Lenzen raad ik je echt af. Je hebt grote kans dusdanig last te krijgen dat je erg slecht ziet. Je ligt namelijk onder het punt war de lucht de kamer wordt ingeblazen. Het is koude, droge lucht. Ook heb je de tranen van geluk die dwars kunnen zitten. Een bril mag je echt wel op hoor.
Ik heb mijn lenzen mooi ingehouden bij m'n twee keizersneden. Zelf duidelijk aangegeven dat ik ze op mijn eigen verantwoordelijkheid inhoudt. (Bij 9 andere operaties trouwens ook). Er is wel eens moeilijk over gedaan, dan heb ik gezegd dat ik er wel voor wil tekenen, en daarmee was het klaar. Ik heb wel dag en nacht lenzen. Dus je kan twaalf uur je ogen dichthouden ermee, moet lukken toch bij zelfs en onverhoopte algehele narcose ? Met een bril kan ik niet goed zien, draag ik ook nooit, onprettig ding. En wilde echt wel goed m'n kindje kunnen zien
Ik heb bij zowel de vaginale bevalling bij de eerste als de KS bij de tweede gewoon mijn lenzen in gehad. Ik geloof dat niemand ook wist dat ik die dingen in had, niet gevraagd, niet gezegd. Was wel een spoed KS, dus werd niet echt om gevraagd geloof ik.
Ik heb dag en nacht lenzen, ga ze echt niet eruit peuteren voor de bevalling of stel n ks. En straks met de nachten makkelijk, zo uit bed en kan de baby vinden. Ik heb deze lenzen omdat we Snachts wel eens een kalf krijgen, dan is het ook zo hup uit bed en naar de koe, zonder eerst n bril te zoeken of lenzen in te doen.