Hoe begon jullie bevalling? Meteen duidelijke weeen of dagenlang gerommel? Braken de vliezen? En wanneer wist je dat het echt begonnen was? Wanneer ging je bellen?
Ik had sinds week 30 last van voorweeen en ben met 41 weken en 1 dag ingeleid en toen is onze dochter geboren. Ik weet niet of jij moet wachten tot de 42 weken maar hier bij ons mag je zelf kiezen of je met 41 pf 42 weken laat inleiden. Ik hoop dat je gewoon je weeën spontaan krijgt want die kun je wegpuffen als je wordt ingeleid kun je je weeën niet wegpuffen
Bij de eerste rommelde het overdag wat, om 00.30 wist ik zeker dat ik weeën had, om 10.15 brak de VK mijn vliezen en om 10.56 was ze er. Bij de jongens begon het beide met het breken van de vliezen na een paar dagen wat meer harde buiken hebben. Die 2 waren er binnen 3,5 en 6,5 uur na het breken ervan.
Ohw, bij mijn dochter belde ik om 4u 's nachts al, omdat ik gek werd vd weeën. Had ik pas 1,5 cm! Om 7u naar ziekenhuis gegaan met nog steeds 1,5 cm en daar kreeg ik lachgas vanaf 8.30, omdat het niet vorderde. Bij de jongens moest ik direct bij breken vliezen bellen. Ze waren niet ingedaald. Beide moesten in het zh geboren worden, omdat de vk thuis niet eens een beetje haar vd hoofdjes kon voelen. Ze gingen zelfs tijdens de bevalling nog dwars in mijn buik liggen.
1) Begon met gebroken vliezen. Geen gerommel vooraf gehad. Het was een flinke flats dus het was wel duidelijk dat het begonnen was, na en uurtje ofzo begonnen de weeen op gang te komen. Ik heb direct de verloskundige gebeld, maar dat was omdat ik nog geen 37 weken zwanger was. We mochten ook direct door naar het ziekenhuis. 9 uur na de gebroken vliezen was hij er! 2) Begon ook met gebroken vliezen en ook geen gerommel vooraf. Was een beetje aan het twijfelen of het t nou was, maar de weeen begonnen direct daarna. Toen was er geen twijfel meer mogelijk. Heb 3 kwartier daarna gebeld (ging vrij snel al naar weeen om de 3 minuten). Ze waren er nog eens 3 kwartier later. Anderhalf uur later was hij er
'S nachts wat harde buiken gehad waar ik wakker van werd Ochtend slijmerige afscheiding Middag eerst een half uur om de 10 minuten harde buiken daarna om de 2-3 minuten en waren het echte weeen. Toen na een uur ofzo ging ik bellen, maar het zwakte weer af dus nog niet naar het ziekenhuis gegaan. 'S avonds weer gebeld wat we moesten doen, want had wel weeen maar niet mee zo snel achter elkaar. in het ziekenhuis begon het toen al snel heftiger te worden.
Me vliezen braken in de ochtend met 39+2 weken Ben toen ingeleid met 39+4 omdat de weeën niet kwamen Werd ingeleid door middel van gel. 2,5u na het inbrengen van de gel begonnen de weeën
1600 uur middags eerste wee, 1600uur middags volgende dag daadwerkelijk geboren, en tot die tijd weeen, eerst om de twintig minuten/half uur daarna steeds sneller en heftiger, om 12.00 vliezen gebroken en dus om 16.00 was baby er
1e rond 3 uur s'nachts eerste echte wee. Gebeld om half 6 ze kwamen 2 uur later omdat ze nog bezig waren en bij mij waren de weeën nog niet echt heftig. Rond half 8 belde ik weer toen had ik pas 2 cm. En om half 11 belde ik weer omdat mijn vliezen waren gebroken en ik voelde het hoofdje al 2e Gebeld bij eerste vermoedelijke wee om 6 uur, omdat ik anders om 7 uur in het ziekenhuis moest zijn ik was namelijk 42 weken. Om half 8 was ze er en toen had ik 2 cm. Ik mocht thuis blijven van het zkh. De vk heeft mijn vliezen toen doorgeprikt en om kwart voor 9 was ons 2e kindje er.
Niet. Met 41+1 zijn ze me in gaan leiden omdat ze niet goed gegroeid was, ze niet ingedaald was en ik al 4 dagen harde buiken had. 41+2 was er nog niets veranderd en bleek op de ctg dat ze het benauwd had, toen met spoed een keizersnee gehad.
Ik had met 39+5, 's avonds voor het naar bed gaan (00.15) bloed bij het afvegen. Half uurtje later gebeld, omdat ik best bloedde en wat krampen kreeg. Afgesproken af te wachten, menstruatiekrampen gekregen die sterker werden om 03.30, terug gebeld, VK was er op om 04.30 en had toen al 4 cm. Toen naar het ZH, Fabian is geboren om 11.35 uur. Liefs,
Bedankt voor jullie verhalen tot zover! Veel verschillende verhalen, geeft maar weer aan dat het niet te voorspellen valt...
Vorige week zijn we vliezen gebroken en 3 uur later ongeveer weeën begonnen. Voor de weeën 2 cm ontsluiting. Verder nog niks, wacht nog steeds af...
Hier begonnen alle 3 de bevallingen met heel erg veel plassen, echt om de paar minuten. Bij de oudste en middelste belde ik dus ook heel erg laat en zat ik al op 8 cm en bij de middelste al op volledige ontsluiting. bij de jongste ben ik gecontroleerd of ik echt geen weeen had, want 3 bevallingen wee-loos geloofde ze niet, maar het is dus echt zo. Het vele plassen zijn mijn weeen
Ik had al 6 weken elke nacht voorweeen en met 39,4 braken mijn vliezen. Heb 2 weeën on de 6 minuten gehad en daarna gelijk weeën om de 2 minuten vond de weeenstorm het allerergst van de hele bevalling wanneer ik 1 had weg gepuft kwam er gelijk weer 1 achteraan.
3x begonnen met weeën, wel elke keer heel snel al om de 2 minuten. Alle keren zijn mijn vliezen doorgeprikt aan het einde van de bevalling.
Ik baal wel eens dat ik zo vaak naar dewc moet, maar ik geloof dat ik er wel voor zou willen tekenen om te plassen ipv weeen Ik denk soms ook wel heel naief dat ik misschien van de voorweeen wel volledige ontsluiting kan hebben ineens haha was het maar waar... Net als dat ik vlak voor mijn eerste bevalling nog drie verhalen had gehoord over 'twee keer persen en daar was ie, stelde niks voor', niet handig om in je hoofd te hebben, bij mij duurde dat bijna twee uur....
Stond smorgens op om half 8. Om 8 uur voelde ik iets in m'n rug. Om 10 uur stond ik al over een stoel geleund vd pijn vd krampen / weeën in m'n rug. Kwart over 10 toch maar de vk gebeld. Zat ik al op 5 cm ontsluiting.
Bij mijn eerste met 36.4 weken bloedverlies, weeën en 4 cm en direct naar ziekenhuis. 's Avonds geboren. Mijn tweede met 39.5 gestript. 's nachts weeën en 's ochtends in het ziekenhuis geboren.
Tegen uurtje of 11 s'ochtends slijm met bloed verlies, werd s'nachts om 02:00 wakker met heftige weeën,wilde uit bed stappen toen braken meteen mijn vliezen, waren om 03:00 in het ziekenhuis, en om 08:23 is mijn 2e zoon met een keizersnede geboren omdat hij helemaal verkeerd lag .