Potjes au bain marie of gewoon in een pannetje kort opwarmen. Brood inderdaad als een kaartenhuis neerzetten of in het broodrooster. Ovengerechten tweede dag afdekken in met alu folie en opnieuw in de oven. Leftovers in de oven kort opwarmen. Bevroren producten in een bak met water zetten of iets anders eten
Potjes en hapjes in de avent flessenwarmer. Evt in een avent bakje Brood in de broodrooster Iets vergeten, even naar de winkel Ov en gerechten, lagere temp en afdekken met alu Leftovers.... alleen bewaren wat je kunt op bakken of in de oven kunt opwarmen. Magnetron in gootsteenkastje en op aanrecht zetten als je m nodig hebt? Of in garage/ schuur plaatsen?
Potje opwarmen: au bain marie in een pannetje. Brood: hoeft nooit want ik haal altijd een afgepast aantal eruit. Ovenschotel: in de oven met eventueel aluminiumfolie erover Restjes die niet opgebakken kunnen worden: die kunnen wél opgebakken worden op deze manier: gas helemaal laag in een pan met anti-aanbaklaag of dikke bodem (zoals een tajine) en dan nog een sudderplaatje eronder. Het duurt dan wat langer (10 min.) maar bakt helemaal niet aan ofzo. Aangezien mijn oven best klein is en niet voorverwarmd hoeft te worden warm ik het soms ook even op in de oven. Rijst kan makkelijk in de stoompan. Overigens kan je leftovers ook gewoon au bain marie opwarmen hoor (ik gebruik daarvoor een lege mayonaisepot). Snel iets ontdooien: Metalen bak met gekookt water, bord daarop en dan het te ontdooien product leggen (zoals vlees). In een bak heet water kan ook (gewoon heet kraanwater en geen kokend water). Heb zelf al een aantal jaar geen magnetron meer dus heb voor alles wel iets bedacht, haha. Op een gegeven moment had mijn moeder er 1 nodig, en ik gebruikte 'm niet zoveel dus maar aan haar gegeven. Heb ook niet echt de behoefte aan een nieuwe.
Ik vind m toch wel handig als ik weinig tijd heb! In vorige huis had ik geen plek in de keuken, maar in de gang had ik een inbouw voorraadkast. Heb hem daar in gezet, als ik hem nodig had even stekker om het hoekje van de kamer in stopcontact en kastdeur open laten. Denk dat in de gootsteenkast prima kan, als er nog wel ruimte boven en naast is en je het deurtje open laat. Bij een keuken met inbouwmagnetron staat ie ook grotendeels ingebouwd met ventilatie erboven of dergelijke...
Heb je boven het gasfornuis ruimte? Want wij hebben ook weinig plek en hebben boven het gasfornuis 2beugels waar de magnetron op rust
- Potjes (zelfgemaakte) groentehapjes opwarmen in een pannetje warm water zetten... - Brood snel ontdooien sneetjes naast elkaar leggen zijn ze zo ontdooid. (En in geval van paniek gooi je ze even in een koekenpan.... Lekker warm brood) - Als je iets vergeten bent uit de vriezer te halen het alsnog snel kunnen gebruiken dan mopper en klaag ik... Maar moet zeggen dat als ik vlees eerst ontdooi in de magnetron ik daarna klaag dat het minder lekker is. Dus eigenlijk maakt het weinig uit. Kip snij ik overigens rustig in bevroren blokjes en dat gaat zo de pan in. Ook groenten kan bevroren en al in de pan... Alleen gehakt is echt een drama. - Ovengerechten de 2e dag opnieuw opwarmen (buitenkant verbrand en vanbinnen nog koud als het een 2e x in de oven gaat) in de koekenpan... Of au bain Marie, net als de potjes babyvoeding - Leftovers opwarmen die je niet kunt opbakken. zie oven gerechten en babypotjes. Wij hebben er inmiddels wel eentje... Maar gebruiken hem echt zelden. En in het kader van ruimtebesparing staat hij in de kast. Enige die er groot fan van is is dochterlief... Want ik doe dan schijfjes appel op een bordje in de magnetron, kaneel erop en ik heb een gelukkig kind
Wij hebben ook geen magnetron omdat we hem niet kwijt kunnen. Wij doen het zo: - Potjes groenten opwarmen: het potje met de deksel los in een maatbeker of een pannetje zetten en er kokend water overheen gieten, totdat het potje tot aan de rand in het water staat. 10 minuten laten staan en de inhoud is heerlijk warm. - Brood/andere dingen snel ontdooien: doen we nooit, want in onze kleine vriezer is geen plaats voor brood/vlees , Brood en vlees kopen we meerdere keren per week, zodat we het in de kast/koelkast kunnen bewaren en het dus niet ontdooid hoeft te worden. - ovengerechten opnieuw opwarmen: doen we in een pan,hoog vuur en steeds doorroeren. Smaakt iets minder en het ziet er minder mooi uit, maar het gaat best. - Leftovers toch opbakken en als dat echt niet kan: aan de kippen van de buren geven...
Wij hebben een combi magnetron in een kast staan. Die gebruiken we zowel als magnetron als oven. Nu al 10 jaar, nooit geen issues gehad. Wel altijd het deurtje open tijdens gebruik. Hij staat bij ons hoog, dus niet gootsteenkast, lijkt me niet practisch met jonge kinderen.
Ja maar dat is hier op het forum ook echt een must, die popcorn. Hier gebruik ik m ook bijna nooit de magnetron. Zou m ook niet missen als t er niet zou staan.
hihi Popcorn maak ik zelf in een pan veel lekkerder Ik.gebruik de magnetron alleen om mijn melk voor de koffie op te warmen en soms snel brood te ontdooien. Ik kookte alles zelf voor de kinderen in een stomer/babycooker ideaal. Flesjes in een flessenwarmer al duurde dat echt mega lang.
Wij hebben bewust geen magnetron omdat mijn man dit niet wil. Zelfgemaakte hapjes hebben wij altijd au bain Marie opgewarmd in een steelpannetje (van te voren uit de viezer halen). Brood vind ik opzich nog wel snel ontdooid. Ik smeer het direct als ik het uit de vriezer haal en dan is het snel genoeg zacht. Eten warmen we gewoon 2x op in de oven, gaat opzich altijd wel goed. Ontdooien, tja dat is wel een lastige .