Onze kleine man van bijna 5 maanden poept al vanaf zijn geboorte om de 2/3 dagen. Nooit ergens last van gehad! Poep bleef dun dus volgens het cb geen probleem. Nu krijgt hij groente en fruit (zowel potjes als vers) en poept hij om de 3/4 dagen. Nu lijkt het hem meer moeite te kosten. De poep blijft dun volgens het cb niks aan de hand! Het is vreemd dat hij niet iedere dag poept maar aangezien hij dit al vanaf zijn geboorte doet, de poep niet dik is niks aan de hand. Overgestapt op de omneo voeding, maar dat werkt ook niet echt. Nu krijst hij al 2 dagen gigantisch! Lijkt of hij miet poepen maar het gewoon niet lukt! Vanmiddag de huisartsenpost gebeld en hebben wij lactulise voorgeschreven gekregen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Okee top! Hoorde namelijk dat de darmen er lui van worden en internet word ik ook niet wijzer van want dan heeft ie al snel een enge ziekte
Nee is veilig. Wij hebben eerst de helft van de voorgeschreven dosering gebruikt en dat was voldoende. Om de 3 a 4 dagen poepen vind ik ook niet zo vreemd. Zo lang het geen harde keutels zijn maar lekker dun blijft is het echt prima. Hier waren de poepproblemen over toen hij meer vast ging eten
Ik zou het nooit meer gebruiken. Bij mijn zoon zorg de het alleen maar voor nog meer (hevigere) krampjes, niet normaal. Hij poepte dan wel, maar ja...dat waren doe enormen krampen toch echt niet waard.
Ik heb eerst meer vocht en laxerend fruit geprobeerd. Dit was voor ons zoontje al voldoende. Denk aan peer, kiwi en aardbei (al zijn de aardbeien nu niet zo lekker). Ik heb per voeding 10 cc in de fles extra gedaan en tussendoor wat vaker thee of diksap aangeboden. Al weet ik niet of jouw kleintje al thee of diksap mag.
Hier ook een paar maanden gebruikt voor ons zoontje en geen last van extra krampen o.i.d. Wel gewenning na die tijd, dus we moesten het heel langzaam weer afbouwen, maar inmiddels poept hij al 1,5 jaar uit zichzelf, nog steeds niet vaak, maar wel zonder problemen, pijn en moeite.
Ik heb ook een topic geopend over de ontlasting problemen van mijn dochtertje. Wij gebruiken forlax junior. Ik heb tijdens mijn zwangerschap wel lactulose gebruikt. Hielp heel goed. Ik kreeg er alleen soms waar lichte krampen van.
Mijn dochter heeft hele gevoelige maag/darmen, en nooit last gehad van lactulose hoor. Wij kregen het ook voorgeschreven door de huisarts. TS: ik zou gewoon de huisarts vetrouwen.
Precies hier ook. Toen wij met 2 maanden de lactulose kregen werden de krampen eindelijk minder, omdat hij weer gewoon kon poepen.
Je kunt het rustig gebruiken. Meerdere van mijn kinderen hebben het een poosje gebruikt. Ze hebben nu een gewone stoelgang. Mijn jongste van 13 maanden gebruikt het nu al een maand of 5. Hij poept nu goed en regelmatig. Langzaamaan wil ik het proberen af te bouwen.
Dat is ook zo ik kan uiteraard niet iedereen over dezelfde kam scheren. Fijn dat het voor jullie heeft gewerkt.