Beste dames, Na me lang klote te hebben gevoeld over mn alleen maar MAVO hebben heb ik net bedacht dat ik daar wat aan ga doen. Dat is dan alweer de 2e x dat ik dat wil gaan doen. Maar nu ga ik gewoon proberen om dat te doen wat ik na de mavo gewoon had moeten gaan doen ipv waar waarschijnlijk wel werk in te vinden is. Wil dit dus ook vooral doen om mn eigenwaarde op te krikken. En dat moet dan DTP worden (desktop publishing) Maarrrr... door dat ik geen rijbewijs heb en in een klein dorp woon word savonds naar school gaan enorm moeilijk (durf iig niet savonds met OV in me uppie naar Utrecht bvb) En ook heb ik soms erge moeite met naar iets heen moeten. Drempel is erg hoog dan (mede door mn depresiviteit). Dus toen kwam ik op n thuisstudie richting uit...LOI heeft de cursus.. Maar nu las ik ergens dat bedrijven deze cursussen niet serieus nemen... er lacherig over doen? Wil nml wel waar voor mn geld (en eventueel mocht alles mee zitten n paar uur p week werken in de toekomst) Wat vinden/weten/denken jullie? Het is nml een curssus van 1088,- dussss...
volgens mij is dat tegenwoordig steeds minder het geval dat het niet serieus genomen wordt. ik ken meerdere mensen die via een loi cursus o.i.d. toch verder zijn gekomen in hun werk.
Voordat je een cursus gaat doen bij bv het LOI, kijk even bij Tros Radar op het forum. dit om na te kijken of een instelling wel of geen moeilijkheden heeft qua bereikbaarheid, het up to date zijn van de cursussen, etc. Degene die ik meteen kan afraden is Scheidegger, die lopen minstens 10 jaar achter. stelletje afzetters
Ik heb goede ervaringen met zowel LOI als NTI. LOI diploma werd serieus genomen. Heb bij et NTI een HBO diploma gehaald (personeel en arbeid) en daar heb ik een baan als personeelsadviseur mee gekregen...Maar je moet het wel bij de erkende instituten houden. Idd iets als Scheidegger ofzo is echt zonde van het geld...
Mijn man doet ook een cursus via LOI en die wordt zelfs vergoed door zijn werkgever. Dus ik denk dat dat iets van vroeger is, dat het niet serieus werd genomen.
LOI is prima. Het leidt in veel gevallen ook op tot een erkend vakdiploma. Daarnaast is het zo dat je door het volbrengen van een thuiscursus ook aantoont naar een werkgever toe dat je over de nodige zelfdiscipline beschikt en jezelf kunt motiveren, want je hebt niet die stok achter de deur die je bij een 'gewone' onderwijsinstelling wel hebt. Lijkt mij voor een werkgever alleen maar een plus als iemand over die capaciteiten beschikt.
Kijk anders eens op www.carrieretijger.nl. Daar heb je ook een forum waar loopbaanadviseurs je verder kunnen helpen. Ik heb de ervaring dat er wisselend tegenover LOI/NTI/NCOI gestaan wordt. Dus dat het niet helemaal gezien wordt als een volwaardige opleiding.
Dankjullie wel voor de reacties en linkjes. Ben er nog steeds niet helemaal over uit. De een zegt doen, de ander is terug houdend en sommigen zeggen zelfs dat t niets is. Pff moeilijk hoor! En dan heb ik zelf nog n klein stemmetje wat zegt dat ik misschien meer geholpen ben met gewoon n cursusje in photoshop Maar dan leer ik allerlei dingen er om heen niet die ik volgens mij wel kan gebruiken... Het aller beste zou zijn als ik in deeltijd naar het grafisch lyceum in utrecht ga. Maar dat is maar liefst 4700 eurotjes... En dan moet ik er elke zaterdag heen.. Ga ik niet trekken dat weet ik nu al
Ik heb meerdere cursussen via het LOI gedaan en ik heb hiervan ook officiele diploma's. Het feit dat je het via zelfstudie haalt geeft ook aan dat je zelfdiscipline hebt, en dat is ook positief.