Ik ben vandaag even melkloos bezig, omdat ik zo misselijk was de laatste dagen. Tot nu toe voel ik me een stuk beter zonder melk, maar ik zat me even te bedenken, melk heb je normaal toch nodig? Ik wil geen discussie starten over koemelk en of je dat wel of niet nodig hebt, maar vooral even voor mezelf. Moet ik proberen calcium e.d. uit andere dingen te halen, en zo ja, waar vandaan dan? Ik ben ook al niet zo gek op groente de laatste weken. Warm eten krijg ik lastig weg.
Zelf drink ik ook geen melk, sowieso niet, omdat ik er niet tegen kan. Toen ik zwanger was at ik vaak kaas op brood en yoghurt 's avonds, zo krijg je genoeg melkproduct binnen.
Ik dronk ca. 2 glazen appelsientje met calcium in mijn zwangerschap. Omdat ik geen melk, yoghurt en karnemelk drink. Maar goed, zuivel is sowieso niet aan te raden bij misselijkheid, wordt het erger van, dat zei de leidster van Samen Bevallen.
Ik drink wel melk, maar de verloskundige zei dat 2 bruine boterhammen met kaas net zoveel calcium bevat als 2 glazen melk. Dus eet lekker een broodje kaas, bakje yochurt etc als je geen melk neemt.
Kwam deze ook nog tegen als bron van calcium: Rijke calciumbronnen met een zeer goede opname zijn: sterkers, boerenkool, spitskool, Chinese kool, abrikozen, raapstelen, hazelnoten en zeegroenten en hier: Calcium kun je er nog meer over vinden.
Hihi melk ik goed voor elk, ik hoor het m'n oma nog zeggen..maar even on topic: als je je zorgen maakt dat je wellicht ergens iets te weinig van binnen krijgt zou je een voedingssupplement kunnen overwegen. Zelf neem ik elke dag een gravitamon omdat ik dan zeker weet dat ik van alles in elk geval iets binnen krijg. De verloskundige zegt dat dit geen probleem is overigens.
Ik kon ook oa geen melk verdragen tijdens mijn hele zws. Volgens de HA was het niet zo'n probleem voor deze periode. Maar ik wilde op een gegeven moment wel graag weer iets om iets van toetjes mee te maken ofzo. Momenteel heb ik al een jaar een zeer hevige prikkelbare darm en kan weer geen melk (en nog véél meer) verdragen. Ik gebruik nu (en destijds) rijstmelk met toegevoegd Calcium als vervanging. Het is heel licht verteerbaar. Te koop in veel AH, staat bij de sojamelk enzo. En anders in van die biologische winkels.
Je hebt geen melk nodig om voldoende calcium binnen te krijgen als je gevarieerd eet, dus maak je geen zorgen!
Ik drink nooit melk want vind het niet lekker. Wel probeer ik na het eten een bakje vla of yoghurt te eten, en in ieder geval 1 plakje kaas per dag op brood. Voor de rest heb je idd voldoende aan volkoren brood en zo, dus je kunt een glas melk prima missen hoor!
Ik dronk toen ik misselijk was ook geen melk, dat was tot de 23ste week ongeveer. Nu drink ik meer dan een liter per dag. En er zit in zoveel producten calcium dat je de melk echt wel kunt missen!
Ik heb de Calciumtabletten van de Etos. Bevat ook extra vitamine D en K voor betere opname. Neem het voor de zekerheid omdat ik niet wil dat de baby van mijn botten gaat snoepen. ADH is 2 tabletten, ik neem er naast mijn eten 1. En de Multivitaminen van VSM.
Drink ook geen melk. Wel yoghurt, kaas en er zit calium in mijn vitamine tablet die ik elke dag slik. Ook om de paar dagen extra calcium/magnesium maar dat neem ik voor mijn onrustige benen.
ik heb een allergie voor melk. ikzelf neem ter vervanging, kaas ( geen jonge dat gaat ook niet goed) yohurt heeft een andere zuurgraad en bewerking en wil meestal ook beter. halvarine met extra calcium en in de winter een multivitamine. en kwark van almhof, ik weet niet waarom juist die maar de allergoloog gaf me dat advies.
Ook ik drink geen melk. Neem elke dag 1 a 2 plakken kaas. Yoghurt, kwark e.d. kan ik ook niet erg goed verdragen.