Help! Amnion streng ?!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Meid1989, 9 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meid1989

Meid1989 Actief lid

7 mrt 2011
    171
    0
    16
    Heeft er hier iemand ervaring met amnion streng(en)?
    En zoja wil je dan aub je ervaring met mij delen ? Goed of slecht ..

Ik heb er ook een paar door de baarmoeder lopen en Ik voel me super slecht eronder en ben de hele dag in de stress wat natuurlijk echt niet goed is voor het kindje !

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik kan me voorstellen dat je hier heel erg zenuwachtig van wordt :( Hoe ver ben je nu? Wat heeft je arts gezegd? Sterkte!

3. Meid1989

Meid1989 Actief lid

7 mrt 2011
    171
    0
    16
    15 weken en moet naar het ziekenhuis komende week dus dan hoor ik meer.. had al geen reacties verwacht aangezien het GELUKKIG zeldzaam is..:(

4. Vlinder84

Ja, ik ken een vrouw via Lieve Engeltjes, haar dochtertje had het ook. Maar bij haar zagen ze met 12 weken al dat het kindje hierdoor niet levensvatbaar was, het kindje heeft niet goed kunnen groeien hierdoor :( Hebben ze bij jullie kindje afwijkingen gezien? Op deze termijn is al best wat te zien, maar het is goed dat ze er nog een keer naar gaan kijken. Sterkte!

5. Meid1989

Meid1989 Actief lid

7 mrt 2011
    171
    0
    16
    Tot nu toe niet echt iets vreemds maar heb erg korte echo's gehad en in het ziekenhuis krijg ik een soort 20 weken echo maar dan al met 15 weken. Vind het heel spannend want ook al is er nu nog niks aan de hand blijft het tot 40 weken onzeker of het kindje er iets akeligs aan over gaat houden etc etc . allemaal vragen blijven rondspoken .. Hopelijk snel wat meer info en risico's etc.

6. Vlinder84

Ja, dat moet idd heel spannend zijn... Ik hoop dat alles helemaal goed komt met jullie kindje!

7. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik had er eentje in mijn baarmoeder. Hier een vroeggeboorte gehad, maar het kindje heeft geen afwijkingen. Het is nu laat, ik zal morgen even verder reageren.

8. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Zo, even tijd :)

Bij mijn echo van 10 weken leek het er al op dat er een streng in de baarmoeder zat, de vruchtzak leek op de echo een beetje op een hartje. Later met 15 weken bleek dit idd zo te zijn. Hij zat rechtsonder in de baarmoeder. Met de 20 weken echo bleek dat onze man beide benen langs een kant van de streng had zitten.

Als de streng niet los zit (dit wil nog wel eens gebeuren) en er is rond de 20 weken nog geen zichtbare schade bij het kindje, zal dit ook niet snel gebeuren.

Soms wil het in de aanleg fout gaan hierdoor. Bijvoorbeeld doordat een loszittende streng om een arm gaat zitten en deze afknelt, of erger rond de hals of het bovenlijf. Dit zal het kindje niet overleven, want de streng rekt niet mee met de groei van je kind.
    Belangrijk is dan ook dat je goed wordt opgevolgd en genoeg echo's krijgt om de locatie van de streng(en) in de gaten te hoiden.

Onze man heeft in mijn baarmoeder vanaf 20 weken dwars gelegen. Soms dacht ik dat hij wilde draaien, maar dat is nooit gelukt. Wellicht kwam dat door die streng.
    Ik kreeg precies op 32 weken weeën en vruchtwaterverlies. Direct naar het ziekenhuis en daar tot 33.6 weken kunnen rekken.
    Ergens denk ik dat er gewoon geen plek meer was voor het kind, omdat het vlies door die streng niet meer verder kon groeien, wellicht is er iets geknapt, waardoor er vruchtwater wegliep.

Ik wil je dan ook adviseren om niet ver weg op vakantie te gaan oid. Zorg er gewoon voor dat je altijd weet waar een ziekenhuis is. Ik was binnen een half uur in het lumc, dat heeft er misschien wel voor gezorgd dat we hebben kunnen rekken met de bevalling.

Deel Deze Pagina