Hoeveel voorraad hebben jullie in de vriezer?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Snoopy1979, Mar 17, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ben ik gewoon even benieuwd naar! En hoe jullie het opbouwen en opgebouwd hebben. Ik werk nog niet dus ik bouw alleen nog maar op.

Ik vind dat ik niet zoveel heb, zit nu aan de 1,5 liter. Ik kolf elke avond 70 tot 150 ml (1 of 2 borsten), aangezien Eva rond 19 uur slaapt en in ieder geval doorslaapt tot een uur of 1. En overdag komt ze om de 3 uur, dus dat komt goed uit zo. Zo zal ik als ik moet gaan werken zo'n 3 liter hebben. Dat vind ik dan wel weer aardig wat!

groetjes,
    Snoopy

2. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Jeetje drie liter? Dat heb ik nog nooit als voorraad gehad. Ik heb 5 x 180ml in voorraad. Daar gebruik ik er twee van als ik donderdag moet werken en vul ik weer aan met wat ik heb gekolfd op mijn werk. Ik werk onregelmatig en heb zo'n twee voedingen per werkdag nodig.

Voor ik begon met werken had ik 5x 100 ml en 5 x 50ml in de vriezer. Ik vond het zonde om grote flessen klaar tezetten en dan mss de helft moeten weg gooien. Nu kon de oppass gewoon pakken wat ze wou. Inmiddels drinkt Marijn 180 per keer weg.

3. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Ik had op het hoogtepunt denk ik zo'n 7,5 liter in de vriezer.

4. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Nu niets meer, max. 2 liter.

5. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    Ik heb maximaal 15 x 160 ml gehad. haha, reken zelf maar uit hoeveel liter dat is ;) Dat moest toen even omdat Jonathan een paar dagen ging logeren. Meestal had/heb ik er 5/6 ofzo. 's avonds kolven is een goeie om op te bouwen in jouw geval. Ik deed het 's ochtends want dan heb je meer melk.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Oh, dan is 3 liter vrij veel geloof ik! Ik had geen idee... En 7,5 vind ik wel heel veel!

Tja, ik ben 's ochtends niet op m'n best zeg maar... dus dan maar 's avonds kolven. Ik vind het wel een fijn idee dat ze altijd pas 3 uur later komt, dan heb ik in ieder geval weer genoeg melk.

Ik heb hier wisselende hoeveelheden in de vriezer staan. We moeten het toch overgieten omdat we Avent bewaarbekers hebben (met hoeveelheden van 120 tot 240ml), maar we andere spenen gebruiken (wist ik ook niet van tevoren, maar met Avent krijgt Eva te weinig binnen). Ik heb ook vaste porties van 10 (ijsblokjes) en 60 ml (Beaba multi-portion). Is wat makkelijker op te warmen vanuit de vriezer mocht dat een keer nodig zijn.

groetjes,
    Snoopy

7. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Ik ben wel blij dat ik een grote voorraad had. Ik ga nu 1x in de week een avond weg, en dan brengen opa en oma Dylan naar bed. Hij krijgt dan een fles, terwijl ik vanaf januari niet meer kolf.

8. MiniUs

MiniUs Bekend lid

Aug 5, 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Ik had maar een paar tonnetjes in de vriezer, een stuk of zes denk ik (18o ml in een tonnetje)....Dat hield ik er standaard in, zodat ik altijd iets achter de hand had.
    Nu trouwens niet meer, ik kolf niet meer sinds een week!

9. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    even een vraagje.. waarom moet je 3 liter hebben in de vriezer als je weer gaat werken?

Heb nu 4 tonnetjes van ong. 180cc. Weet niet hoeveel hij straks gaat drinken. Maar dat zal in ieder geval genoeg zijn. Daar komen dan nog 2 bij en dat wil ik eigenlijk wel standaard in de vriezer houden. En ik ga vanavond ijsblokjes maken! Goede tip!

10. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Je moet helemaal geen 3 liter in de vriezer hebben :D

Bij mij ging het kolven in het begin goed, en op het eind, vanaf een maand of 7 denk ik, was het een martelgang die resulteerde in 20 ml. Ik kon in de week net 1 voeding kolven, terwijl er 4 nodig waren. Dan is het wel prettig als je een voorraad hebt om op terug te grijpen.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Nee hoor, je moet helemaal niets ;). Maar ik vind het voor mezelf een fijn idee, control freak die ik ben. Dan is het ook niet zo erg als er eens wat weggegooid moet worden omdat Eva niet alles opdrinkt, dat idee.
    En wat Sonja zegt, had ik niet eens aan gedacht. Ik blijf straks braaf elke avond kolven.

12. Premama

Premama Actief lid

Jul 19, 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Een hele grote voorraad lijkt me niet handig, want de melk van wéken geleden is niet meer helemaal "op maat" voor je kindje meer; voor wat hij/zij dan nodig heeft. (dus sowieso altijd de oudste voeding als eerste geven)
    Maar te weinig is ook niet handig; als er een keer een fles omvalt ofzo, is het toch wel praktisch als je nog wat achter de hand hebt in de vriezer... Ik zit nu op iets van 6/7 voedingen op voorraad.

13. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    De voeding van wéken geleden is altijd beter dan geen voeding ;)

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Wat Premama zegt klopt en wat Sonja zegt ook ;). Maar ik ga voorlopig 2 dagen per week werken en dat zijn dan waarschijnlijk 2 voedingen per dag met de fles. Dus zo dramatisch is het dan niet denk ik. Eerst maar eens kijken hoe het gaat, misschien maak ik van de resterende oudste melk dan wel pannekoeken ofzo ;).

15. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Dylan vond pannenkoeken van bv niet lekker.

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Maar wij misschien wel ;) (de papa en mama bedoel ik dus)

17. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik heb maar 9 flesjes van 70ml staan. Aangezien Ruben de rest laatst allemaal opgedronken heeft ;) .

Ik geloof ook niet dat ik een grote voorraad ga maken (zou niet eens weten hoe 8) ). Straks als ik aan het werk ben, ben ik 2 dagen 5 uur weg en 1 dag 9 uur weg. Die uren kolf ik op het werk en kan de volgende werkdag weer opgedronken worden. Voor mn eerste paar daagjes hoop ik te kunnen doen met die flesjes die ik nog heb. (en anders - heel slecht van mij - geef ik ze gewoon nutrilon, ;) )

Snoopy, dat kan je er ook mee doen, ik zou alleen niet eens zelf durven proeven van die pannekoeken :( :pale: .

18. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

Oct 13, 2006
    994
    0
    0
    Pannenkoeken van bv..?

Heb een mega-voorraad van 1 volle Avent via beker, en een matje ijsklontjes in de vriezer..
    Ik had 3 volle avent bekers, maar die zijn laatst ontdooid voor een flesje en vervolgens lekker niet opgedronken. Tsja.
    Ingevroren melk is toch altijd minder van kwaliteit dan verse?

Ik ben bezig met overgaan op gedeeltelijke bv, en hoef ook verder geen voorraadje meer. Heb al een voorraad Nutrilon ;)

Als je weer gaat werken, kan je toch de voedingen die je kolft op je werk, gewoon koel bewaren en dan gebruiken voor de tweede dag die week dat de kleine naar de oppas / opvang gaat?

19. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ja, er zijn er meer die dat doen/gedaan hebben.
    Dan doe je denk ik bv ipv 'gewone melk', ik weet het niet.
    Schijnt best te smaken :confused: :) :) :)

Ja, dat zou ook kunnen idd. 5 dagen in de koelkast he? Dus als de volgende werkdag binnen die dagen valt kan dat ook gewoon, scheelt weer invriezen en ontdooien. ( :oops: zo snugger had ik nog niet nagedacht).

20. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    ja, tuurlijk hoef je die voedingen dan niet in te vriezen! beter van niet zelfs. Ik vries alleen in als het niet binnen 5 dagen opgedronken wordt. het meeste komt dus vers uit de koelkast. vriezer is back-up en af en toe neem ik een vriezerpotje en vries ik een verse in om de voorraad ook vers te houden.

Share This Page