Eefje leg ik weleens op haar buik. Maar gaat maar niet rustig met haar hoofje liggen. Ook niet als ze moe is. Of misschien leg ik haar te snel weer op haar rug ? Ongeveer 5 minuutjes ... durf niet langer. Lijkt mij nogal inspannend voor zo'n kleintje. Hoelang laten jullie je kindje liggen op de buik ? Laten ze hun hoofje ook zolang overeind ?
Jep, hier net zo. Hoelang ik haar ook neerleg, ze blijft met dr koppie omhoog en om zich heen kijken. Tot ze het helemaal zat is, dan legt ze dr hoofd neer en begin te huilen, maar dus wel met dr gezicht naar beneden, in de matras of kussen of waar ze op ligt, dus dat is niet bepaald de bedoeling. Relaxed op dr buik liggen is er in elk geval niet bij. Tenzij ze op mij ligt, dan ligt ze blijkbaar wel lekker (ik ben natuurlijk ook lekker zacht haha)
Hier hetzelfde. Ik laat hem gewoon zolang als hij niet jengelt liggen. Het is erg goed voor ze en als ik hem terugdraai, draait hij toch zichzelf weer op zijn buikje.
Mijn zoontje vindt het heerlijk om op zijn buik te liggen. Hij ligt liever op zijn buik dan op zijn rug. Als hij zin heeft om rond te kijken dan houd hij zijn hoofje ophoog maar als hij moe wordt draait hij zijn hoofdje opzij en gaat hij liggen. Ik laat hem zo lang op zijn buik liggen als hij zelf wil en als ik erbij ben laat ik hem ook wel op zijn buik slapen.
Ik laat 'r liggen tot ze het echt niet meer leuk vindt. Soms is dat al na een minuut en raakt ze dan al overstuur, soms ligt ze een kwartier. Zit niet echt een schema in. Zodra ze met dr hoofd in t matras ligt, raakt ze overstuur dus dan weet ik dat t klaar is en tijd om om te draaien.
Hoi hoi, Hoelang Jarod zijn hoofdje omhoog houd is heel wisselend. Dan een paar minuten en dan weer 5 minuten. Ik kreeg van het CB mee dat het wel 10 min per keer mag. Dus als ze het volhoud gewoon lekker op haar buikje laten liggen. Groetjes Jetje
Dank jullie wel voor de antwoorden. Ik laat haar op haar buik liggen totdat ze het niet meer leuk vindt. Wel grappig dat ze nu met de beentjes probeert af te zetten om om te draaien, maar dit lukt nog niet. Vindt het wel jammer dat ze niet in de gaten heeft dat ze met haar hoofdje kan liggen.
Hier een bijna naamgenoot die ook haar hoofd absoluut niet wil neerleggen. Vanaf dag 1 houdt ze haar hoofd al omhoog, ook als ze bij ons ligt, sterk nekje dus. Ze begint zich nu ook af te zetten en vooruit te tijgeren. Of ze gaat op haar handen en knieen zitten (ziet er erg apart uit bij zo'n kleintje ). Ik leg haar bij het verschonen en 's ochtends vroeg bij het aankleden op haar buik. 's Ochtends is dat ongeveer een kwartier, omdat ze haar hoofd omhoog houdt kan ik dan makkelijk haar haar doen en haar nekje insmeren . Bij het verschonen ligt ze zo'n 5 minuten op haar buik. Ik durf haar niet zo goed op de grond of in de box op haar buik te leggen, als ze moe is, legt ze haar hoofd niet neer, maar stuitert er keihard mee naar voren. Dat geeft nogal eens kopstoten als ze bij ons ligt, ik zie het niet zo zitten als ze dat in de box of op de grond ook doet... Aan de andere kant, het zou wel heel goed voor haar zijn, maar benieuwd hoe ver ze komt. Want het aankleedkussen is niet zo groot en dan komt ze niet verder omdat ze geen grip meer heeft.
In de box leg ik haar op de buik. Ze laat niet opeens haar hoofdje vallen, maar zakt langzaam naar beneden en wil dan abspluut niet liggen op haar hoofdje. Dan wordt het huilen en leg ik haar snel weer op de rug. Ze heeft het vandaag 3 minuten volgehouden. Ze kan niet langer. maar heeft het wel naar haar zin in het begin. Enne ... wat is tijgeren precies ?
Op het tijgeren had je al antwoord zag ik . We lachen ons echt suf om Eva, we hebben haar vanavond op haar buik in de box gehad terwijl ze al doodmoe was, maar niet kon slapen. En ze blijft haar hoofd rechtop houden. Als we haar niet eruit zouden halen, zou ze zo een uur blijven liggen volgens mij. Ze is veel te bang om wat te missen lijkt het wel. Nu heeft ze een kwartier zo gelegen, toen vond ik het wel erg sneu worden omdat ze al zo moe was, maar ze geeft geen kik en blijft gewoon zo liggen met haar hoofd omhoog. Ze 'stuitert' door de vermoeidheid wel af en toe met haar hoofd heen en weer. Tijgeren doet ze zo af en toe, meestal op het aankleedkussen. Ze is er dus vroeg bij . Ik ging pas met zo'n 15 maanden lopen, ik denk dat Eva dat eerder doet . Zo lag ze er dus bij:
alicia was erg traag met hoofd optillen , met 2 maanden bij het cb geweest en zeg dat ze dit nog niet kan en wat denk je ze tilt zonder problemen haar hoofd op en houdt hem strak omhoog en heel lang ook. stond ik dan. thuis deed ze ook heel even optillen en dan gewoon neerleggen . alicia lag bijna nooit op der buikje en nu nog niet omdat ze het dan op het gillen zet en ook als ik haar gewoon laat liggen wordt ze niet rustig. nu vind ze het wel uets leuker en sinds vorige week weet ze dat ze zelf kan omdraaien en is buikliggen verleden tijd. ze vind het wel leuk en tilt haar hoofd op om pogingen te doen tot kruipen en als dit niet lukt draaien maar alicia wilde in het begin alleen maar op haar buikslapen in de box en dus met haar hoofdje plat liggent. misschien da ze nu dnekt dat als ze op de buik moet ze moet slapen
Jemig dat jullie kindjes dat allemaal al kunnen. Ons dochtertje kan dat pas sinds zaterdag en toen was ze precies 11 weken oud. Heb ik zo'n sloompie dan?