Hallo dames, Oké, misschien maak ik me helemaal voor niks zorgen, maar hopelijk kunnen jullie mij wat geruststellen. Deze week vond ik uit dat ik zwanger ben! Kan het nog steeds niet geloven, en ook mijn man is nog erg voorzichtig. Niet zo gek ook als je 2 jaar en 4 maanden met noppes resultaat bezig bent geweest. Mijn vraag aan jullie is: is het normaal dat een zwangerschapsttest in 2 dagen tijd gelijk is gebleven en niet donker is geworden? Ik dacht dat het HCG-hormoon elke 48 uur verdubbelde? Zie hieronder een foto van mijn laatste drie kruidvat 2v5 testen: Eerste is van zondag (13 dpo), tweede van dinsdag (15 dpo) en derde van vandaag (17 dpo). Die van vandaag lijkt dus voor mij niet donkerder dan die van dinsdag (terwijl die van dinsdag wel duidelijk donker is dan die van zondag). Gek genoeg lijkt het lijntje ook wat minder breed, weet niet of dat wat uitmaakt? Kortom, ik maak mezelf hier een beetje gek. Overigens heb ik gisteren een CB digitale test met conceptie-indicator gedaan die ZWANGER 2-3 gaf, dus dat is wel weer goed nieuws.
Om deze lijntjes hoef je je naar mijn weten absoluut niet druk te maken! Ziet er top uit... Dit zijn de lijntjes waar ik ook op wacht hahaha gefeliciteerd.
HCG kan schommelen, dus dat kan verklaren waarom je streep van vandaag en dinsdag hetzelfde is gebleven. Je bent zwanger! Gefeliciteerd!!! Misschien nu stoppen met testen, denk dat je daar alleen maar onzeker van wordt.
Bedankt! Ik maak mezelf inderdaad ook veel te gek. Ben ook zo'n neuroot; het ene moment stuiter ik van enthousiasme, het volgende moment ga ik alle worst case scenario's in mijn hoofd halen. Heb nog één testje liggen: die ga ik zaterdag doen en dan kap ik er echt mee! Jullie trouwens succes! Ik begon zelf al bijna te denken dat het nooit ging gebeuren, en dan opeens... Je weet het dus nooit
Inderdaad wat Ik87 zegt. Je HCG schommelt dus een test wordt niet altijd donkerder. Ik dacht ook dat ik nu wel eens een knaller zou hebben maar ze werder eerder lichter. Dus was niet al te positief toen ik voor controle naar het ziekenhuis moest. De verloskundige zei dat je gewoon niet meer moet testen, daar wordt je alleen maar onzeker van. Dat heb ik dus ook niet meer gedaan en tot op heden gaat het goed!
Langer wachten idd; 48 uur, soms iets langer voor het verdubbelt en dan pas kan je een lichte verandering in het streepje zien. Ook dit verschilt ook nog eens per vrouw.
Bedankt allemaal! Oké duidelijk: ik ga vanaf nu proberen niet steeds zo onzeker te zijn en er meer van te genieten.
Er zit duidelijk een verschil tussen de eerste en de derde test, dus dan kun je er wel vanuit gaan dat hij oploopt Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Bedankt allemaal! Vanmorgen de allerlaatste test gedaan en die was echt wel duidelijk donkerder dan twee dagen geleden. Vanaf nu geen testen meer!