Weer begonnen met roken na de bevalling?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Dalida1983, 7 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dalida1983

3 okt 2014
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Ik ben momenteel zelf zwanger en ben ik uitgerekend over een week.
    Tijdens mijn zwangerschap ben ik gestopt met roken, ik moet ook zeggen dat ik daar geen behoefte meer aan heb, totdat ik op een feestje andere mensen gezellig zie roken, het kriebelt dan wel weer. Ik heb het voornemen om ook na de zwangerschap niet meer te roken.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee, zijn er hier moeders die gestopt waren en daarna weer wel of niet begonnen zijn met roken?

Ik vraag me af hoe anderen daarmee omgaan?

2. Baby 2

Baby 2 Actief lid

12 nov 2014
    235
    1
    16
    Niet gehad, wel al 17 jaar geleden gestopt.
    Ik zou zeggen: Hou vol! Je bent het nu helemaal ontwend, bevrijd. Geen stank, geen kosten, geen gedoe met buiten roken! Je bent er nu helemaal lichamelijk ervan af, en geestelijk, je hebt straks vast genoeg afleiding. Ik heb het boek van Allen Carr gebruikt, wie weet is dat wat om nu door te kijken, nu je nog even tijd hebt. Succes!

3. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik ben tijdens mijn zwangerschap gelijk gestopt met roken en daarna nooit meer begonnen. Geen behoefte meer aan gehad. Inmiddels zo'n 6 jaar geleden.

4. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier met veel pijn en moeite cold turkey gestopt met roken. heb er lang nog moeite mee gehad. maar 1x nog een sigaretje gerookt en jakkes... nooit meer

5. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Hier gestopt tijden de zwangerschap van oudste, maar enkele weken na bevalling toch weer gaan roken.
    Nu weer gestopt en uk durf niet te zeggen wat ik hierna weer ga doen. Ik hoop dat ik eraf blijf, maar ik vind het nig niet vies en de behoefte heb ik nog steeds.

6. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik ben gestopt toen ik er achter kwam dat ik (ongepland) zwanger was. Daarna nooit meer een sigaret aangeraakt. Vind het zo dom om weer te beginnen als je al een lange tijd gestopt bent, zo zonde!!
    Bovendien wil ik een goed voorbeeld zijn voor mijn zoon en wil ik niet dat hij een rokende moeder heeft.
    En ik had niet meer binnen willen roken, en buiten in de kou staan was niet erg aantrekkelijk :p
    Moeilijke momentjes heb ik nog wel eens, maar ik weet van mezelf dat ik weer hooked ben als ik er 1 opsteek dus nee... nooit meer!

7. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen ik met de pil stopte ben ik ook gestopt met roken. Binnen 2 maanden was ik zwanger... M'n dochter is nu 4 maanden en ik heb nog steeds geen behoefte om te roken. Soms op een feestje kriebelt het idd maar zodra ik in de walm ga staan dan is dat gevoel ook zo weer weg. Ik heb 12 jaar gerookt maar de laatste jaren was ik al sterk geminderd en rookte ik alleen nog maar in het weekend ;) Gewoon volhouden meid!

Mijn broer en zus roken ook en soms hangt er echt een sigarettenwalm om hun heen... Als ze met m'n dochter wil knuffelen dan moeten ze eerst hun handen wassen met dettol, ik vind het zo vies ;)

8. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Ja, ik ben weer begonnen na de zwangerschap. Na 2,5 week. Mede door een feestje, waar ik het niet meer uithield tussen alle rokers. ;)

Ik ben gestopt augustus vorig jaar, omdat ik pcos heb en voor behandeling moest ik stoppen met roken. Ik was 2 maanden gestopt toen ik zwanger werd. :)

Ik wist niet wat ik wilde na de bevalling, maar ik miste het roken ook in de zwangerschap al enorm. Nu rook ik alleen als ik niet met kleintje bezig ben. Hij zal er nooit last van hebben. :)

Liefs,

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    #9 Zoe123, 8 dec 2014
    Laatst bewerkt: 8 dec 2014
    Als je borstvoeding geeft, is roken überhaupt geen optie. Dus dat is al
    een goede motivatie om niet te beginnen.
    Ik rook af en toe een sigaretje, 3a4 keer per maand. Maar daar ben ik weer mee begonnen toen zoon niet meer wou drinken (met 2,5).
    Tel daar de zwangerschap bij op, de borstvoeding periode van zijn zus (ik raakte zwanger toen zij pas 7 maanden was) en haar zwangerschap...ik heb bijna 4 jaar niet gerookt. Stom stom stom stom stom dat ik na al die tijd weer ben begonnen, maar die paar sigaretten...ik.vind het zo lekker :)

Ik rook nooit bij de kids. Ook niet als ze in bed liggen.

10. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Ik ben 7 jaar geleden bij de zwangerschap van mijn eerste gestopt en daarna nooit meer,het viel niet mee in het begin maar zeker de moeite waard! Scheelt een hoop geld en gezondheid! Succes en geef het in ieder geval een kans...

