placenta voor = stuitligging?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door anael2009, 4 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anael2009

anael2009 Actief lid

26 nov 2008
    478
    0
    0
    mijn zus had net zoals mij de placenta aan de voorkant liggen en zij zegt dat je daardoor een grotere kans op stuitligging hebt..

Wie weet hier iets van af? Is dit waar, of heeft ze deze conclusie zelf getrokken..

Vind stuitbevallingen best een eng idee, wie kan mij geruststellen?

x

2. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Hoi, bij mij ligt de placenta ook aan de voorkant en de baby ligt gewoon zoals het hoort met het hoofdje naar beneden. Ook mijn vriendin heeft 2x de placenta voor gehad en die heeft ook gewone bevallingen gehad. Ik heb niet eerder gehoord dat de kans groter is op een stuitligging, maar misschien even aan de vk vragen. Succes.

3. meertje

meertje Bekend lid

12 sep 2008
    870
    0
    0
    Noord-Holland
    Klinkt mij heel vreemd in de oren hoor!!
    Mijn placenta ligt ook voor en kindje ligt gewoon met het hoofdje naar beneden.

4. Belly82

Belly82 Actief lid

28 feb 2008
    153
    0
    0
    Utrecht
    Ik hoop het niet... :( Moet 12 mei naar de VK dan weet ik meer.. :)

5. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Als je op internet opzoekt naar oorzaken van stuitligging, kom je ook tegen dat een voorliggende placenta een oorzaak kan zijn. Echter is er wat verwarring wat betreft voorliggende placenta. Als de placenta aan de voorkant van je baarmoeder zit (dus aan je buikkant) wordt er gezegd: voorliggende placenta. Echter een "echte" voorliggende placenta oftewel een placenta preavia, is een placenta wat voor je baarmoedermond ligt.
    En dat laatste is wat bedoeld wordt met mogelijke oorzaak van stuitligging, want met de placenta voor je baarmoederwond is een natuurlijke bevalling niet mogelijk, ook niet als het kindje goed ligt.

Placenta aan de voorkant van je buik, is naar mijn weten geen oorzaak. Heb er nog nooit van gehoord. Mijn kindje ligt in stuit en toevallig ligt mijn placenta gedeeltelijk aan de voorkant van mijn buik, echter is dat niet de oorzaak.

6. anael2009

anael2009 Actief lid

26 nov 2008
    478
    0
    0
    aaah, nu snap ik het.. heb idd placenta aan buikwand, maar mijn zus zal dat wel gelezen hebben en voorliggend hebben verward met uhm.. die voorliggende voor de baarmoedermond!

We wachten af:)

7. Mar1een

Mar1een Lid

27 jan 2009
    44
    0
    0
    Ondernemer
    Heerhugowaard
    Ander vraagje; voelen jullie ook je kindje zo weinig ?
    Misschien komt het daardoor maar ik voel het c.a. 3/4 keer per dag.
    Als ik het voel dan wel veel achter elkaar...

8. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Hoe lang ben je zwanger dan?

9. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Hier ook pl aan de voorkant en voel het kindje nu met bijna 33 weken pas voldoende...

10. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Mijn placenta ligt ook aan de voorkant..
    T is in mijn buik geregeld party-time... Net of er een complete houseparty gaande is..

Ik voel de kleine nu sinds een week of 3 volop..

11. anael2009

anael2009 Actief lid

26 nov 2008
    478
    0
    0
    ben nu 28 weken en voel die van mij ook de hele dag.. behalve 's middags ff, dan doet ze haar middagdutje :)

Maar is mijn eerste dus heb geen vergelijkingsmateriaal!

12. Noushis

Noushis Actief lid

16 sep 2008
    336
    0
    0
    Mijn placenta ligt ook vooraan... Ik voel ons kindje nog maar paar weekjes... Tegenwoordig wel meer... Maar dan moet hij/zij wel ne serieuze duw geven.

Heb gehoord dat als je rustiger bent, dat je kindje meer voelt...

Want heb dagen dat ik boelie meer voel dan andere dagen...

13. anael2009

anael2009 Actief lid

26 nov 2008
    478
    0
    0
    aaah boelie.. da's een schattige naam..

Ik merk zelf ook dat als ik rustig ben de kleine meer aanwezig is, tenminste zo voelt het.. maar als je druk ben let je er misschien ook minder op en wieg je de kleine meer in slaap..

als ik zoals vandaag een bank-dagje heb voel ik de kleine regelmatig.. is nu ook aan het trappen.. ze is wel eigenwijs, als haar vader aan het voelen is lijkt het net alsof ze de andere kant op schopt :)

x

14. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hier had ik ook de placenta aan de voorkant, en mijn beebje lag ook in stuit. Maar ik denk niet dat dat de oorzaak was hoor.
    Stuitbevalling is mij meegevallen. ;)

Hoe ver in de zwangerschap ben je dan? Bij mij was het heel duidelijk te voelen dat hij in stuit lag.

15. MissACEEB

MissACEEB Bekend lid

26 feb 2009
    508
    0
    0
    Ik heb ook gehoord dat ik de placenta voor heb liggen, kreeg ook te horen dat ik de baby pas laat zou gaan voelen hierdoor... Wie voelde wat wanneer? Tis mijn eerste(en laatste;)) en ik heb dus geen vergelijkingsmateriaal,maakt me wat onzeker...

16. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Volgens de 20 weken echo heb ik mijn placenta ook aan de buikwand liggen. Het eerste schopje was zo rond de 18 weken, maar sinds de 20 weken voel ik de baby toch al wel elke dag. Nu ook zeer regelmatig, a is het de ene dag wel veel meer als de andere. Als ik zelf heel druk ben dan voel ik het minder. Eigenlijk altijd 's avonds als ik bed ga liggen dan is het eventjes speelkwartier.

Deel Deze Pagina