hallo, ik heb een AEG wasmachine en ik vroeg me af hoe jullie het doseerbakje schoon maken. ik doe het met een schuursponsje maar ik kan niet overal bij waardoor er dus viezigheid achter blijft, wat ik niet echt fris vind omdat ik daar mijn kleren mee was. weet iemand of en hoe je die bak eruit krijgt of heeft iemand een goeie tip voor me hoe ik alles schoon kan krijgen? xxx Adorable
Ik heb pas geleden nog het bakje er helemaal uitgehaald en afgespoeld in de wasbak haha. (wasverzachter wilde niet meer bij de was erbij, zat verstopt) Ik weet alleen niet of dat bij een AEG ook zo kan. Met een schuursponsje maak je het oppervlak ruw dus blijft er snel weer wat aan 'plakken' Heb je het boekje niet meer? vaak staat het daar in hoe je het bakje eruit kunt halen.
bakje toch gewoon iets omhoog kantelen en eruit trekken? Zo werkt het hier in ieder geval, soms zit er ook een lipje wat je moet indrukken.
Idd bakje er uit halen en boenen. Daarna gooi ik er een paar keteltjes kokend heet water in, zodat de slang ook een beetje schoner wordt. Tegenwoordig doe ik geen wasmiddelen meer in het doseerbakje, maar alles in de trommel.
Bij de onze klik je hem er idd uit. Is een Bosch. Dus uittrekken zoals normaal en bij waar de wasverzachter erin gaat druk je dan wat naar beneden en klikt hij er zo uit. Weet niet of dat bij de AEG ook zo werkt? Deze kan ik helemaal open klikken zodat je overal bij kan. Ik gebruik ook een tandenstoker of sate stokje om bij de kleine openingen te kunnen. Krijg je makkelijk toch zeepresten etc eruit. Geloof dat het Dr Beckmann is die heeft ook spul wat je dan kunt mengen met warm water, bakje erin zetten en dat helpt dan ook met die resten eraf te krijgen zonder te hoeven schuren. Ruikt alles lekker fris. Het spul wat over is gooi je erna in de wasmachine en laat je hem leeg draaien op zo'n 60C. Dan reinigt het de hele machine etc. Doe het zo'n 2 keer per jaar, blijft de hele machine lekker fris. Werkt goed.
Die bakjes kan je er altijd uithalen. De ene door het bakje er gewoon uit te trekken...de andere door het bakje omhoog/naar benee te duwen en hem eruit te trekken... De mijne moet ik er met grof geweld uitrukken...maar das ook een indes(h)it wasmachine
Oh zo´n loeder heb ik ook gehad, die was na nog nog geen 2 jaar (!) onder het zeepbakje helemaal doorgeroest!! Voor mij nooit meer zo´n wannabe-machine. Wat een flutapparaat zeg.
Zijn idd kloteapparaten...waardeloos merk. Mijn 1ste wasmachine was ook een indeshit en binnen 2 jaar kapot. Deze heb ik gekregen, gratis, van vriendinnetje en moet zeggen dat ie het na 4 jaar nog steeds doet...wonderlijk!! Dus het gespaarde geld voor nieuwe machine staat mooi apart tot deze er mee ophoud.
Ik doe het bakje altijd in de douche schoonspoelen.. De douchekop op de harde straal en dan heet water dan spuit je alles zo schoon..
Ik had een paar jaar terug een AEG en daarvan moest je het bakje er gewoon uittrekken. Laatste stuk gaat wel heel zwaar. Er zit niks wat je in moet drukken.
nou ik heb um eruit hoor! blluuuugghh gooooooorrrrr!!!!!! dat ding is in die 10jaar dat mijn man um heeft nog NOOIT schoon gemaakt!!!!!!!
ik doe het bakje altijd in azijn... ff laten weken! en daarna wassen met sopje en paar keer omspoelen met kokend water!
Ik sluit me helemaal bij deze post aan ... ik wil dan ook nooooit meer dit merk. Het wast niet schoon en het maakt een hoop herrie!! Dus hoop dat die echt eerdaags de geest geeft. Ik laat er nog niet eens een monteur meer voor komen. Wat een miskoop! Maar helaas het gaat al meer dan 4 jaar goed
idd heb ook een AEG: die lade/ bak moet je er hard uittrekken. Mijn lade ook nog uit elkaar (heb een oko of lavamat) en dan is hij nog iets beter schoon te maken Ik doe trouwens alleen de wasverzachter in de lade want volgens mij kun je die toch niet gelijk met het wasmiddel in je wasmachine stoppen?
Hmm, wij hebben al 7 jaar een setje was/droog staan en op een reperatie onder garantie nog nooit problemen mee gehad.