help, mijn zoon 1 eet niet, snachts fles

Discussie in 'Voeding' gestart door elba, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Hallo,
    Ik heb een heel leuk ventje van 1 en nog wat. Alleen sinds dat hij ziek is geweest en hij heeft een beetje gekwakkeld, Buikgriepje, koudje, bronchitus. Wil hij overdag bijna niet eten, dus weigert zijn fruithap sochtens na 3 happen, eet hooguit een halve boterham smiddags, en savonds na genoeg niets, soms een hapje broccolie of vlees. Hij krijgt smiddags nog een flesje 180 ml. En savonds en sochtends ook.
    Maar goed nu die dus zo weinig eet wil hij ook midden in de nacht 3 uur ofzo in eens weer een fles en als we pech hebben om 12 uur en om 5 uur. Heel irritant. Maar ook niet goed voor een kind van die leeftijd. Die zou toch gewoon kunnen eten. Niet dus. Hij is nu weer wat verkouden dus dan denk je het is daarom dat hij niet eet maar het gaat zo maar door.
    We hebben ook smiddags geprobeert met warm eten en savonds een boterham. Maar het mocht niet baten.
    Hebben jullie enig idee hoe je dit weer een beetje om kan gooien? Hem flessen weigeren snachts en laten krijsen (keihard)?
    Bedankt, Groetjes Elba

2. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Ik denk dat als je hem die middagfles niet meer geeft, hij wel meer trek in zijn avondeten gaat krijgen. Misschien zit hij nu 's avonds gewoon nog te vol van de melk.
    Geef hem in de middag gewoon wat water (eventueel met diksap ofzo)

En dan voor het slapen nog een fles eventueel. Dan zou hij volgens mij gewoon de nacht door moeten kunnen komen......

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

4x 180/6 is de max wat kunstvoeding betreft.

Ik zou daar niet overheen gaan. Ook omdat het lekker vult en hij zo nog minder gaat eten. Ik zou gewoon brood, groente en fruit aan blijven bieden en voldoende ander vocht als water, thee of aangelengd sap (niet 's nachts).

4. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Dank jullie wel voor de reacties,
    Niet meer dan 4 flessen. En dus smiddags geen fles dat lijkt mij prima, geen fles smiddags, alleen misschien wat problemen met zijn middagslaapje maar ja dat is niet zo belangrijk als de nacht. Maar wat doe je als hij toch snachts gaat huilen en heel hard en alleen troostbaar met fles. Gewoon laten huilen? Voorheen at hij dus gewoon flesje sochtends, fruithap sochtens, smiddags boterham en fles, en savonds bijvoorbeeld een potje en dan een flesje voor de nacht. Dus steeds een flesje en een hapje. Maar nu dus wil hij alleen flesjes geen hapjes en meer flesjes als ware hij 6 mnd. Hij is overigens niet dik, altijd iets onder de curve qua gewicht terwijl zijn lengte iets erboven ligt.
    Alvast bedankt, Groetjes Elba

5. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Hoi Jacky, nog gefeliciteerd met Amy's verjaardag!

6. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Dank je wel, het was een leuke dag!
    Amy heeft genoten van alle aandacht.

Denk dat je als hij echt ontroostbaar is in de nacht, een kleine fles 60-90ml moet proberen aan te bieden.
    En misschien moet je even door de zure appel heen en zijn de eerste nachten niet zo leuk. Maar ik denk dat je moet proberen weer in het 'gewone' eetritme te komen. En anders eens een papje proberen voor de nacht. Daar is hij misschien iets langer tevreden mee.

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik laat nooit huilen, laat staan krijsen. Mijn kind komt ook 's nachts nog voor een voeding, borst dat wel.

Als jij zo kan rekenen met je flessen dat je 's nachts er een van 90cc kan geven is dat toch prima?

Ik zou niet aan zoete slaappapjes gaan beginnen, want daarin zit suiker en dat geeft juist energie; niet handig dus voor wakkere baby's en bovendien slecht voor het gebit (tenzij je 's nachts wil gaan lopen poetsen). Succes!

Deel Deze Pagina