Buik insmeren/striae

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door wennepen, 13 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Smeren jullie je buik in en met wat?

Bij mijn eerste zwangerschap had ik olie van clarins voor mijn buik gebruikt en deze heb ik nu weer gehaald. Maar nu vind ik hem zo stinken dat ik hem eigenlijk niet wil gebruiken. Er zitten namelijk kruidige aroma's in.

Nu wil eigenlijk een andere olie gaan halen, maar weet niet welke.
    Welke hebben jullie (gebruikt), is deze fijn in gebruik?

Hebben jullie striae gekregen?

2. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    nou ik weet dat die cremes niet gebruiken
    wat wel mogelijk werkt is bio oil

ik heb kruidvat merk... is wat goedkoper
    ruikt overigens heerlijk en is ook gewoon n fijne huidverzorging

dat middel staat echt bekend om verminderingen van littekens dus dat geeft grootste kans op echt werking (wel pas na 2 maand ofzo )

3. Missy88

Missy88 Actief lid

19 jun 2011
    314
    2
    18
    NULL
    Gelderland
    Ik heb zwitsal mama buikcreme. De borstencreme vind ik stinken dus doe mijn borsten met de buikcreme. Tot zover geen striae op mijn buik maar wel op mijn borsten(die heb ik niet braaf ingesmeerd vanaf het begin). Maar kan op mijn buik ook nog komen want moet nog 9 weken :p we will see!

4. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    weet je wat t is... ik denk dat je het niet tegen kunt gaan...
    ik heb nog niet gesmeerd en heb tot nu nog gee enkele straeie! dus tsja...

het schijnt zelfs dat het bewezen is dat je niet kunt tegengaan (omdat de onderhuid scheurt...)

dus tsja het enige wat zou kunnen werken (nou wat het zou kunnen verbeteren als het er komt) is denk ik die bio oil...

verder meoten we t er maar mee doen denk ik...

5. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Ik vind het smeren zelf al heel fijn om te doen. ik smeer mezelf om de dag helemaal in, dit doe ik al jaren.
    Ik ben alleen op zoek naar iets wat fijn is voor je dikker wordende buik.

6. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0

ja dat is wat je zelf fijn vind...

een bodylotion of een creme

ik vind dus de bio oil (van kruidvatmerkje) superfijn
    heel zacht ruikt heeel lekker en trekt ook wel snel in (niet dat je dus je kleding onder t vet hebt )
    maar blijft wel heel gehydrateert en zacht aanvoelen (ook nog paar uur na gebruik)

7. Meisjesmama

Meisjesmama Niet meer actief

Eerste zwangerschap trouw elke dag met Zwitsal mama gesmeerd. Nu welgeteld 3x denk ik, en nog steeds geen striae :)

8. Sjenny

Sjenny Bekend lid

24 jan 2011
    509
    0
    0
    verkoopster
    zuidholland
    Ik heb van weleda de buik olie! Weet niet of het helpt maar heb nog steeds geen striae! :) en hij ruikt zoooo lekker :D je kan hem ook op je borsten en benen gebruiken! :)

9. Missy88

Missy88 Actief lid

19 jun 2011
    314
    2
    18
    NULL
    Gelderland
    Ik weet niet of het echt helpt maar ik denk zelf het masseren va de huid wel wat doet.
    Daarbij denk ik dat extra verzorging voor je snel groeiende buik wel goed is voor de huid.

10. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Help allemaal niks vertelde mijn verloskundige.
    Alleen de straie tussen de vingers pakken, en rollen helpt omdat je dan de onderste huidlaag mee bereikt.
    En met smeren dus niet......

11. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Ik geloof ook niet dat je het met welke olie dan ook kunt voorkomen. Maar extra huidverzorging kan in deze tijd geen kwaad denk ik, zal vast goed zijn voor de doorbloeding enzo. Ik gebruik zelf de zwangerschapsolie van Weleda en vind dat echt heerlijk spul! Tot nu toe iedere dag braaf buik, billen en borsten ingesmeerd en nog geen striae. Het plakt ook niet en trekt lekker snel in.

12. Netje89

Netje89 Actief lid

4 okt 2011
    104
    0
    0
    Houd er rekening mee dat het wel of niet krijgen van striae erfelijk is bepaald. Je kan het niet voorkomen. Maar alles waar vitamine E inzit houdt de huid goed soepel, ik smeer ook druk, in mijn hoofd is dat dus damage control haha... Ik gebruik nu de bodylotion van AH huismerk omdat ik die nog in huis heb, maar ik ga als die op is een andere zoeken die neutraler ruikt. Liefst geurloos haha ik kan niets hebben wat dat betreft nu...

13. Netje89

Netje89 Actief lid

4 okt 2011
    104
    0
    0
    Sorry had niet gezien dat je een soortgelijk bericht had geplaatst.. ;)

14. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    1e zwangerschap vanaf 2e trimester dagelijks met Bio Oil gesmeerd, geen enkele striem.

2e zwangerschap ga ik precies hetzelfde doen. Is puur bijgeloof. Want als je ze krijgt, krijg je ze gewoon. Ik was er best bang voor, maar blijkbaar heb ik genetisch geluk in dit opzicht. Mensen die jonger zijn hebben het sneller trouwens.

15. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik heb bij beide zwangerschappen bijna dagelijks gesmeerd, en ik heb geen enkele striem gekregen. Toeval of niet, mijn buik voelde wel elastischer aan en dat is sowieso prettig.

16. Minnie78

Minnie78 Actief lid

16 jan 2011
    254
    0
    0
    Noord Brabant
    Vanaf het begin met Bio Oil gesmeerd en geen streepje straie te bekennen....!!!

17. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    -Soort bio oil van de action.
    -Zwangerschapsolie van weleda
    -Niveau body oil

Wissel soms ff af want vind niveau erg lekker ruiken maar die trekt echt helemaal in.

18. z0nne

z0nne Niet meer actief

Een zwangerschap heb ik dagelijks babyolie gebruikt van zwitsal, ik had geen striae overgehouden ;) maar nu pas de zwangerschap heb ik helemaal niets gesmeerd (ik had er geen zin in) en ook nu geen striae!!

19. susy26

susy26 Niet meer actief

ik heb ook van zwitzal buikbalsem gebruikt, het smeerde heerlijk, maar heb zeker wel zichtbare straie...achja... maar denk dat het je huid wel wat soepeler maakt. Als ik weer wat dikker word, ga ik hem toch weer halen:D

20. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het voedt misschien je huid maar het helpt echt geen striae voorkomen.

Deel Deze Pagina