Wat nu? wachten of curetage

Discussie in 'Vlindertjes tot 16 weken' gestart door Vis1978, 22 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vis1978

Vis1978 Bekend lid

22 jan 2008
    509
    0
    0
    Alkmaar
    Hallo allemaal,

Ben nieuw op dit forum, maar hoop dat jullie mij misschien een klein beetje kunnen helpen.

Ben vanmorgen met vriendlief naar het echocentrum geweest voor een eerste echo, zou ongeveer 10 weken zwanger zijn. Waar ik al zo ontzettend bang voor was, werd werkelijkheid. Het vruchtje leefde niet meer en is waarschijnlijk al in de 5e of 6e week gestopt met ontwikkelen.
    Emotioneel ben ik nu net een schommel, ik ga heen en weer. Alsof dit al niet ellendig genoeg is, heb ik ook nog geen miskraam gehad en daar "wacht" ik dus (achteraf gezien) al 4 of 5 weken op.

Nu moeten we (en ik uiteraard in het bijzonder) gaan bedenken of we nog langer wachten of dat we een curetage laten doen. Aan de ene kant heb ik helemaal geen zin meer om te wachten en denk ik ook dat een natuurlijke miskraam best pijnlijk zal zijn. Het is natuurlijk ook niet zeker hoelang het gaat duren, voordat het er uitkomt.
    Aan de andere kant is een curetage toch een soort operatie. Ik hoor wel veel positieve berichten over curetage, maar vraag me ook af wat jullie ervaringen zijn.

Als ik heel eerlijk ben, wil ik zo snel mogelijk weer door. Ik realiseer me dat dit emotioneel niet zomaar gaat, maar dan kan ik er misschien wel voor zorgen dat het lichamelijke gedeelte zo snel mogelijk achter de rug is.

't vreemd en raar om me te realiseren dat er nog wel iets in mijn buik zit, maar dat het allemaal voor niks is.

Grtjs

2. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    wat vreselijk :( ben je bij de gynaecoloog geweest? kan zij/hij je geen advies geven? ze laten je toch niet zomaar lopen?

3. Pien27

Pien27 Lid

22 jan 2008
    70
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi,

Wat verschrikkelijk voor jullie! Leef met jullie mee. Zelf hadden wij dit ook afgelopen december. Bij ons was het net voor de 10 weken gestopt met groeien.
    Wij hebben twee weken afgewacht of het zelf zou komen. Dat gebeurde niet, dus heb ik in het ziekenhuis tabletjes gekregen om het op te wekken. Daar had ik veel vervelende verhalen over gelezen, maar het is mij echt 100% meegevallen. Hebben ze het daar niet met jullie over gehad?

Kan me helemaal vinden in het onwerkelijke gevoel dat je nu hebt. Heel veel sterkte in ieder geval!

groetjes

4. Niet meer actief

Ik heb zelf 1 oktober 2007 een curretage gehad, dit is me lichamelijk heel erg meegevallen. Ik vind het vooral geestelijk erg zwaar, in eens ben je leeg... Daar heb ik het heel erg moeilijk mee gehad.

Ik wens jullie heel veel sterkte!

Dikke knuffel Naatje

5. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Heel veel sterkte meid, heb zelf ook een curretage ondergaan omdat ons kleintje ook niet wou komen.

6. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi Vis,

wat vervelend voor je zeg.
    Aangezien je deze vraag ook bij zwanger worden heb gesteld (heb ik verplaatst naar miskraam) doe ik deze op slot. Dubbel posten is niet toegestaan, dus vandaar.

Succes meis.

Groetjes,
    Elvira
    Moderator Zwangerschapspagina.nl

Deel Deze Pagina