kan ik zwanger worden ook al ben ik nog niet ongesteld

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door marissie83, 1 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marissie83

1 feb 2009
    35
    0
    0
    hallo,

ik heb een vraagje: de laatste week van december ben ik ongesteld geweest door de pil en toen ik weer moest beginnen heb ik 3 pillen geslikt en ben toen gestopt.dat was op een woensdag dat weekend heb ik een enorme bloeding gehad van 2 dagen en toen stopte het. nu 4 weken verder heb ik nog geen menstruatie gehad maar eergisteren wel (ongepland) onveilig gevreeen. kan ik vruchtbaar zijn nu? of is de kans heel klein? en is er nu een kans op bevruchting? we hebben het wel staand gedaan en ik heb gelijk zijn sperma uit me laten lopen.

groetjes maris

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi maris,

Ja je bent vruchtbaar, je word namelijk pas ongsteld na je eisprong. Dus de kans is aanwezig. DOor dat je pas kort gestopt bent met de pil kan je cyclus tijdelijk even van slag zijn, ontpillen noemen ze dat. Dit kan een half jaar tot een jaar duren. Maar in die tussen tijd ben je wel vruchtbaar!
    Ook al hebje staand gemeenschap gehad en heb je zijn ejaculaat uit je laten lopen, zijn er toch een stuk of een miljoen zaadcelletje opzoek naar een eicel. net als voor het zingen de kerk uit dat is dat een methode dat niet werkt.

Imke

Deel Deze Pagina