Geen melk...

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door piccolina, 13 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Paar dagen verder:
    - genoeg melk heb stuw zelfs
    - baby hapt en drinkt goed

Het probleem nu al 2 dagen en vandaag het ergst is dat ik enorme pijn aan mijn tepels heb. Had ik altijd van begin af ook met kolven.
    Maar nu doet het erge pijn als ze zuigt: ze zuigt 3-4 keren hard dan stop voor paar seconden dan weer 3-4 keren.
    Het voelt alsof ze veel tanden heeft en ermee bijt op mij tepel. Pijn doet dus echt due stukje die uitsteekt dan en wat ze is mond stopt.
    Ze wordt goed aangelegd en mondje goed etc.
    Geen spruw
    Tepelhoedje geprobeerd doet nog meer pijn omdat dan sabbelt ze dan nog minder tepel zelf.
    Het doet zo pijn dat ik echt moet huilen dn krijg echt kromme tenen ervan...

Lactatiekundige had ik in zh en haar tips hebben wat geholpen toen maar nu ben ik bang dat ik 100 euro betaal maar verder niks geen echte tips krijg omdat baby doet het goed en haar tong goed en hapt goed etc...

2. Lenne

Lenne Actief lid

16 mei 2011
    218
    0
    16
    Als het pijn doet dan gaat er blijkbaar toch nog iets niet helemaal goed. Zou het kunnen dat je misschien ergens een heel klein kloofje hebt zitten? Dat kan echt gruwelijk scherp pijn doen. Of misschien maakt je kleintje nog een te kleine mond bij het aanhappen. Als ze op het puntje van je tepel zuigt dan gaat dat schuren tegen haar gehemelte. Daar kan je kloven van krijgen en pijn. Het achterste gedeelte van de mond is glad, dus als ze groot genoeg aanhapt dan zou dat geen pijn moeten doen.

Vervelend joh, gaat het voeden eindelijk beter en dan doet het nog pijn! Echt niet leuk. Ik hoop maar dat het snel beter gaat en dat je eindelijk kunt gaan genieten na al je harde werk.

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.944
    113
    Vrouw
    Jongste dochter hier via keizersnee geboren.Aanleggen ging niet goed. Ondanks hulp LK ziekenhuis viel ze te veel af. Ik ben ook gaan kolven en fingerfeeden. Maar wou per se kind aan de borst.
    Andere LK langs laten komen. Die heeft adviezen gegeven en geholpen met tepelhoedje.
    Week later: dochter mega gegroeid,heeerlijk drinken.
    Als je op kv overstapt,heb je die 100 euro zo uitgegeven. Bv kost niets! Zie het als een lange termijn investering. Je kindje is nog zo klein, dat je er echt wel uit kan komen!
    Mijn advies,echt een LK langs laten komen. Dat je kindje loslaat,klopt niet.Zuigen ook niet: je baby masseert de melk uit je borsten.
    Succes,met de juiste hulp komt het goed.Soms is het zoeken naar de juiste weg en kan je dat niet alleen.Ik zei het in een ander topic ook,heb 3 kids en bij alledrie is een LK langsgekomen.Was dit niet gebeurd,dan was ik er in mijn eentje niet uitgekomen

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    LK is ook geweest paar dagen geleden en haar conclusie was was alles prima: geen korte tong, geen spruw, hapt goed etc. Echter baby werkt niet mee: drinkt te lang -2 uur soms en niet effecient ze valt steeds in slaap, moet aangespoort worden en als ik een van de handen loslaat ( hoofd of borst) en ze heel slaap is dan valt zo mijn tepel eruit. Ik moet soms haar 20 keren overnieuw aanleggen.
    Daarbij heeft ze ook tong die ze steds vaker naar achter haalt bij zuigen wat veroorzaakt dan pijn. Daarbij heb ik super gevoellinge tepels ( schijnt als je vaker tintellingen en geen gevoel heb aan tenen en vingers ook gevoellige tepels veroorzaken)
    Dus 3 problemen en nog steeds niet geholpen..
    Bij aanleggen ze is na 2 uur steeds niet tevreden ze valt dan wel in slaap maar als ik haar oppak dan begint ze weer.
    Ik kolf nu bijna fulltime en geef dan het met medela calma flesje aan.
    1 keertje geven we Friso
    1-2 keertjes probeer ik haar aanleggen maar heb steeds huilende baby die dan ook na 2 uur borst bijgevoed moet worden...

