Hallo dames! Ik ben 6 á 7 weken geleden begonnen met mijn eerste ivf-poging. Ik begon met 2 weken decapeptyl, toen een 4weeks Lucrin depot ivm cysten (door de vroege start met Deca) en sinds vorige week spuit ik de Gonal-F er bij, en sinds vrijdag weer Deca. Nou ben ik van mezelf al slank, standaard 67 kilo, en vrij lang. Ik kan eten wat ik wil, maar ik zal nooit meer dan een kilo afwijken daarvan. Tot mijn verbazing dan ook gaf de weegschaal vanmorgen 64,2 kilo aan! Dit is erg laag voor mij. Als ik straks weer terug ga naar mijn normale gewicht, komt dit dan omdat mijn lichaam zich weer een soort van hersteld heeft, of omdat ik aankom door eventuele overstimulatie? Heeft iemand ervaring met een gewichtsafname door alle hormonen?
Nee, juist het tegenovergestelde. Maar geen lichaam is hetzelfde, dus misschien dat jij anders reageert. Ben je misselijk door het hormoon gebruik en eet je daardoor minder? Dat ken ik nl wel van de AC pil
Ik heb eigenlijk ook het tegenovergestelde, 2 kg zwaarder na 6 spuiten lucrin... Maar inderdaad, elk lichaam reageert weer anders. Ben benieuwd wat deca en gonal f gaan doen in september bij mij. Misschien voor de zekerheid even de poli bellen of het kwaad kan?
Mijn darmen raken nogal eens van slag n.a.v hormoongebruik en waardoor ik dus een stuk vaker naar het toilet moest. Is dat misschien aan de orde geweest?
kan ook stress zijn van de behandeling , lucrin staat erom bekend dat je er eerder van aan komt ( helaas ik dus wel bleghh heb er aan gezeten na een operatie ) maar misschien heeft het op jou een andere effect
Jeetje hier was het ook het tegenover gestelde, was op een gegeven moment 12 kilo zwaarder. Afvallen heb ik nog niet eerder gehoord. Zou het de stress kunnen zijn?
Ik viel ook een paar kilo af tijdens mijn eerste icsi behandeling, van 58 naar +/- 55. Ik gebruikte decapeptyl en Gonal f.
De meeste vrouwen komen aan van hormoonbehandelingen. Enkelen vallen juist af. Ik was er ook zo 1. Moest elke dag naast de normale 2200 calorieen echt heel veel extra eten om niet teveel af te vallen. Er gingen 3 potten pindakaas, 4 pakken volkorenbiscuits, 7 bananen en 2 liter volle yoghurt EXTRA doorheen in mijn hormonenspuittijd; in 1 week tijd. Was elke dag moe van het eten en nog viel ik af alleen niet zoveel als zonder bunkeren; als ik dit niet deed, viel ik 2 kilo per dag af..