Wij gaan volgende zaterdag op vakantie naar Gran Canaria. Nu heb ik zojuist de vakantie papieren opgehaald en is het tijdsstip van vliegen 5.45 uur, dat betekend dus dat ik onze dochter (bijna 2) om half 3 's nachts uit bed moet halen en dat vind ik zo zielig!!! Heeft iemand hier ervaring mee en tips hoe of wat??????
Ik heb er (nog) geen ervaring mee, wij vliegen a.k. woensdag om7uur en moeten dus ook onze dochter wakker maken. Ik heb zitten denken en eigenlijk vind ik geen een tijdstip handig om te vliegen, je komt nl altijd wel met de slaaptijden in de knoei, dan liever 'smorgensvroeg in de hoop dat ze erg suf is in het vliegtuig en misschien nog even gaat slapen. Het enige waar ik tot nu toe opgekomen ben is dat wij voor ze naar bed gaat alvast een schone romper en shirtje aan gaan doen, dan hoeft ze alleen nog maar een schone broek aan als ze wakker wordt, dan hoeven we verder niet zo aan haar te gaan rommelen. (behalve de luier dan). En we maken haar pas wakker als we bijna de deur uitgaan, dan kan ze zo vanuit haar bed de autostoel in, eten en drinken (als ze dat al wilt) kan ze dan onderweg in de auto wel doen.
Ja ik dacht ik doe niet eens een schone luier om, dat doe ik op schiphol wel als ze wakker word (hoop dat ze een beetje doorslaapt) ik pluk r gewoon uit bed en doe haar met slaapzak en al in de auto. Hoop dat ze dan lekker suf blijft.
Wij vliegen ook al om 6 uur 's ochtends. Ik doe 's avonds met naar bed brengen ipv een pyama een joggingbroekje met truitje aan. Ik haal hem dan voorzichtig met slaapzak uit bed, zo de autostoel in, dekentje erover heen en op het vliegveld direct in de buggy. Ik verwacht dat hij dan gewoon weer verder gaat slapen.
Dat hebben wij indertijd ook zo gedaan, alleen was ze toen 11 maanden. In de auto (taxi) was ze de hele weg rustig wakker. Op schiphol is ze in de buggy weer in slaap gevallen voor een tijdje. Later hebben we haar gewoon 'gevolgd' - als ze wilde lopen mocht ze lopen etc. We hadden brood, drinken en lekkers bij. Later in het vliegtuig viel ze ook nog voor 1,5 uur in slaap, terwijl ze indertijd overdag amper sliep, dus dat was wel prettig. Wij vlogen overigens naar Griekenland om 6.35 uur als ik het goed heb. De taxi was er om 2 uur snachts (1 uur rijden) .