kansen met 2 dagen voor eisprong

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Loetje88, 4 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Hoi Dames,

Ik was eigenlijk benieuwd of er veel zwanger zijn geworden met 2 of meer dagen seks voor de eisprong. Is er echt veel minder kans op zwangerschap als je verder van je eisprong afzit?

Bij mijn zoontjes ben ik zwanger geraakt toen we het zeg maar elke dag hebben gedaan rond de eisprong.

Maar nu hebben we op CD13 seks gehad en had ik op cd14 een knal ovutest die daarna gelijk weer langzaam afliep. Op cd15 in de ochtend nog wat pijn onderin, in de middag was het over. Heb het idee dat mijn ei die dag dus wel is gesprongen (kan ook altijd nog CD16 natuurlijk).

2. Ting86

Ting86 Fanatiek lid

4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Het kan prima! Onze zoon is voortgekomen uit 2 dagen voor de eisprong ;). Duimen maar!

3. MamaZijnIsDeBom

MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Hoe groot de kans is weet ik niet. Maar het kan zeker! Je hebt dan een grotere kans op een meisje...

4. Fearfull

Fearfull Fanatiek lid

11 jan 2018
    1.015
    294
    83
    Vrouw
    Fabeltje natuurlijk hè dat weet je wel ;)

Suuster en Rosy90 vinden dit leuk.
  5. MamaZijnIsDeBom

10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Nou nee eigenlijk... ik heb echt altijd begrepen dat mannelijke spermacellen minder sterk zijn dan vrouwelijke spermacellen... dus meisjes overleven langer.. sinds wanneer is dat nou een fabeltje dan?

6. MamaZijnIsDeBom

10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
  7. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Ja klopt hoor @MamaZijnIsDeBom ! Heb ik ook vaak voorbij zien komen!

We wilde eigenlijk maart beginnen maar de ongeduld sloeg toe deze maand haha maar heb nog niet zoiets van op dagen doen als er geen zin is of dat het niet uitkomt. Over paar maandjes wil ik wel zsm dus dan zullen we wel elk moment gaan benutten.

Was nu ook wel verbaasd dat mn ovu de dag erna al knalde. Vorige maand pas op cd18

MamaZijnIsDeBom vindt dit leuk.
  8. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Ja hihi spannend weer. En zal de laatste zijn hoogst waarschijnlijk dus probeer een beetje te genieten van deze momentjes.

Succes met je afvalpoging zeg! Zet m op! Hier vorig jaar bijna 30kg kwijtgeraakt. Alle zwangerschapskilootjes van de boys en nog een paar meer hihi

9. MamaZijnIsDeBom

10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Leuk! Wie weet is het wel gewoon raak! Ik duim voor je.

Loetje88 vindt dit leuk.
  10. Fearfull

Fearfull Fanatiek lid

11 jan 2018
    1.015
    294
    83
    Vrouw
    Natuurlijk is het een fabeltje. De man bepaalt toch echt of het een Y of X wordt en niet de snelheid van een zaadje. Dat was ooit eens onderzocht door iemand en allang achterhaalt! Lees maar eens hoeveel vrouwen ruim voor de eisprong sex hebben gehad en t een jongen was. Ik ben er zelf ook 1 met maar liefst 5 dagen! Haha en andersom kan het ook. Hier lees deze link even door ;)

Btw mens en gezondheid is een hele onbetrouwbare bronnensite.

https://nl.clearblue.com/hoe-word-ik-zwanger/jongen-of-meisje

11. MamaZijnIsDeBom

10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Lees het dan... de man bepaald ja, Tis toch ook de snelheid van zijn zaad? Dus wat bedoel je nou eigenlijk.. Er zijn toch echt onderzoeken naar gedaan. En volgens mij staat nergens: als je het meerdere dagen van tevoren doet en daarna tot de eisprong niet meer wordt het een meisje.. de kans is groter... dat staat er. Dus het argument: “er zijn genoeg mensen die met 5 dagen van tevoren een jongetje krijgen” slaat ook nergens op. Ik zeg nergens dat dat niet kan.

12. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    @Fearfull op internet zijn altijd wel voor en tegens te vinden. Het is ook niet dat je daarmee een meisje krijgt. Misschien procentueel een paar procent meer kans.

De man bepaalt idd het geslacht. Maar het is schijnbaar zo dat mannelijke zaadcellen sneller zijn maar zwakker en vrouwelijke zaadcellen langzamer maar sterker. En daar is die theorie op gebaseerd. Hoeveel wetenschappelijkonderzoek naar gedaan is geen idee. Ik las dat de bevruchting nog steeds een van de grootste biologische wonders is die er bestaan waar nog vele vele vragen onbeantwoord zijn.

13. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Deze informatie klopt niet ;). Het is de theorie van Shettles en die is al meermaals ontkracht. Zie bv. dit wetenschappelijke artikel https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/1836712/?i=5&from=shettles. Op pubmed zijn nog veel meer artikelen te vinden. Het is wel echt een hardnekkige fabel trouwens.

@TS. Niet meer kans op een meisje dus, maar zeker wel kans op een zwangerschap hoor!

Rosy90 en Fearfull vinden dit leuk.
  14. MamaZijnIsDeBom

10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
  15. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

16. Fearfull

Fearfull Fanatiek lid

11 jan 2018
    1.015
    294
    83
    Vrouw
    Ja dat bedoel ik dus.. mensen willen die dingen maar al te graag geloven.

17. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Flamingooo vindt dit leuk.
  18. MamaZijnIsDeBom

10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Er zijn natuurlijk altijd voors en tegens te vinden. Of het nu echt waar is kan ik daardoor ook niet weten. Want wie weet is het onderzoek waar jij naar linkt wel waar. Maar om nu zo stellig te zeggen dat het een fabeltje klopt ook niet.

19. Fearfull

Fearfull Fanatiek lid

11 jan 2018
    1.015
    294
    83
    Vrouw
    Oudersvannu enzo staan vol met die verhaaltjes. Het zijn geen wetenschappelijke betrouwbare bronnen. Die site vab flamingo is betrouwbaar omdat daar echt wetenschappelijk onderzoek naar is gedaan en zo lees je maar het klopt niet.

Sommige baby sites (wat eigenlijk best kwalijk is) posten dingen die wij vrouwen graag willen lezen. Dingen als dit of die Chinese gelachtskalenders of welke positie moet je doen om kans op een jongen of meisje te krijgen. Allemaal vermaak.. en dat gaat mondeling zo verder en wordt het een eigen verhaal.

Rosy90 vindt dit leuk.
  20. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Maar dames zijn jullie het niet met me eens dat er overal op internet wel voors en tegens te vinden zijn over welk onderwerp het nou gaat. :D Daar kun je eindeloze discussies over gaan voeren. Zonde van de tijd. Hihi

Ik hoop stiekem dat het raak is maar ik ga er maar niet van uit. En dat is ook niet erg. Aangezien we eerder begonnen zijn dan we wilde.

Deel Deze Pagina