Wie heeft ooit vliezen laten breken bij flinke ontsluiting zónder weeën?

Discussie in 'De bevalling' gestart door QMerelQ, 30 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Heeft iemand dit ooit laten doen? En wordt het überhaubt gedaan?
    Nu ben ik 2x gestript en loop al dagen met 5 cm onsluiting, echter geen wee te bekennen.
    VK wilde me na het strippen de vliezen breken als de eerste tekenen van de bevalling zich aandiende, volgens haar binnen een paar uur tijd....
    Echter nu nog steeds geen weeën.
    Wil graag dat het vanzelf op gang komt, daar ik bang ben dat na het breken van de vliezen de weeën wegblijven en ik aan het infuus moet...
    Iemand ervaring?

2. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Bij mij heeft de VK de vliezen gebroken bij 2-3cm zonder weeën. Was bij mij schijnbaar het laatste zetje, want had 5 minuten daarna meteen flinke weeën en 4,5 uur later een mooie dochter op mijn buik! Succes!

3. duimerijntje

duimerijntje Bekend lid

22 jun 2008
    720
    0
    0
    Het lijkt me een lastige keuze! Na het breken moet de baby sowieso binnen een x aantal uur geboren worden, dus een infuus is misschien wel het gevolg.. Bij mij zijn toen net voor de inleiding de vliezen gebroken met 4 cm ontsluiting, maar er was na 2 uur nog geen wee te bekennen. Dus infuus moest erin..

4. krabbeke

krabbeke Actief lid

30 jun 2009
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij mij zijn de vliezen gebroken bij 2 cm ontsluiting. We hebben even gewacht of het vanzelf op gang kwam maar nee dus. Na een uur een infuus gekregen.

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier heeft het vliezen breken bij fynn toen geen zin gehad en ik heb een infuus gekregen.moet zeggen dat ik dat helemaal niet erg vond want ik was het zooo zat dat ik blij was dat er eindelijk iets gebeurde

6. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    Bij mij zijn de vliezen gebroken bij 3cm (zonder weeen). Daarna kwam de bevalling als snel op gang en ben 4 uur later bevallen. Heb dus geen wee-opwekkers oid gekregen.

7. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Bij mij zijn de vliezen gebroken bij 3 cm ontsluiting, de weeen kwamen ongeveer een half uur later op gang en 3,5 uur later was onze zoon geboren.

8. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Bij mijn eerste bevalling hebben ze in het ziekenhuis mijn vliezen gebroken bij 5 cm ontsluiting, terwijl ik nauwelijks weeen had. Daarna kwamen de weeen wel wat opgang, maar hebben ze toch nog een infuus moeten aanleggen, wat ik overigens niet als heftig heb ervaren oid.

9. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Bij de middelste heeft de vk de vliezen gebroken bij 3 cm ontsluiting. Blijkbaar was dit net het laatste setje, want ik kreeg meteen weeen en 1 uur en 23 minuten later was ik bevallen.

10. rianneke1985

rianneke1985 Actief lid

6 jul 2011
    135
    52
    28
    Nu even moeder :)
    Dordrecht
    Bij mij ook met 5 cm vliezen geprikt, daarna 2 uur gewacht of er wat ging gebeuren.... maar nee dus aan het infuus 4 uur later dochter geboren :) Ik vond het infuus ook meevallen hoor, zeker als je al 5 cm heb, je bent al op de helft ;)

11. Novan

Novan Actief lid

16 aug 2010
    154
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    #11 Novan, 16 aug 2011
    Laatst bewerkt: 16 aug 2011
    Hoe ver waren jullie toen de vliezen gebroken zijn? Vorige week had ik ook al 2 a 3 cm en ben ik gestript, zonder resultaat helaas. De vk zei wel dat ze als ik op een cm of 4 zit ze eventueel de vliezen gaan breken om de boel op gang te brengen. Morgen heb ik weer controle, dan ben ik 40+5 ben benieuwd of ik dan al op 4 zit, maar ik vraag mij af of ze dan al vliezen willen breken.

Het lijkt mij dat ze dat sowieso thuis doen, of ook tijdens het spreekuur?

12. naad24

naad24 Bekend lid

22 sep 2008
    771
    0
    0
    Mijn vliezen zijn gebroken met 4cm ontsluiting....na een half uur geen weeën dus aan het infuus. Werkte ook niet gelijk, pas toen die op standje vier stond

13. Novan

Novan Actief lid

16 aug 2010
    154
    0
    0
    Gisteren bij de vk bleek ik inmiddels 3cm, en na het strippen (2e poging) 4cm te hebben. Morgen ben ik precies 41wk, dan ga ik voor een laatste strippoging naar de vk. Mocht dat niets uithalen dan moet ik maandag naar het ziekenhuis... Ik ben benieuwd op hoeveel ik morgen zit. Maar hopen dat het toch nog vanzelf begint, want ik ga liever niet naar het ziekenhuis.

14. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wilde ook liever niet in het ziekenhuis bevallen, maar uiteindelijk moest ik ook ingeleid worden. Ze hebben de vliezen bij me gebroken toen ik 2 cm ontsluiting had. Helaas zetten de weeen niet goed door en moest ik toch aan het infuus. Daarna kwamen de weeen wel goed door, iets te goed...:(

15. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    NOg even ter info:
    Ik was het dus zo zat dat ik 's nacht in mijn gedachten de knoop doorgehakt had om me de vliezen te laten breken.
    Tegen 8 uur 's morgens kreeg ik weeën en om 12 uur was onze meid er!
    Vliezen zijn uiteindelijk tijdens de weeën spontaan gebroken!
    Ben heel blij dat de natuur toch zijn gang is gegaan.
    Suc6 meiden die nog moeten bevallen!!!

16. Chai

Chai Niet meer actief

Mijn vliezen zijn gebroken toen ik weeen had om de 4 mi en 3cm ontsluiting had. Daarna is het heel heftig geworden en is ze snel terwereld gekomen.
    Ik zou het ookniet doen zonder weeen.
    Ik heb tot 41+4 weken rondgelopen met een beetje ontsluiting, ik stond er ook op dat ze uit zichzelf zou komen.
    Echt geen minuut spijt van gehad.

17. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij zijn mijn vliezen gebroken zonder weeen met 5/6 cm ontsluiting 4 uur later was de kleine er. Weeen zijn toen spontaan begonnen en geen opwekkers nodig gehad.

18. Novan

Novan Actief lid

16 aug 2010
    154
    0
    0
    Mijn vliezen worden voorlopig ook nog niet gebroken hoor! Ik heb nog een week. Eventueel gaan ze ze breken als er nog niets gebeurd is de dag voordat er een eventuele inleiding gepland staat.

19. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij ik had 5 cm ontsluiting wel wat harde buiken. Had nergens last van.......De vk heeft de vliezen gebroken en vanaf dat moment kwam ik direct in een weeenstorm terecht......binnen anderhalf uur was ze geboren. Het was mijn kortste maar ergste bevalling van allemaal voor mijn gevoel;)

20. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Ik heb ook nog nergens last van en zo'n 4cm ontsluiting, morgenvroeg gaan ze de vliezen eerst breken en kijken of er iets gebeurt. Anders sluiten ze de infuus aan.

Ben wel benieuwd of er een reactie komt op het breken v/d vliezen.

Deel Deze Pagina