Geen luiers maat 1 aanwezig..

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by LW85, Jul 19, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Betsy

Betsy Niet meer actief

Of ze vergoeden het, of ze moeten het bestellen.
    Uurtarief incl. luiers, is incl. luiers. Niet inclusief luiers vanaf maat 2.

Mijn dochter kreeg een andere FV. Die hebben ze speciaal voor haar besteld.
    Alleen voor de wendagen moest ik het zelf mee geven, omdat ze het toen nog niet in huis hadden. Voor haar 1e echte dag hadden ze het netjes klaar staan.

2. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

Aug 2, 2010
    3,692
    32
    48
    Dat ze het niet hebben vind ik niet gek, ik heb jarenlang ervaring in de kinderopvang maar nog nooit kindjes gehad dir nog in maat 1 zaten toen ze op het kdv startte. Maar neem aan dat ze het wel gaan vergoeden/in huis halen, incl luiers is incl luiers en ze gaan echt niet het risico lopen dat ze straks drie kinderen kwijt zijn vanwege een paar pakken luiers.

3. Banana

Banana Fanatiek lid

Jun 29, 2014
    2,045
    621
    113
    Zo gaat het bij onze opvang ook. Ideaal was dat.

4. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    Misschien heel raar idee hoor. Maar wat als je nou afspreekt dat je een pak maat 1 luiers mee brengt. En van hun een pak maat 2 naar huis krijgt?! Dat moet toch qua prijs een beetje gelijk zijn of niet.

5. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Wauw
    Dat was hier niet hoor
    Ze hadden alleen de standaard voeding
    Dus we moesten de omneo zelf meenemen

Banana and Hopsatee like this.
  6. Banana

Banana Fanatiek lid

Jun 29, 2014
    2,045
    621
    113
    Bij ons ook! Maar als je wat anders gaf, dan kocht je dat zelf en leverde je de bon in op het kinderdagverblijf. Dan kreeg je het gewoon op je rekening gestort.

7. Vita Rose

Vita Rose Fanatiek lid

Aug 6, 2015
    1,047
    34
    48
    Female
    Wow wat een luxe....luiers en voeding? Ik heb daar nooit bij stilgestaan maar lees hier toch dat het op veel kdv normaal is.
    Bij ons 7,40 per uur en dan zelf luiers en voeding meegeven!

8. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

Jan 4, 2015
    1,725
    809
    113
    Ik zou denk ik gewoon zelf luiers meegeven voor die paar weken. Maar goed, eigenlijk heb je natuurlijk gewoon gelijk, je betaald ervoor. Het zal ook vast linksom of rechtsom geregeld kunnen worden, maar ik denk dat zulke zaken via een locatiehoofd/manager gaan en dat de Pm-er daar niet bevoegd voor is. Want dan zit je natuurlijk met inkoop of declaraties. Dus logisch dat ze het bij haar baas neerlegt. En ja, ik denk dat het niet vaak voorkomt, dat kinderen nog maat 1 hebben als ze op het kdv komen. Dus ik kan mij voorstellen dat het nieuw is voor de leidster.

9. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Ik werk ook op een opvang. Hier word dat ook gewoon besteld. Net als voeding, ouders kopen dit zelf en krijgen de kosten gewoon terug. Zelfde met flessen, Wij hebben standaard avent flessen maar als iemand een Brown fles gebruikt koopt de ouder hem en levert het bonnetje in.

10. Champetter

Champetter VIP lid

Mar 5, 2013
    6,825
    3,809
    113
    Los van de discussie, hebben kinderartsen niet aangeraden om de eerste 9 maanden een kdv te mijden voor een dysmature tweeling?

Mijn a terme en gezond geboorte gewicht tweeling werd het ook afgeraden de eerste 6 maanden. Tweelingen zijn vaak vatbaarder voor virusjes ed.

11. Mya

Mya Fanatiek lid

Apr 12, 2012
    2,727
    2,228
    113
    Hoe is t inmiddels opgelost? Werk namelijk zelf ook in een kdv, bij ons hebben we luiers vanaf maat 3. Maat 1 hebben we nooit nodig gehad, en maat 2 kopen we gewoon een pak als t nodig is. Vind dus dat t kdv dat ook moet regelen.

