Geen libido. Tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minyaweth, 8 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chamisa

Chamisa Actief lid

7 nov 2007
    111
    0
    0
    schippersvrouw
    Zuid Holland
    Hier wil ik toch even op in haken.
    Ook voor vrouwen met een groet maat heb je sexy lingerie. 2 jaar geleden heb ik al mijn ondergoed de deur uitgegooid nadat ik verslaafd raakte aan Marlies Dekkers. Ik had toen maat 48, een hangbuikje van 2 keizersnedes met Cupmaat E erboven.
    Zelfs nu tijdens mijn zwangerschap met cupmaat F heb ik 2 Marlies Dekkers BH's omdat er geen fatsoenlijke bh's in mijn maat te krijgen zijn en als ze er al zijn zien ze er ondanks de goede bedoelingen van de fabrikanten er zo degelijk uit als mijn oma van 86 jaar. Leuk hoor kantjes. Maar daar zit ik niet echt op te wachten.

Dik 3 jaar geleden liep het tussen mij en mijn man op het gebied van sex absoluut niet lekker meer. Zelfs met tussenposen van 1 a 2 maanden! Toen leerde ik winkel van Christine le Duc kennen. En op het internet een heel wijd scala van gelijksoortige winkels. Alsjeblieft geen Pabo, vergeet die meteen! Spellen als partnerlink is leuk om mee te beginnen, maar je moet daar wel de tijd voor nemen.

Sex begint niet als de kinderen naar bed gaan. Dat begint al bij het opstaan. Tuurlijk is romantiek wel leuk, maar waarom zou een man aan romantiek beginnen als hij niet zeker weet of dat er enig reactie op terugkomt? Je moet je als vrouw ook jezelf verleiden. Jezelf mooi vinden! Bij een korset denken de meeste meteen aan SM of aan iets "vies". Reken maar dat als jij een korset aantrekt met een leuke slip eronder de man echt niet kijkt naar jouw minpuntjes als cellulites of extra rolletjes. Welnee! Ze zien dat JIJ je best doet om je aantrekkelijk voor HEM te maken. Haal wat stoute dingetjes in huis. Probeer eens wat anders.

Ook met kinderen kan dat. Wij hebben niet voor niets een Samsonite koffer met cijferslot. Nu dat ik op het eindje loop is hij al een poosje gesloten, maar na de bevalling gaat hij zeker weer open. Nu zijn mijn marliesjes al genoeg.

Sorry van het lange verhaal, maar het valt mij op dat vrouwen zo weinig aandacht aan zichzelf geven.

2. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik heb van nature ook niet altijd even veel zin, maar heb me aangeleerd zo nu en dan zin te maken, zodat het initiatief niet altijd bij mijn man ligt... Wil wel dat hij weet dat ik het ook fijn vind om met hem te vrijen :D

Dus soms, zelfs al heb ik eigenlijk helemaal geen zin, bespring ik hem, en door zijn reactie krijg ik dan vanzelf wel heeeeeeel veel zin :p

3. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Gatver.. tongzoenen.. :(

4. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Inderdaad.. maarja, voor mij hoeft sex helemaal niet, ik heb er echt een hekel aan. Tis nou eenmaal nodig om kinderen te krijgen, en ik doe het dan voor mijn man, maar als hij nu zou zeggen nooit meer, het zou mij niet uitmaken. En nee, het is niet dat hij slecht in bed is maar ik vind het gewoon echt een opgave. Altijd al geweest ook trouwens.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    o wat erg om te lezen. :(

6. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    wat is er mis met de Pabo?

Verder vind ik het heel erg jammer om te lezen dat er jonge vrouwen zijn voor wie de sex niet meer hoeft....

7. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    wat herkenbaar minya, hier hetzelfde, steeds 'gezeur' er om. Mijn man vraagt er elke dag om, en zegt elke dag hoe veel zin hij heeft :( Hij voelt zich ook afgewezen, en ik mij gedwongen.
    Mijn man begon al een dag na de bevalling over sex :(
    Moet er nu nog helemaal niet aan denken, knip is nog niet eens helemaal genezen.
    Ben wel 'blij' te lezen dat ik net de enige ben, al zegt mijn dat dat wel zo is

8. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Maxje, misschien moet je je man dit topic dan maar eens laten lezen.
    Het ergst vind ik nog, dat er 'gezeur' of 'ruzie' door moet worden ontstaan.
    Ik kan best begrijpen, dat het voor onze partners frustrerend is, maar wat denken ze te bereiken als ze ruzie gaan lopen schoppen?
    Het effect dat ik dan krijg, is helemaal niet meer willen :) Dus uiteindelijk is hij nog verder van huis.
    Seks is en blijft een gevoelig onderwerp, en ik vind ook dat er op een respectvolle manier met elkaar gepraat moet worden wat dit betreft.
    Ik bedoel, kunnen wij er écht wat aan doen? Zouden wij het niet graag anders zien?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel blij ben om te lezen dat ik niet de enige ben. Blijkbaar hebben heel veel vrouwen hier toch best wel last van. Jezelf 'er echt toezetten' is helaas iets wat er voor sommige koppels toch echt bijhoort...

9. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Hier is het juist omgekeerd, mijn man wil erg weinig en ik juist veel meer, ik word er soms best gefrusteerd van, ik ben pas 27 en dan zo weinig sex....

Je kan hetzelf ook spannend maken hoor, beginnen met knuffelen en zo steeds een stapje verder....

10. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb mijn man een hele tijd geleden al duidelijk kunnen maken dat dat gegraai (te pas en te onpas) overdag en die zogenaamde "sexy" opmerkingen het niet doen voor mij... Daar was overigens wel een fikse ruzie voor nodig... Gelukkig gaat het nu een stuk beter, soms vergeet hij het even.. :)

Ik ben zelf helemaal niet van de kaarsjes, wijntje ed... Ik sowieso al snel zo'n "moeten" gevoel en dat is echt funest voor mijn zin... Gewoon gezellig een dagje met z'n tweeen iets doen vind ik wel leuk en gezellig, maar ook dan bekruipt me dat gevoel steeds vaker...

Op het moment is het zo erg dat als mijn man naar mij toedraait in bed, ik al zoiets heb van, oh nee hè?... Maar goed, nu heeft het ook met de zwangerschap te maken, dan is de zin altijd ver te zoeken... :)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik idd ook wel eens zin maak... En dan is het heerlijk, lekker en wil ik meer... Maar de volgende dag is het dan weer het oude liedje... :) Gelukkig is mijn man erg begripvol, en kan hij wel wat hebben... :D

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Vinden jullie je man nog wel aantrekkelijk dan? ( jij niet Amanthis, ;) )

Als je je man aantrekkelijk vindt dan wil je toch lekker knuffelen en aangeraakt worden?

Misschien is dat ook wel een deel van het probleem.

Misschien kun je in therapie gaan?

12. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Hier is t ook jaren een punt van menig discussie en ruzie geweest.
    Manlief wil nu eenmaal meer als dat ik wil.....

Verder is onze relatie helemaal geweldig, maar dat, nee daarin verschillen we. Vroeger kon ik er ook niet met hem over praten, werd ik al witheet als ie erover begon.
    Maar sinds onze dochter er is, sta ik wel meer open voor sex en t praten erover.
    We zitten nog steeds niet echt op een lijn, maar we kunnen nu tenminste praten over de dingen waar we mee zitten....dat hij te weing knuffeld en dat ik te weinig zin heb;)

Maar wat er al meer gezegd is, je zult er zelf ook iets voor moeten doen.
    Niet alleen maar verwachten dat de mannen ons maar moeten begrijpen, dat doen ze toch niet. En zeg eerlijk, wij hun toch ook niet :p

Zelf zijn we ook naar een shop geweest, spel gehaald, chocobodypaint(erug lekker) en dat soort dingentjes.
    Ik sluip weleens naar boven als Eva op bed ligt...laat ik t bad vollopen, steek kaarsjes aan en sluip dan weer naar beneden en trek m van d ebank af.
    En nee, wij zijn ook geen ropmantisch stel, maar t gaat er maar om dat je de tijd neemt voor elkaar. Wij liggen ook vaak eerst een uur in bad of op bed een beetje te kletsen voor dat we beginnen.
    Dat alleen al schept intimiteit.
    Ook ik moet echt mezelf er toe zetten eens per week, dat ik denk; komop gaan met die banaan..hahaha

13. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Hier denk ik weleens dat mijn man mij niet meer aantrekkelijk vindt, hij raakt me bijna niet meer aan, het is sochtends een kusje en als hij thuis komt maar verder :(
    Hij zegt mij wel aantrekkelijk te vinden maar ja...ik ben heel erg veranderd door medicijngebruik door ziekte en ben een beetje mollig geworden, ik was 48 kilo en nu zo een beetje 65 kilo.
    Maar soms dan kan hij ineens omslaan en ineens niet van mij afblijven, dus is een beetje vreemd :( :(

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    Ik vind mijn man nog wel aantrekkelijk, dus daar heeft het niets mee te maken.