11. Dalida1983

3 okt 2014
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie adviezen dames, fijn en knap om te lezen dat de meesten van jullie niet meer begonnen zijn na de zwangerschap.
    Om je heen zie je namelijk vaak dat de meeste moeders weer beginnen.
    Ik ga in ieder geval mijn best blijven doen om mij (vooral op feestjes) niet te laten verleiden.

12. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik ben 6 jaar geleden al gestopt met roken en vanaf ongeveer 4 jaar geleden rook ik af en toe op feestjes. Geen regelmaat zit erin of zo. Het is niet zo vaak per maand ofzo. Gewoon af en toe. Toen ik zwanger probeerde te worden niet meer gerookt, tijdens zwangerschap niet en tijdens borstvoeding niet. Nu toevallig weer wat gedronken op een feestje en wat sigaretjes gerookt. Niet in het bijzijn van mijn zoon. Ook niet thuis of buiten. En al helemaal niet achter de kinderwagen (vreselijk gezicht)

13. Humava

Humava Niet meer actief

Ik ben toen ik zwanger was van mijn dochter gestopt. Toen ze 6 maanden was weer begonnen. Toen ik zwanger was van mijn zoon weer gestopt. Nu rook ik heel soms op een feestje een sigaret. Maar heel sporadisch. Tis nu 2 keer voorgekomen sinds hij geboren is. Ik vind het zó moeilijk om het te laten als ik op een feestje ben en wat biertjes of wijntjes drink ook al weet ik dat het heel slecht is voor je.

14. pipa2014

pipa2014 Lid

19 apr 2014
    22
    0
    0
    Ik ben gestopt toen ik wist dat ik zwanger was. Daarna nooit meer een sigaret aangeraakt. Vind het zo zonde om weer te beginnen als je al een lange tijd gestopt bent, zo jammer. Zeker omdat je je kind ook in een rookvrije omgeving wil laten opgroeien. Hoe maak je jezelf daar hard voor als je zelf weer bent gaan roken?
    Bovendien wil ik een goed voorbeeld zijn voor mijn kind en wil ik niet dat hij een rokende moeder heeft. Verder wil ik het risico beperken op een ongeneeslijke ziekte. Je kunt het je kind niet aan doen zijn ouders te verliezen door persoonlijk genot. Maar zo zie ik het zelf....

Succes en hopelijk lukt het je. Wanneer je borstvoeding geeft rook je ook niet. Misschien een extra stok achter de deur om ook niet zwanger meer toch gestopt te zijn met roken? Het is het niet waard!

15. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Ik ben gestopt met roken toen ik zwanger was van onze zoon ik had ook geen behoefte aan roken maar toen ik bijna moest bevallen was ik ook heel erg bang dat ik weer zou beginnen met roken. De eerste tijd na de bevalling dacht ik er nog weleens aan vooral omdat mijn moeder rook maar dit zakte langzaam naar de achtergrond en ben nooit meer begonnen met roken nu bijna 3jaar gestopt

16. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Ik dacht ook dat ik er na de bevalling heel veel zin in zou hebben, maar nee. Helemaal niet. Feestjes vind ik wel lastiger, maar dan adem ik een keer diep in, vind het nog steeds lekker ruiken.
    Mijn vriend is een gezelligheidsroker, alleen op feestje met een biertje erbij en dan weer een week niet, dat zou ik niet kunnen.
    Nu ruim 2 jaar gestopt :)

17. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ook ik ben tijdens beide zwangerschappen gestopt met roken. Maar ben ook na beide bevallingen weer begonnen.

18. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik ben gestopt met roken tijdens alle zwangerschappen.
    Helaas ben ik tot nu toe te zwak geweest om na een bevalling of miskraam geen sigaret meer aan te raken.
    Ik rookte uiteraard na de geboorte van mijn dochter buiten en niet bij haar in de buurt.

Ik heb dat ik straks WEL sterk genoeg ben!

19. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik ben na de zwangerschap van m'n dochter ook weer begonnen door alle stress (ze heeft 3 maanden in het ziekenhuis gelegen)
    Nu ook weer gestopt en de eerste 13 weken ook totaal niet naar verlangd ofzo, maar nu ik me beter voel begin ik toch weer te verlangen naar een sigaretje en zie ik mezelf volgend jaar zomer wel op een terrasje zitten met carpaccio, een rosetje en een sigaretje :)
    Vind dat op zich ook niet erg, het is alleen zo jammer dat ik niet af en toe kan roken, ik schiet dan meteen weer door... Maar goed, heb nog wel even te gaan misschien gaat de behoefte ook wel weer helemaal weg de komende maanden.

20. sydneys

sydneys Niet meer actief

Gestopt toen ik zwanger was. Toen hij 3 dagen oud was werd hij opgenomen in de ic en toen weer begonnen.
    Nu rook ik niet maar damp ik. Elektrische sigaret.

Deel Deze Pagina