12. LW85

LW85 Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    4,082
    604
    113
    @Mya ik heb voor de wen-ochtenden zelf een klein pakje (uit een gratis babydoos) meegegeven. De dag dat ze officieel begonnen zeiden ze meteen: We hebben luiers maat 1 gekocht dus die van jullie kunnen mee terug naar huis. :) super geregeld dus. Ondertussen zit een van de tweeling in maat 2 dus ze zullen niet heel veel hebben hoeven te kopen.

@Champetter : Daar heeft de kinderarts nooit iets over gezegd! Ze waren thuis wel al een aantal keer erg verkouden door hun broer (van 3 jaar) maar dat is zonder problemen voorbij gegaan. Ze zijn ondertussen 3 maanden en 1 week oud en wegen 4.2 en 4.8 kilo en zijn kerngezond en hebben veel energie.
    Heb me in het begin zorgen gemaakt maargoed, ik moet financieel gezien echt weer werken en had geen recht op extra verlof dus het moest maar.

Vulpen likes this.
  13. Mya

Mya Fanatiek lid

Apr 12, 2012
    2,727
    2,228
    113
    Mooi opgelost dus. Je kent de leidsters vast al goed, neem aan dat je zoontje van 3 daar ook is? Fijn dat t goed met je zoontjes gaat.

14. amdaa

amdaa VIP lid

Mar 28, 2015
    9,670
    11,009
    113
    Op welke manier is een a terme tweeling vatbaarder voor virusjes dan een a terme eenling?

Ik heb zelf ook een premature meerling en als er geen medische bijzonderheden zijn moeten ze ook gewoon hun weerstand opbouwen. Dat gaat niet als virussen worden gemeden.
    Onze kinderen zijn de eerste winter wat meer ziek geweest, maar daarna ook nooit meer.

Boommm likes this.
  15. mausi

mausi Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    2,745
    646
    113
    Gelderland
    Bij ons schaffen ze aan wat nodig is. Onze zoon mocht geen melk, Ik gaf zelf sojamelk mee. Toen zeiden ze: 'nee hoor, dat hoef je niet meer te doen, we bestellen het gewoon'. Maar standaard hebben ze het natuurlijk niet.

16. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,948
    14,996
    113
    Wij betalen ook 7.18 maar fv, evt potjes en luiers moeten we zelf meegeven.

Zodra mama en papa er aan toe zijn (en de baby ook uiteraard) kunnen ze verse fruithap op de groep mee eten en wanneer het sein wordt gegeven dat brood ook kan, zit dat er ook bij in net als alle knutsels en frutsels die ze maken.

In de grotere groepen zit eten en drinken er bij in en ze hebben dagelijks een heel assortiment aan vers fruit.

17. debq

debq Fanatiek lid

Mar 10, 2010
    3,797
    761
    113
    M was toen ze 2,5 maand was ook net 3,5 kilo. Op het kdv hebben ze toen gewoon maat 1 voor haar besteld. Ze hebben kruidvat luiers, maar niet alle kindjes kunnen daar tegen. Als ze merken dat de billetjes heel rood worden krijgen die kindjes een pamper luier. Toen bij M de eerste tanden door kwamen kreeg ze ook bij pampers erg rode billen, wij gebruiken thuis naty en daarbij heeft ze dat véél minder. Die luiers moest ik toen wel zelf meegeven, maar dat vond ik ook niet meer dan normaal, ze kunnen niet 3 soorten luiers aan gaan schaffen lijkt me.

18. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik vind het raar dat ze dat niet hebben., Als luiers bij de prijs in zit dan moeten ze daar rekening mee houden. Vooral bij te klein geboren kindjes en tweelingen zijn vaak iets smaller. Mijn zoontje is 3 maanden en sinds deze week pas over naar maat 2. Viel me btw wel op dat hij altijd van de crèche naar huis maat 2 aan had.
    Jongetje op de crèche was allergisch voor de luiers die ze daar hadden, voor hem hebben ze toen pampers aangeschaft omdat dat het enige was wat geen allergie veroorzaakte. Was ook geen probleem

Share This Page