vriendinnetje, gaat erop zitten, en fietst weg, blijkbaar was ze eraan toe
Hier een kontschuiver... Stappen aan mijn handen kan ze wel, maar los staan aan de tafel. of lopen langs de tafel doet/durft ze niet...Ook kruipen of ui haartzelf staan doet ze niet... Ik vindt het wel prima, komt vanzelf wel
Mijn zoontje liep met 16 maanden. Ze gaan lopen als ze er aan toe zijn, geen paniek, het komt allemaal vanzelf. Ik denk niet dat het gemakzucht is.
C doet het ook niet, terwijl hij prima aan 1 hand loopt, en met de blokkenkar achteruit/vooruit/draaien kan. Een paar losse stapjes gaat soms, maar dan alleen perongeluk. Ik heb bij hem echt het idee dat hij het nog niet durft. En dat komt wel. Je hoort vaak dat late lopers ook direct goed kunnen lopen. Zoals mijn zusje met 2 jaar, die kon ook binnen een week staan, lopen EN rennen.
Hier wordt ook nog lang niet losgelopen. Ook is ze vorige week zo hard gevallen, dat ze op dit moment geen stapjes meer zet achter de babywalker. Ze vindt het allemaal nog wat eng denk ik.
Onze uk is wel iets jonger maareh,doet ook nog geen poging tot hoor , wel lopen langs de tafel en alles waar ze langs kan lopen, lopen achter de loopkar gaat prima, kruipen gaat nog sneller dan de gemiddelde Thalys maar lopen? Neuh, denk dat ze er gewoon nog niet naar taalt (want voorlopig is kruipen sneller ), dat gaat ze wel doen als ze eraan toe is denk ik dan maar . Maar in dit tempo loopt onze dochter ook nog niet met 15 maanden hoor. Maar er komt een moment dat je uk ineens gaat lopen, misschien morgen al, het kan gek lopen (leue woordspeling ) bij die kleintjes! Niet teveel zorgen hoor, het komt écht wel!
hier hetzelfde, maar die losse stapjes heb ik hier nog niets gezien. wel rennen achter de babywalker, maar los lopen ho maar. half jan. heb ik weer een meeting van zw.schaps moeders, sophie is de oudste ,maar de laatste die kan lopen los. hoop eigenlijk dat ze het dan kan, maar dat is wel snel, en ik zie het nog niet gebeuren.