schoenen aan of uit op het kdv?

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by Deedee91, Jul 25, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,630
    5,657
    113
    Op het kdv van mijn dochter dragen de kinderen de hele dag schoenen. Ik heb vanaf het begin gezegd dat ze zo veel mogelijk haar schoenen uit moest en zo veel mogelijk op blote voeten of sokken met noppen. Ze liep met 11 maand en wilde haar echt niet de hele dag op haar schoenen hebben ( behalve dan met slapen in de middag). Ze heeft goede schoenen maar ik vind het niet nodig, ik loop zelf ook niet de hele dag op schoenen en het is ook beter voor de kleine voetjes. Soms word mij gevraagd waarom ze eigenlijk altijd haar schoenen uit heeft. Maar toch haal ik haar vaak genoeg op met haar schoenen aan na het buitenspelen. Vaak met zand en al tussen haar tenen met wondjes als gevolg. Daarnaast heeft ze eczeem juist ook veel bij haar voeten. Wat is het nou voor moeite om ze even uit te doen?

Mijn vraag, hoe zit dat bij jullie? Moeten de schoenen daar uit of niet?

2. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

Jan 30, 2014
    2,334
    258
    83
    Hier op de opvang mogen kinderen kiezen door de dag heen. Wel doen we met voor ophaal tijd en voor de eerste leidsters naar huis gaan alle schoenen aan zo weten we dat alles compleet is ( sokken en schoenen) en het scheelt ouders tijd in het ophalen.

Als ouders specifiek doorgeven zoals jij doet dat de schoenen uitmoeten binnen dan zouden wij dat uiteraard gewoon doen. Das een kleine moeite wat betreft zand tussen de voeten en tenen ja dat gebeurd nou een,aal met buitenspelen, lijkt me dat daar weinig aan te doen is.

3. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Hier altijd uit bij de onthaalmoeder. Ik zou het héél onprettig vinden als kindjes daar altijd met schoenen lopen. Toch meer risico op pijnlijke botsingen bij het spelen en extra vuil dat binnengebracht wordt bij rondkruipende baby's etc.

4. MirW

MirW Fanatiek lid

Apr 20, 2017
    1,748
    555
    113
    Hier geen ervaring met een KDV maar thuis heb je toch ook je schoenen niet binnen aan? Lijkt me logisch dat je die ook op een KDV uitdoet als je binnen bent of na het buiten spelen naar binnen gaat.
    Tenminste, hier gaan ze gewoon op de mat uit.

5. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,630
    5,657
    113
    Ja klopt dat is zo hoor met het zand. Vooral bij haar want de zandbak is haar ding :p Maar het zijn bijv ballarina schoenen en dan lijkt het mij dat he ze even uitklopt. Met sandalen gaat het wel weg.

En dat is ook prima zo voor het eind de boel aan maar hier laten ze het dus aan na het spelen buiten.

En ik blijf het dus zeggen en dat vind ik zo jammer.

6. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,630
    5,657
    113
    @MirW ja precies. Wij ook, lopen de hepe dag op blote voeten of sokken. Vind het ook fijner ipv al dat zand enz binnen.

@Shakes daar heb ik niet eens over nagedacht, de veiligheid met spelen.

7. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Tja thuis moet mijn dochter ook haar schoenen uit. Onder andere omdat ik haar al de vingers van haar kruipende broertje zie pletten tijdens het spelen of blauwe ogen vrees als ze weer gaat 'turnen'.

8. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier moeten de schoenen uit op de opvang. Als ze naar buiten gaan krijgen ze op de gang de schoentjes aan en zodra ze naar binnen gaan, gaan de schoentjes weer uit.

9. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

Oct 15, 2015
    3,446
    1,129
    113
    Hier op de groep ook schoenen uit. Ze spelen op sokken, evt met slofjes in winter en in de zomer ook lekker met blote voeten binnen. Ouders die komen ophalen moeten schoenen uit of blauwe slofjes aan voordat ze op de groep komen. Ik vind het vooral ook prettig omdat er veel op de grond gespeeld wordt, zo blijft het net wat frisser.

10. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

Sep 11, 2013
    1,845
    183
    63
    Female
    Hier hetzelfde.

11. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,630
    5,657
    113
    Goed om te lezen dat het merendeel wel word gedaan. Ga het mischien eens voorleggen aan de oudercommisie. Mischien zijn er wel meer die er tegen aan lopen.

12. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,630
    5,657
    113
    Nou ik zal je wat zeggen ik haalde mijn dochter op en die zat naast een jongen van mischien 10 mnd te spelen en hij kreeg bijna een schoen tegen zijn hoofd :eek: Ze was boos dat ze mee moest dus draaide zich snel zittend om.

13. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

Jul 8, 2013
    1,791
    493
    83
    Bij ons op het kdv hebben ze altijd hun schoenen aan. Sterker nog, toen ik laatst zoonlief zonder schoenen kwam brengen (blijkbaar is het leuk om al je schoenen in pappa's werktas te stoppen en had pappa dat pas door toen hij op het werk was) was een van de leidsters zeer ontzet 'want dat is niet de bedoeling en daar zijn ze normaal gesproken erg streng in' o_O
    Op het kdv waar ik voorheen werkte was het ook altijd schoenen uit en zelfs wij als leidsters hadden onze schoenen uit. Want als volwassene op een klein kinderhandje staan met schoenen is helemaal niet iets wat je per ongeluk wilt doen.

14. Anan

Anan Fanatiek lid

May 10, 2013
    3,008
    2,373
    113
    Hier gaan de schoenen uit. In de winter wordt gevraagd sloffen mee te nemen. Nooit in me opgekomen dat dat wel eens anderszou kunnen zijn (dom). Vind het onhygiënisch als schoenen aan gehouden worden eerlijk gezegd. Leidsters lopen ook op sokken.

15. Koekie1

Koekie1 VIP lid

Jul 31, 2013
    5,678
    2,001
    113
    Female
    Hier mogen de kinderen kiezen. Meeste kinderen hebben ze uit.

16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,152
    23,235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier ook schoenen uit. Dafne loopt sowieso het liefst op blote voeten. Leidsters hebben ook schoenen uit. Aan de kindjes zelf of ze sokken/pantoffels aan willen.

17. Elsa86

Elsa86 VIP lid

Jun 30, 2014
    6,569
    3,507
    113
    Ik wist niet wat bij ons KDV normaal was, tot gisteren. Mijn dochter wilde haar schoenen aan houden, maar eenmaal in de groep vroeg de leidster of ze haar schoenen nog even uit wilde doen. Dus nu weet ik dat de schoenen uit moeten.

Ikzelf draag thuis trouwens wel gewoon schoenen. Mijn man niet en onze kinderen soms wel, maar meestal niet.

18. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,630
    5,657
    113
    En waarom zijn ze daar steng in dan?

Maar wel goed om te lezen dat het normaal is. Ik dacht ff dat ik wat raars doe. Laatst was er een ouder die aan de leidsters vroeg waarom mijn dochter geen schoenen aan had.

19. Ballon

Ballon Niet meer actief

Uit!

Wij als ouder zijnde moeten ook de schoenen uit of ban die slofjes er over heen.

20. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    het is hier een aparte afspraak geworden bij het KDV voor mijn zoontje. Schoenen uit is specifiek met ons voor hem afgesproken. Als hij een keertje nog schoenen aanheeft na het buitenspelen vind ik het geen probleem, maar hij heeft ook geen wondjes of eczeem (dan zouden ze er extra op moeten letten vind ik)

Share This Page