Geen melkproducten

Discussie in 'Voeding' gestart door Mykelti, 9 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Zijn hier kinderen die geen melkproducten of vervangend krijgen, maar bv aanvullende vitaminedruppels?

Wij zijn op aanraden van de osteopaat gestopt met melkproducten aangezien mijn zoontje erge buikkrampen bleef houden. Ik kan zelf ook niet goed tegen melkproducten. Ook geitenyoghurt gaat niet goed bij zoonlief.
    Volgens de osteopaat haalt een kindje genoeg calcium e.d. uit groene groenten en hoeft het geven van vervangende producten niet. Nu ben ik het daar wel mee eens, maar vraag me af of er meer ouders zijn die het zo oplossen?
    Soya en andere vervangende producten zijn niet vergelijkbaar met echte melk(producten) en bevatten ook allemaal toegevoegde vitaminen, dus die willen we bij voorkeur niet geven.

Hij krijgt nu nog BV.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hier kregen ze gewoon een aantal jaar bv, geen zuivel.
    Verder eten we veel groene groente en peulvruchten.

3. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Mijn dochter lust geen yoghurt en kaas en ik geef geen koemelk. Om toch wat zuivel binnen te krijgen, geef ik nog opvolgmelk.

Calcium is belangrijk maar daar hoef je geen enorme plassen melk voor te drinken, is typisch Nederlands.

Op deze leeftijd eten kinderen nog niet zo veel en groentes soms lastig. Dat zou ik wel in de gaten houden dan. Anders wat aanvullen.

4. 2jees

2jees Niet meer actief

Ik eet koemelk soja en eiwitvrij voor DL maar heb wel vitamines gekregen van de dietiste. Moet ook vaker noten eten, vlees enzo. Niet dat ik dat echt doe maar goed ;)

5. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    @dirksmama: hoe lang heb jij BV gegeven dan? Hier nog niet direct plannen om te stoppen.

6. dewy

dewy Actief lid

4 apr 2012
    289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier hebben beide kindjes een lactose intolerantie. Hier wel soja producten. Krijgen ook de nutrilon soja2

7. Aylen

Aylen Niet meer actief

Mijn broertje kon helemaal niet tegen melk. Mijn moeder gaf hem eigenlijk geen vervangers... Veel groente, fruit, noten en ei en daar deed hij het uitstekend op.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Paar jaar, ze hebben de 'natuurlijke speenleeftijd' gevolgd.

Deel Deze Pagina