@maxje: schrik wel van jouw bericht. Elke dag erom vragen en zeuren? Een dag na de bevalling sex? Jouw mannetje mag wel wat begripvoller gaan zijn zeg! Dit had ik echt niet gepikt.

Mijn man vind het wel eens jammer, maar daar houdt het ook mee op. Als hij zou gaan zeuren zou het ook alleen maar erger worden.

15. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Daar heb ik t ook weleens over gehad met mijn man.....dat ik overdag ook behoefte heb aan een knuffel.
    Maar hij legde mij uit, doordat ik hem voor zijn gevoel vaak afwees, hij bang was om contact te maken.....bang was voor weer een snauw of ga eens weg

16. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Mijn man heeft er wel een handje van om enkelt aan mijn borsten te zitten en dat kan ik niet hebben, dus dan zeg ik weleens dat hij er van af moet blijven maar zin in sex heb ik over het algemeen wel vaak hoor.

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Amantis, dat moet je dan denk ik gewoon vragen. Ik ben ook mollig geworden. Ik was toen we elkaar ontmoeten 52 kilo, en nu 10 kilo meer.
    Soms wil ik ook meer dan hem. Maar dat is vooral omdat hij veel en hard werkt.

Suus1983, maar als je je man aantrekkelijk vindt dan wil je hem toch ook kussen en knuffelen?

Wendelaa, jullie doen er in elk geval veel aan. :p

18. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Wij hebben het probleem ook een tijdje gehad, dat mijn libido onder het vriespunt was gezakt.

Tijdens de zwangerschap was sex verboden door de gyn vanaf de derde maand. Na de geboorte van Ana-Lucia kreeg ik een heleboel dingen te verwerken, ik zag nu nog veel meer wat ik allemaal verloren ben met Assia* en daar had ik echt problemen mee. Mannetje had er wel begrip voor maar toen we na twee maand nog geen sex hadden gehad, kwam er wel wat wrevel, hij voelde zich door mij aan de kant gezet.

We zijn dan eens gezellig met zijn tweetjes gaan uiteten en hebben die avond veel gepraat over mijn verdriet enz, hij toonde echt superveel begrip en was heel lief en daardoor voelde ik me stukken beter en kwam het er eindelijk nog eens van.

Sindsdien gaat het met up en downs... de ene week komt het er twee of zelfs drie keer van... soms is er wel een week of twee tussen. Ik probeer ook wel initiatief te nemen, laatst kwam ik thuis met een mooi lingeriesetje, dat vond hij wel heel erg leuk!

Ik vind het soms ook moeilijk om sex te hebben omdat ik me niet goed voel in m'n vel, ik schaam me om mijn lichaam, terwijl dat eigenlijk helemaal niet nodig is... ik ben slank... heb ondanks de bv nog mooie borsten enz... ik weet niet waar het vandaan komt, hubbie komt er tureluurs van, hij zegt dat ik in mijn handjes mag klappen dat ik zo'n mooi lichaam heb (en zeker na twee kindjes).

Ook het ploegensysteem van hubbie maakt het er niet makkelijker op, de ene keer werkt hij de ochtenden, dan weer de namiddagen tot 21u en dan weer de nacht van 21u tot 5u. Dus soms is het wel moeilijk om een moment te vinden voor elkaar :(

Knuffelen en kussen doen we wel heel erg veel! Daar hebben we beiden veel behoefte aan ook en dat helpt ook wel, want van het een komt soms het andere :)

Zijn Partnerlink en consoorten echt leuk? Ik heb er al vaak aan gedacht om eens zoiets te kopen om het nog wat leuker te maken, maar is er tot nu toe nog niet van gekomen...

Minyaweth, je bent dus zeker niet de enigste hoor... hoop dat jullie (en de anderen ook natuurlijk) een oplossing vinden.

19. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Ow en ik merk ook dat hoe vaker je seks hebt, hoe meer je zin krijgt, als het twee weken geleden is, heb ik veel minder zin dan als het twee dagen geleden is!

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    @bosi: ik wil hem ook wel kussen en knuffelen, maar heb dan geen zin in sex er achter aan.. Bij mij is de sex ook vaak pijnlijk, dus dat is nog een extra drempel.

Deel Deze Pagina