Geen levende cel....

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Katootje, 7 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jebentwelkom

Jebentwelkom Actief lid

11 aug 2006
    108
    0
    0
    Heel veel sterkte.

Meer weet ik niet te zeggen... :(

2. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Meid, wat een ontzettend afschuwelijk nieuws! Ik heb er oprecht geen woorden voor. Ontzettend veel sterkte de komende tijd. Ik zou graag meer willen zeggen wat recht doet aan jouw situatie, maar ik weet echt niet wat. Daarom maar een hart onder je riem.

Alle liefs en sterkte,
    Anouk.

3. Niet meer actief

Hai meis,

Wat een klap in het gezicht hé?
    Dit moeten jullie even rustig verwerken.
    En dan....nadenken over wat er eventueel nog mogelijk is.Geef het nog niet op, laat je goed voorlichten over andere methodes en wat jullie samen willen.

Geef de moed nog niet op meis!!

Liefs Nies

4. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik weet net als vele anderen niks te zeggen. IK vind dit echt vreselijk voor jullie. :cry: Heel erg veel sterkte.
    Een dikke knuffel, mussie

5. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Oooohhhhhhh meis, wat vreselijk voor je en jullie. Jeetje man, wat moet dat een teleurstelling zijn. Ik vind het echt verschrikkelijk voor jullie. Wil jullie allereerst een super dikke knuffel geven. Blijf met elkaar praten! Ik hoop dat jullie er samen uitkomen. Heel heel heel veel sterkte lieverd!

6. Friemeltje

Friemeltje Actief lid

2 jul 2006
    406
    1
    0
    Ja ik heb er ook geen woorden voor!

Ik wens jullie heel veel warmte en veel sterkte!

7. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Jeetje lees het nu pas.
    Karin, wat rot voor je/jullie!

Dikke knuffel!

Mirre

8. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    ah nee he katootje........
    potverdorie meis, dat is niet niks!
    ik hoop dat jullie snel duidelijkheid krijgen......
    ik wens jullie veel sterkte de komende tijd,
    dikke knuffel,
    elfje

9. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Heel, heel veel sterkte en ik duim op een hele goede afloop.
    x Sophie

10. Niet meer actief

Katootje heb nu je hele verhaal gelezen. Tjee meid wat een domper. Kun je niet eerder terecht dan 29 september, neem aan dat je kop omloopt van de vragen.

Heel veel sterkte en spui gerust we zijn er voor je

11. Katootje

Katootje Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.909
    0
    0
    Gelderland
    @ mama v Tygo
    Helaas niet eerder. Deze vervolgafspraak loopt via scretariaat daar. Mijn huisarts is op vakantie, ik denk dat die anders wel ingegrepen had. Dit is om gek van te worden, scheelt ook niet veel meer vrees ik...
    Wel zijn we van plan om de 29e te benadrukken dat we toch met een tijdlimiet werken. We zijn in Mei doorgestuurd door de huisarts, hebben met hem al meer of min de afspraak dat we er een jaar voor gaan. (Wederom mijn leeftijd). Nu heeft het al 3 maanden geduurd voor we de afspraak bij de gyn hadden. En nu al weer een maand voordat we weer kunnen. En wat dan? Ook weer onderzoeken etc? Wel zijn we aan speuren naar informatie over KI. Ik kan helaas niet vinden of daar ook weer een leeftijdgrens aan zit? Uiteraard als er IVF etc aan te pas komt. Maar zo niet?

Wie is er handig op het internet?? Heeeeeelp.

12. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Ik ben even aan het googelen...en dit vond ik net...

Daarbij is het zinvol om enkele problemen van elkaar te onderscheiden. Ten eerste het vraagstuk of IVF ook op latere leeftijd kan geschieden, doch voordat de vrouw de postmenopauze heeft bereikt. Er is dan in principe geen sprake van eiceldonatie, tenzij er een genetische aandoening bestaat. In Nederlandse IVF- centra wordt momenteel de grens van 40 jaar gehanteerd. Deze is zo gesteld onder andere met het oog op de effectiviteit van de behandeling. Inmiddels ligt de effectiviteit van IVF rond 25 tot 30% (dat wil zeggen dat 25 tot 30% van de vrouwen uiteindelijk een levend kind baart) (Haan, Bernardus, Hollanders et al. 1990). Ten tweede de vraag is of IVF ook postmenopauzaal kan plaatsvinden, uiteraard in combinatie met eiceldonatie. De menopauze treedt gewoonlijk op tussen het 45e en het 55e jaar, zodat deze groep vrouwen niet te onderscheiden is door een duidelijke leeftijdsgrens. Ten derde is er een groep vrouwen die abnormaal vroeg in de postmenopauze komen, hetzij door onbekende oorzaken, hetzij doordat de ovaria moesten worden weggenomen of door een behandeling (bijvoorbeeld bestraling of cytostatica vanwege een carcinoom) onherstelbaar zijn beschadigd. Ook voor deze (jonge) vrouwen zou IVF in combinatie met eiceldonatie de enige mogelijkheid zijn om zwanger te raken.

Ik ga nog even doorzoeken hoor.... ;)

13. Katootje

Katootje Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.909
    0
    0
    Gelderland
    Bedankt San. De grens hiervoor is zelfs verhoogd naar 42. Maar bij IVF en ook bij een eiceldonatie is er strake van een bevruchting buiten het lichaam. Dat is en heel ander verhaal dan KI van eigen partner of KID (donorzaad).
    Ik vond straks op een site de leeftijd van 40 bij aanvraag. Dit was echter geen landelijk/wettelijk iets. En wederom verouderd.
    Lijkt me dat KI zeker niet onder de leeftijdsgrens van IVF kan vallen?

14. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Ja, ik zie idd dat dit over IVF gaat...vreemd....ik zocht toch echt onder 'leeftijdsgrens KI'....hhhmm...

Nog maar eens zoeken dan...

15. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Hmmm...ik wilde een schemaatje neerzetten, maar dat lukt niet...jammer....

16. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Ik lees net dat voor adoptie ook een leeftijdsgrens is....

17. Katootje

Katootje Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.909
    0
    0
    Gelderland
    Ook al niet verkeerd. Daar kwam nog iemand van dit forum mee aan. Uitwijken naar België. Zij deed dat ook en haar verzekering vergoed dit. Nu is het uiteraard wel de vraag naar welke maatstaven de verzekering dit vergoed. Al met al heb ik het gevoel dat de strop om mijn nek steeds strakker gaat zitten. Mijn beentjes komen nog maar nauwelijks aan de grond.
    Moet ik nu toch gaan accepteren dat dit voor mij over is. :cry: Zal niet makkelijk wezen.

18. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    Katootje ik vind het vreselijk voor je.. Het lijkt wel of je zo'n belangrijke beslissing in een weekendje moet maken. Ontzettend moeilijk

19. Katootje

Katootje Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.909
    0
    0
    Gelderland
    Ik kan alleen maar hopen dat er nog een beslissing te nemen is! En dat het doek nog niet gevallen is.

Deel Deze Pagina