Hallo, Klopt het dat Salie (salvia) De borstvoeding doet teruglopen? En is dit ook het geval wanneer het al goed op gang is gekomen? Ik heb veel verschillende anticonceptiepillen geprobeerd en ben uitgekomen bij Modicon deze bevat 35 mg oestrogeen, als de borstvoeding goed op gang is gekomen kan het dan toch zijn dat, als ik weer met deze pil zou beginnen, die terugloopt? Of hoeft dat niet? En is oestrogeen slecht voor het kindje als dat in de moedermelk terechtkomt? Bedankt. Groetjes Bubbles
eerlijk gezegd ken ik salvia niet dus hier kan ik geen antwoord op geven. wat betreft de pil. ja door het gebruik van de pil kan de borstvoeding terug lopen en ook best sterk. op zich is nooit echt vastgesteld dat het gebruik van de pil die oestrogeen of progesteron bevatten schadelijk kunnen zijn voor het kind. echter is vast komen te staan dat een pil die oestrogeen bevat meer invloed heeft op de productie van melk. de beste pil die verenigbaar is met borstvoeding is cerazette. deze pil bevat alleen progestageen.
Bedankt! Ik heb alleen gelezen dat cerazette minder betrouwbaar is dat de gewone combinatiepil, klopt dat? Groetjes Bubbles
cerazette is naar even betrouwbaar alleen moet het wel iedere dag op hetzelfde tijdstip worden ingenomen. dit komt wel strikter bij cerazette.