Geachte, Ik ben bijna 30 weken zwanger. Ik heb nu een aantal weken (week of 6/7) een zwelling aan de rechterkant van mijn schaambot/streek bij mijn lies. Het is niet echt mijn lies, maar zit meer aan de binnenkant. Het is wel te zien van de buitenkant - maar zit onderhuids. Het is een algehele bobbel, niet echt een bultje ofzo. Ik heb dan ook pijn aan het schaambot, en aan die plek een zeurderige pijn. De verloskundige en de huisarts hebben tot zover geconstateerd dat het geen liesbreuk is. Maar weten niet wat het wel is. Nu hoor ik ook via via kanalen dat vrouwen in de zwangerschap (of menstruatie) dit wel eens krijgen om onverklaarbare redenen en na de bevalling weer weg gaat, maar ik snap gewoon niet wat het kan zijn. Ik vroeg mij af of jullie dergelijke klachten herkennen, waarbij het geen liesbreuk is.. maar wat is het dan wel? Ik ben ook wel van plan opnieuw langs de huisarts te gaan, maar vroeg mij toch af of jullie er een idee bij hebben. MvG
Hoi, Het kan een lymfeklier zijn die is opgezwollen maar dat zou je huisarts ook wel herkennen. Het kan ook gewoon hormonaal zijn. Een spatader kan ook. Ik vind het moeilijk om er iets van te zeggen zonder het zien en voelen. Groeten Evelien