Wie heeft hier ervaring mee? Ik heb tot nu nog steeds mijn Lh piek niet gevonden met ovulatietesten. Ik ben begonnen op dag 13 toen spotte ik wat rekbaar slijm wat op dag 17&18 heel veel (draden trekken) dag 19 werd het al minder en dag 20 en 21 (vandaag) wit slijm waar je geen draden meer van kan trekken. Elke dag netjes een ovulatietest gedaan maar niet positief ja een paar dagen lang een licht roze streepje maar bij lange na niet zo donker als de controlestreep net nog 1 gedaan en toen was hij al bijna niet meer te zien. Zou ik mijn piek gemist hebben? En hoe kom ik er nu achter wanneer mijn ei nu geweest is?
Zag dat je al een lange cyclus hebt gehad, dus het kan zijn dat dat nu weer is. Het kan inderdaad dat je LH-piek dus nog moet komen. Kan ook dat je een korte piek hebt en dan toevallig net niet op het moment dat je getest hebt je (knal)positieve test had. Het kan zijn dat je eisprong uitgesteld wordt, dan wordt later nog een poging gedaan. Ik heb het ook wel eens gehad....richting positief maar niet knal (wel altijd gehad) en later in de cyclus weer en toen wel knal en ovulatie. Was een lange cyclus uiteindelijk...pas op dag 33 eisprong gehad toen. Ik zou gewoon nog even doortesten en ik hoop dat ie snel komt .
Die kan nog welkomen hoor, je eisprong. Gebaseerd op een cyclus van 39 dagen vindt je eisprong plaats tussen dag 21 en dag 29 van je cyclus (gebaseerd op een normale luteale fase van 10 tot 18 dagen).
Bedankt voor jullie antwoord moet er alleen bij vertellen dat ik al een jaar van de pil af ben en dit is de 3e ronde voor het echt zeg maar daarvoor deden we het nog met condoom al met cyclussen waren rond de 31 en 33 dagen 39 dagen was een uitschieter maar ik blijf nog wel even door testen misschien komt hij nog of heb ik hem gemist iedergeval genoeg geoefend
Misschien heb je een korte lh piek, waardoor je je piek mist als je maar 1x per dag test. Of je piek moet idd nog komen. Je hebt dus wel echt vruchtbaar slijm, als je nu over ongeveer 2 weken ongi wordt (of zwanger bent), dan kun je er van uit gaan dat je gewoon een eisprong hebt gehad. Met welke testen test je?
Ik gebruik die van sensitest heb er nog 5 liggen dus die maak ik op kan maar 1x testen vanwege mijn werk en sochtends mag het niet had ik begrepen maar als je dat vruchtbare slijm hebt betekent dat wel dat je een eisprong heb? Dat is eigenlijk een beetje waar ik mee zit..
Je zou kunnen gaan tempen. Alleen dan kun je pas echt checken of je een eisprong hebt gehad. Slijm is een goede voorspeller, maar zegt ook niet altijd alles en is soms lastig beoordelen. Je mag idd niet met ochtendurine testen. Maar wel met je tweede plasje. Misschien lukt dat nog net voordat je naar je werk gaat? Zo deed ik het eerst ook altijd. Om 8u opstaan en plassen en vervolgens om 9u testen met een tweede plas. Ik had altijd super knallers
@flora Ik was vandaag wel vrij en heb een testje gedaan om ongeveer 2 uur en ja hoor je raad het wel positief! De streep is zelfs donkerder net nog 1tje gedaan en wederom weer positief ben blij dat ik toch door getest heb en dat ik hem gevonden heb! Ik weet nu ook dat ik dus de vorige maand op de verkeerde tijden "klustte" ik dacht altijd dat je na dat slijm niet neer vruchtbaar was.. Als wij het vanavond doen en bv zaterdag nog een keer zit ik dan goed?
Jaaa super!! Je eitje springt ongeveer 24-36u na een positieve test. Ik zou vanavond en morgen klussen en als je zin hebt ook nog zaterdag voor de zekerheid Om te checken zou ik vanavond en morgenvroeg/middag (en als t niet anders kan gewoon savonds) ook nog een testje doen, om te checken hoe lang je piek duurt. Dan weet je dat meteen voor de volgende keer (die hopelijk niet komt)
Hey Flora Net even snel nog een testje gedaan hij is niet meer zo donker aks gisteren maar nu ongeveer net zo donker als de controlestreep miss ietsje lichter dan zal het eitje nog niet gesprongen zijn denk ik? Vanavond word het hem niet denk ik.. we hebben een feestje maar miss zaterdag avond als we dan nog niet te laat zijn.. iig gisteren gedaan dus nu maar hopen! Zie dat jij ook nog 8 daagjes moet wachten het zou leuk zijn om 2013 zwanger af te sluiten!
Aan een ovutest kun je niet zien of je eitje is gesprongen. Je moet echt gewoon 24-36u na je posi ovutest tellen. Maar als je het gister hebt gedaan, dan maak je sowieso kans! En zaterdag(ochtend) gewoon nog een keer voor de zekerheid. Dan komt het helemaal goed! Spannend! Idd, ik moet nog een ruime week wachten zou geweldig zijn als ik het jaar kan afsluiten met een positieve test. Maar op het moment geloof ik er eigenlijk niet zo in
Super! Dan heb je dus vandaag of morgen je eisprong. Tel daar 14 dagen bij op en je hebt je NOD. (Je hebt dus nu een cyclus van ongeveer 37 dagen.) Hopelijk test je rond oud en nieuw positief!
Ik zie dat je al lang bezig bent om zwanger te worden dus ik kan heel goed begrijpen dat je er niet zo meer in gelooft.. Het enige wat je kan doen is positief blijven maarja dat valt niet altijd mee vooral niet als iedereen om je heen zwanger word. Ik zelf heb 3 jaar een ontbeantwoorde kinderwens gehad nu eindelijk sinds een half jaar is mijn vriend er klaar voor. Het is niet hetzelfde maar weet wel een beetje hoe je je voelt..