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Wat hier helpt bij gevoelige tepels (klinkt misschien heel stom) zijn wollen zoogcompressen. Die doe ik direct op mijn borst, daarachter nog een compres (ik gebruik wasbare maar je kunt ook gewone gebruiken). De wol is heel zacht voor mijn tepels, die in de periode dat ze nog heel frequent werden gebruikt soms nogal rauw-rood zagen.

Na hoeveel minuten valt je kindje in slaap? Mijn zoon en dochter zijn nooit lange drinkers geweest. ALs ik voed met mensen erbij krijg ik standaard de vraag: nu al klaar? Ze halen in een paar minuten voldoende voeding uit de borst.
    Beide kon ik de eerste weken niet zomaar weg leggen. Mijn dochter sliep alleen maar tegen mij aan. Ik heb ze veel in een draagdoek gedragen, het ging vanzelf beter. Wegleggen was geen optie, maar dat was niet persé om de honger.

Goed dat je het zo blijft proberen. Het klinkt als heel hard werken!

6. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik ga compressen proberen, bedankt. Heb toevalling in huis...

Ze hapt, toeschiet daarna zuigt paar keren dan laat los zo gaat het circa 15 minuten daarna valt ze in slaap.
    Ik hou haar hoofd altijd stevig vast en met andere hand mijn borst.
    Zo je kan je voorstellen dat na halfuurtje heb ik al krampen overaal...
    Als ik hoofd of borst los laat dan glijdt ze van de tepel af.

7. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Even over de topic zelf: geen melk..
    Jullie hadden allemaal natuurlijk gelijk hoor ik zag het licht niey met 1cc na 5 dagen maar daarna 1 nacht stuwing en kolfde ik gelijk 40-60cc! Dus "geen melk" bestaat niet :)))

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Die houding klinkt ook wel krampachtig.. een keer een andere proberen waar je meer kunt onstpannen? Ik bedoelde compressen van wol he. Ik vind ze ideaal, gebruik ze snachts altijd.

9. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Als ze gedronken heeft zijn je tepels dan nog mooi rond?? Of heeft het dan de vorm van een lippen stifje ??
    Evt laten kijken naar haar tong riempje?? Tong die naar achter schiet lijkt mij een te korte tong riem ( werk ervaring als kraamverzorgster ).. Kan ze der tongetje over haar onder kaak halen?? Of uitsteken??
    Anders evt laten kijken naar haar boven lip bandje.. Die kunnen ook tegenwoordig geknipt worden omdat ze te strak zijn ( klinkt pijnlijk maar ze voelen er niks van ) dit kan bij beide veroorzaken dat drinken te vermoeiend is voor haar..

10. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Misschien laat ze wel steeds los juist omdat je haar er zo naar toe foceerd? (Dit doet zl ook als ik hem beklem) zijn haar neusgaatjes ook een beetje vrij? Daar kan ook loslaten doorkomen. (Kin goed in de borst, evt je borst ietwat zachtjes indrukken met je vinger bij de neus bij stuwing)
    Voed je ook wel eens liggend? Hierbij heb je in principe goed zicht op je dochtertje en hoef je haar alleen maar op haar zij houden. Hierdoor kan je zelf ontspannen.

11. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Misschien is het ook wel fijn voor je tepels om goed aan de lucht te drogen. Het word echt beter met de tijd.

12. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    - Geen korte tong dat is nagekeken door 2 LK
    - verschillende houdingen geprobeerd: liggend lukt helemaal niet. rugby en madonna wel.
    - tepels zijn mooi rond na voeding
    - ik droog het met melk af in de lucht en was het niet
    - Ik leg gewoon goed aan dat is door LK geconstateerd

Ik heb Medela gehuurd en kolf nu fulltime en moet zeggen dat het goed gaat snel (15 min), baby drink 20-30 minuten nu rond. 80 cc en tevreden naar het bedje.

Ik kolf nu c. 160 (van 2 kanten) in 1 keer. Maar als ik het om de 3 uur doe dan heb ik te veel straks dus even kijken of ik paar beurten kan overslaan en hoe ik het doe zonder stuwing en zonder productie omlaag te brengen.

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Schiet die tong nog steeds achteren?

14. Lischaykay

2 mei 2013
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook in een kraamhotel gelegen met de 1ste. Daar ging het voeden ook heel slecht aan de borst. Toen ik thuis kwam na 3 dagen ging het perfect,omdat ik toen weer in me eigen omgeving was.. Hoop dat het bij jou ook lukt als je weer thuiskomt!! Sterkte!!

Deel Deze Pagina