Geen leuke vergelijking..

Discussion in 'Baby en dreumes' started by moontje2008, May 24, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Wat knap dat je dit open wilt gooien! Want hoe voorzichtig je het ook zult brengen, het zal toch confronterend zijn en misschien komt er wel weer een hoop los. Maar zie er het positieve van in! Misschien is jouw prachtige kleine meisje nu wel het zetje wat je moeder (en de anderen) nodig heeft om het verdriet van toen echt te verwerken. Misschien kan ze dat niet alleen met jou samen, maar heeft ze daar echt hulp bij nodig.

Ik denk niet dat jouw moeder bewust steeds aan je zus denkt wanneer ze Eefje ziet, maar uiteraard zal ze de vergelijking op een keer hebben gemaakt en blijft het nu misschien hangen.

Kun je niet eens een gesprek aanknopen op basis van die foto's? Misschien ben je een keer alleen met je moeder thuis en zie je die foto's liggen, dan kun je er misschien eens iets over laten vallen.

Vind je zelf dat ze op haar lijkt? Lijkt me ook wel heftig voor jou!

Sterkte ermee, en maak het jezelf niet te moeilijk. Het is voor iedereen weer een stuk verwerking van dat grote verlies in jullie gezin, en dat is gewoon heel goed!

2. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

Feb 19, 2008
    3,365
    0
    36
    essen
    hey, ik kan ergens wel begrijpen hoe het zou voelen als ze je kindje vergelijken met een overleden zus ofzo... (niet dat ik in die situatie zit)
    waar ben je zelf bang voor? je weet zelf (zoals je zei in je starterstopic "ik was er al bang voor dat het een x zou komen) dat je dochtertje op je overleden zusje lijkt.. ik persoonlijk zou bang zijn van de gedachte dat de geest veel bij haar is ofzo (ben erg paranormaal ingesteld)
    qua uiterlijk zou ik het niet zo heel erg vinden.

je moeder zal ook niet constant denken wat lijkt ze veel op wilma... dat zal ze mss alleen doen als eefje iets wat wilma ook wel eens gedaan heeft... iets waardoor een herrinering weer opgerakeld word.
    zo lag mijn zoontje van de week in de bank met zijn handen in een zak chips te graaien waarop mijn moeder zei: het is sprekend onze kevin (mijn jongste broertje) ik vond dit natuurlijk helemaa niet erg, maar tis dan ook in een andere situatie want mijn broertje is niet overleden ofzo...

ik zou er wel eens met haar over praten, of als je hoort dat er iets gefluisterd word (zoas in je starterstopic staat) zou ik gewoon zeggen: dat mag gerust hardop gezegt worden (ofzo)
    en gewoon zeggen, ik weet dat ze erop lijkt qua uiterlijk, maar innerijk is het toch echt een heel ander persoontje...

Share This Page