doseerbakje schoonmaken

Discussie in 'De lounge' gestart door Adorable, 27 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    hallo,
    ik heb een AEG wasmachine en ik vroeg me af hoe jullie het doseerbakje schoon maken.
    ik doe het met een schuursponsje maar ik kan niet overal bij waardoor er dus viezigheid achter blijft, wat ik niet echt fris vind omdat ik daar mijn kleren mee was. weet iemand of en hoe je die bak eruit krijgt of heeft iemand een goeie tip voor me hoe ik alles schoon kan krijgen?

xxx Adorable

2. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik heb pas geleden nog het bakje er helemaal uitgehaald en afgespoeld in de wasbak haha. (wasverzachter wilde niet meer bij de was erbij, zat verstopt)
    Ik weet alleen niet of dat bij een AEG ook zo kan.
    Met een schuursponsje maak je het oppervlak ruw dus blijft er snel weer wat aan 'plakken'

Heb je het boekje niet meer? vaak staat het daar in hoe je het bakje eruit kunt halen.

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    bakje toch gewoon iets omhoog kantelen en eruit trekken? Zo werkt het hier in ieder geval, soms zit er ook een lipje wat je moet indrukken.

4. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Idd bakje er uit halen en boenen. Daarna gooi ik er een paar keteltjes kokend heet water in, zodat de slang ook een beetje schoner wordt.

Tegenwoordig doe ik geen wasmiddelen meer in het doseerbakje, maar alles in de trommel.

5. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Bij de onze klik je hem er idd uit. Is een Bosch. Dus uittrekken zoals normaal en bij waar de wasverzachter erin gaat druk je dan wat naar beneden en klikt hij er zo uit. Weet niet of dat bij de AEG ook zo werkt? Deze kan ik helemaal open klikken zodat je overal bij kan. Ik gebruik ook een tandenstoker of sate stokje om bij de kleine openingen te kunnen. Krijg je makkelijk toch zeepresten etc eruit.
    Geloof dat het Dr Beckmann is die heeft ook spul wat je dan kunt mengen met warm water, bakje erin zetten en dat helpt dan ook met die resten eraf te krijgen zonder te hoeven schuren. Ruikt alles lekker fris. Het spul wat over is gooi je erna in de wasmachine en laat je hem leeg draaien op zo'n 60C. Dan reinigt het de hele machine etc. Doe het zo'n 2 keer per jaar, blijft de hele machine lekker fris. :) Werkt goed. :)

6. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Die bakjes kan je er altijd uithalen. De ene door het bakje er gewoon uit te trekken...de andere door het bakje omhoog/naar benee te duwen en hem eruit te trekken...

De mijne moet ik er met grof geweld uitrukken...maar das ook een indes(h)it wasmachine

7. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Oh zo´n loeder heb ik ook gehad, die was na nog nog geen 2 jaar (!) onder het zeepbakje helemaal doorgeroest!! Voor mij nooit meer zo´n wannabe-machine. Wat een flutapparaat zeg.

8. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Zijn idd kloteapparaten...waardeloos merk. Mijn 1ste wasmachine was ook een indeshit en binnen 2 jaar kapot.
    Deze heb ik gekregen, gratis, van vriendinnetje en moet zeggen dat ie het na 4 jaar nog steeds doet...wonderlijk!!

Dus het gespaarde geld voor nieuwe machine staat mooi apart tot deze er mee ophoud.

9. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    :D Hier hetzelfde verhaal.
    (Ik koop echt nooit weer iets van dat merk.)

10. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    hmmm toch maar eens wat meer geweld gebruiken dus. heb geen boekje meer helaas

11. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    gebruiksaanwijzing staan vaak ook online, daar eerst even kijken voor je geweld gebruikt

12. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    @lycka: doe je de wasverzachter en waterontharder ook in de trommel dan?

13. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik doe het bakje altijd in de douche schoonspoelen.. De douchekop op de harde straal en dan heet water dan spuit je alles zo schoon..

14. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik had een paar jaar terug een AEG en daarvan moest je het bakje er gewoon uittrekken. Laatste stuk gaat wel heel zwaar. Er zit niks wat je in moet drukken.

15. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    nou ik heb um eruit hoor! blluuuugghh gooooooorrrrr!!!!!! dat ding is in die 10jaar dat mijn man um heeft nog NOOIT schoon gemaakt!!!!!!!

16. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    He bah...

17. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ik doe het bakje altijd in azijn...
    ff laten weken! en daarna wassen met sopje en paar keer omspoelen met kokend water!

18. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    #18 Nic1976, 27 nov 2012
    Laatst bewerkt: 27 nov 2012
    Ik sluit me helemaal bij deze post aan ... ik wil dan ook nooooit meer dit merk. Het wast niet schoon en het maakt een hoop herrie!!

Dus hoop dat die echt eerdaags de geest geeft. Ik laat er nog niet eens een monteur meer voor komen. Wat een miskoop! Maar helaas het gaat al meer dan 4 jaar goed :(

19. Cosy

Cosy Fanatiek lid

16 aug 2012
    3.398
    2
    38
    Noordbrabant
    idd heb ook een AEG: die lade/ bak moet je er hard uittrekken.
    Mijn lade ook nog uit elkaar (heb een oko of lavamat) en dan is hij nog iets beter schoon te maken ;)

Ik doe trouwens alleen de wasverzachter in de lade want volgens mij kun je die toch niet gelijk met het wasmiddel in je wasmachine stoppen?

20. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm, wij hebben al 7 jaar een setje was/droog staan en op een reperatie onder garantie nog nooit problemen mee gehad.

Deel Deze Pagina