mij zoontje heeft al vanaf zijn geboorte tot aan nu bijna 18maanden nooit een normale ontlasting . ze hebben al een biopt gedaan en daar konden ze niks bij vinden . nu willen ze dat hij geen melksuikers meer krijgt . maar wat mag hij dan niet meer en wat mag hij dan nog wel ?? alvast bedankt
Hebben ze dat niet meteen verteld? Of een verwijzing naar diëtist geeven? Melksuikers zitten natuurlijk in zuivel, maar daarnaast ook in brood en koek. Lees de verpakkingen, zodra er 'lactose' inzit kun je het niet geven. Lactose is melissuiker. Kijk uit, want het zit ook in vitaminepillen en paracetamoltabletjes en zo.
Als hij dus geen melksuikers meer mag, betekent dat dat hij volledig lactosevrij moet gaan eten... Hebben ze gezegd dat hij een lactose-intolerantie heeft of vermoeden ze dit? Ik zou je goed inlezen in bovenstaande, maar ook zeker een afspraak maken bij een dieëtiste, want dat is echt een behoorlijk beperkt dieet, dat is niet zo 1,2,3 uit te leggen via de computer! Sterkte en succes...
nee dat heeft hij niet meteen verteld , want ik had gebeld en hij was ff bezig , maar hij wou eerst dit proberen . maar dat meen je niet ook in paracetamoltabletjes ze komen namelijk bij veel dingen niet uit wat me zoontje heeft ,het enigste wat ze tot nu toe vast kunnen stellen is zijn hartafwijking , maar wat hij precies aan zijn darmen enzo heeft weten ze niet . daarom wilt hij dat ik eerst alle lactose niet meer geef en als het dan nog niet over is moeten we weer verder zoeken naar het probleem maar bedankt voor je antwoordt
Maar een lactose intolerantie is toch makkelijk te testen? Is dat nu wel of niet getest? Want anders zou ik daar mee beginnen.
Zo'n lactose-vrij dieet valt echt wel mee hoor. Het is even uitvinden wat wel en niet mag, maar vervolgens is het prima te doen!
Er staat in het houdbare melkschap in de supermarkten houdbare lactose vrije halfvolle melk. En Zeeuws Meisje halvarine is lactosevrij. Verder idd hulp van een dietiste!
nee het is niet getest , waarom niet durf ik ook niet te zeggen . ik denk dat ze het niet meer weten en eerst dit willen proberen , en als dit niet helpt dan pas verder gaan kijken . er is al zoveel gedaan bij me zoontje dat ze dat zolang mogelijk uit willen stellen denk ik
Misschien omdat het bij een kind moeilijker te testen is (moet je, als ik me niet vergis ergens in blazen). Ik vind sowieso dat je inderdaad een beetje meer uitleg had mogen krijgen waarom het niet getest is en een verwijzing naar een diëtist had mogen krijgen. Misschien is het dan ook niet onverstandig om nog even terug contact op te nemen en het iets beter door te spreken?
Is een heel simpel testje hoor. Wat bedoel je trouwens met 'geen normale ontlasting' en wat is er allemaal al getest?
ze hebben een keer biopt gedaan bij hem , daar kwam niks uit ze hebben een paar keer een monstertje afgenomen van zijn ontlasting ook daar kwam niks uit