Dubbele baarmoeder

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mimi87, 24 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi87

mimi87 Actief lid

16 mrt 2011
    456
    281
    63
    Hoi allemaal,

Ik wil even mijn verhaal kwijt. Mijn vriend en ik zijn al een tijdje bezig om een kindje te krijgen alleen ben ik nu al anderhalf jaar bezig zonder resultaat. Wij lopen sinds kort in de mmm en zijn bij het laatste onderzoek. Ik heb vandaag mijn HCG foto gehad en ik kan je vertellen dat ik het geen pretje vond. Nu zijn ze er vandaag ook achter gekomen dat ik dus een dubbele baarmoeder heb:$. Nog nooit van gehoord! Het was wel even schikken voor mij en mijn vriend. Nu vertelde de gyn dat ik wel gewoon zwanger kan worden alleen dat de ruimte erg klein is waar de baby dan in kan groeien? Normaal is je baarmoeder een driehoekje en bij mij is het dus in tweeen gesplitst. Ben nu wel een beetje wanhopig en bang dat het nooit kan?

Is er iemand hier die dat ook heeft en wel gewoon zwanger is geworden? Overigens moet ik morgen terugkomen voor de foto. Maar tijdens de doorspuiting ging het vloeistof wel mooi door mijn eileiders heen en dat is dan wel positief.

2. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

11 jul 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    hoi mimi87,

Een kennisje van me heeft een dubbele baarmoeder. Zij stond ook onder behandeling van de gyn maar zij is zonder behandelingen gewoon zwanger geworden en heeft inmiddels 2 kids.

Ga voor je duimen dat het voor jullie ook zo gaat, en dat jullie snel een positieve test in handen hebben.

Succes.

Liefs Maaike

3. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Een forumvriendin van hier heeft ook 2 baarmoeders.
    Inmiddels 2 gezonde kids.
    Wel beide met een keizersnede geboren ivm de dubbele baarmoeder.
    Je kan er dus prima mee zwanger worden, je zal alleen niet bij een verloskundige lopen het laatste stuk.

Succes!

4. mimi87

mimi87 Actief lid

16 mrt 2011
    456
    281
    63
    @ Maaike en dreamer,

Bedankt voor jullie reacties! geef mij toch weer hoop! Het schijnt wel zo te zijn dat je vaak eerder bevalt omdat de ruimte dan te klein is? Nou ben ik zel ook 6 weken te vroeg geboren en daar zie je nu ook niks meer van:p het kan dus ook goed gaan.

Ik ben dan wel benieuwd wat ze nu dus verder gaan doen. Miss nog extra onderzoeken? Moet 8 november weer komen in het zkh wat ze nu verder gaan doen. Maar stel dat ik dan in aanmerking kom voor iui of ivf is het dan wel gewoon mogelijk ondanks die dubbele baarmoeder? Hoe zit dat dan met het eitje? waar komt dat dan? Ik weet dat ik dit soort vragen bij mijn gyn moet neerleggen.;) en niet bij jullie.

In ieder geval bedankt voor jullie berichtjes

5. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

11 jul 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    Hoi Mimi87,

Helaas weet ik verder geen bijzonderheden wat betreft een dubbele baarmoeder. Hoe is het verder afgelopen vandaag in het zkh?

Liefs Maaike

6. mimi87

mimi87 Actief lid

16 mrt 2011
    456
    281
    63
    Hoi Maaike,

Nou ben gisteren alleen geweest voor een foto 8 november gaan ze kijken wat ze verder gaan doen. Of dat ze nog een onderzoek zullen gaan doen of miss dan toch iui? Ook omdat wij nu al een tijdje bezig zijn en het niet echt lukt. Maar ben toch wel heel benieuwd hoe ze dat dan bij mij gaan doen?

Zo te lezen aan jouw onderschrift wil het ook niet echt lukken? Balen is dat dan! Stoppen jullie nu? volgens mij heb je wel al een kindje toch? Is dat wel op de normale manier gelukt?

7. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Als het in 2e is gesplitst klinkt het mij meer als een septum (tussenschot in de baarmoeder)
    Als je 2 baarmoeders hebt zijn het over het algemeen 2 volledige baarmoeders.

Ik ben zelf begin deze maand hieraan geopereerd.

8. misslizzy

misslizzy Bekend lid

12 sep 2008
    510
    0
    0
    amersfoort
    hai
    Mijn moeder heeft een dubbele baarmoeder en heeft twee kindere gekregen. het duurde wel een tijd voordat ze zwanger werd.. maar vroeger wisten ze nog niet zoveel als nu!
    Ik heb zelf een tussenschot en heb een dochter van 2 en ben zwanger van de tweede. er nog ergens een topic te vinden over dit onderwerp.. maar dan onder die moeilijke naam bicoris..?? hupeldepup. moet je ff zoeken.
    Wens je heel veel succes is deze spannende tijd. hoop zo voor je dat je snel een kindje voelt groeien in je buik.

9. mimi87

mimi87 Actief lid

16 mrt 2011
    456
    281
    63
    Hoi Allemaal bedankt voor de lieve berichtjes.

@ Flippo, ik weet eigenlijk niet precies hoe het zit ik geloof dat het van mij in tweeen is gesplitst? zeker weten doe ik het niet maar dat ze mij vertelde dat het er 2 zijn weet ik wel, maar nu hoor ik dus dat je verschillende soorten hiervan heb? 8 november hoor ik eigenlijk meer wat ze nu gaan doen. Ik hoop in ieder geval dat ze me kunnen helpen zodat we alsnog verder kunnen.

Wel spannend allemaal. Als je al die verhalen leest geeft het je toch enigzins hoop dat sommige vrouwen alsnog op de normale manier zwanger kunnen worden.

liefs mimi

10. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

11 jul 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    Hoi Mimi,

Ja wij alweer bijna een jaar gestopt met de behandelingen. Mijn laatste cryo-tp was in nov vorig jaar. Van Luca ben ik spontaan tussen 2 behandelingen door zwanger geraakt, hij is nu alweer 6,5 jaar. We proberen natuurlijk nog wel iedere maand maar we hebben onze wens van een brusje een beetje laten varen. Gelukkig hebben we een gezond kindje.

Hou je ons op de hoogte 8 nov, ik ben benieuwd.

Sterkte ermee.

Liefs Maaike

11. mimi87

mimi87 Actief lid

16 mrt 2011
    456
    281
    63
    Hoi Maaike,

Jeetje dat is best wel heftig ook voor jullie. Nou de wonderen zijn de wereld nog niet uit en miss dat je nu ook wel spontaan zwanger mag worden!:) Het kan dus wel! (zie maar bij je eerste kindje)

Ik zal je op de hoogte houden. Volgende week dinsdag weten we meer.

groetjes

12. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

11 jul 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    thankx meis, wat lief. Hoop dat jullie droom ook snel uit mag komen. Ik ga je zeker volgen.

x

Deel Deze Pagina