Geen menstruatie - hoe ongi opwekken?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Kitty17, 11 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik zal even iets over mezelf vertellen. Ik ben in oktober 2010 gestopt met de pil, maar niet ongesteld geworden. Ik heb een kuur Provera gekregen om mijn ongi op te wekken. Helaas zonder succes. Zelfs de gyn stond ervan versteld. Nu vraag ik me af, wat hebben jullie gedaan om weer ongesteld te worden/ongi op te wekken? De gyn had het over hormoon spuiten? Heeft iemand daar ervaringen mee? Wat kan ik over 2 weken verwachten bij de gyn. Ik zou het erg waarderen als jullie je ervaringen met mij willen delen.

Groetjes!

2. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    #2 Marnat, 11 feb 2011
    Laatst bewerkt: 11 feb 2011
    Geen ervarind mee maar weet wel dat er meiden zijn die dan clomid gebruiken om het op te wekken.

Mis heb je hier wat aan: Clomid deel 2.

3. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks! Ik heb al wat rond gekeken en hoorde van meiden dat ze toch met Clomid mogen beginnen, ondanks geen ongi. Maar hoe zit het met anderen?

4. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Hi Kitty17,

Ik wou toch even reageren op je topic en mijn ervaring delen. Ik ben zelf in april 2008 gestopt met de pil (wel ongesteld geweest na laatste strip) en vervolgens in november 2008 zwanger geworden, zonder dat ik tussendoor ongesteld ben geweest. Dus 7 maanden niet ongesteld, en toen zwanger. Ik ben niet naar een dokter geweest, omdat ik dacht dat het onder het "ontpillen" viel. Later hoorde ik van mijn gynaecoloog dat dit absoluut niet gebruikelijk is, en dat de menstruatie met een maand of 3 wel weer normaal had moeten zijn.

Maar bij mij dus een succesverhaal, ondanks het feit dat ik niet ongesteld werd. Ik voelde trouwens wel heel duidelijk (voor het eerst) een eisprong in de maand dat ik zwanger werd. Daar wel meteen op ingespeeld natuurlijk ;).

Oja ik slikte (al 7 jaar) de Diane pil.

Ik hoop dat je cyclus snel weer op gang komt!

5. groenling

groenling Lid

15 jan 2009
    60
    0
    0
    Hallo ik heb zelf wel een vergelijkbare situatie gehad.
    Ik kreeg duphaston om de menstruatie op te wekken.
    dat werkte bij mij ook niet. Pas toen ik spontaan een eisprong kreeg werd ik 2 weken daarna uiteindelijk ongesteld.

Clomid is om een eisprong op te wekken en niet voor menstruatie.

6. Genesis

Genesis Bekend lid

19 jul 2010
    638
    0
    0
    fiancieel adviseur
    Duphaston en Primolut boden bij mij uitkomst.
    Veel suc-6!

7. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Duphaston, Primolut en Provera is eigenlijk allemaal hetzelfde (vrouwelijk progestageenhormoon), dus eigenlijk raar als hier verschil in zit. Maar ik zal het in mijn achterhoofd houden!

@MamaJess, wow, 7 mnd niet ongesteld en dan toch nog zwanger worden! Wat dat betreft als je maar een eisprong krijgt, dan weet je tenminste wanneer je NOD is en wanneer je kunt testen. Anders zit je zo in de onzekerheid!

@Groenling, klopt, daarom wilde mijn gyn ook geen Clomid voorschrijven. Maar ik heb gelezen dat ze dit soms toch voorschrijven, ok al ben je niet ongesteld geweest.

@Genisis, die twee namen ga ik onthouden. Voor mij geen Provera meer dus.

8. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Het klopt niet dat je menstruatie met 3 maanden weer normaal moet zijn! Je kan zelfs tot een jaar lang ontpillen, dit is vrij normaal.

Doktoren zeggen niet voor niets dat je pas doorgestuurd bent als je een jaar bezig bent e/o een jaar een onregelmatige tot geen cyclus hebt.

Clomid geven ze overigens niet zomaar, dit kan zomaar bij het ontpillen horen, hoe gek ook!

Bij gebruik van Clomid moet je ook onder strenge controle van de gynaecoloog staan.

Mijn menstruatie is 8x opgewekt, waarvan 5x succesvol, maar de laatste 3x kwam er geen menstruatie. Het is overigens geen menstruatie, maar een ontrekkingsbloeding.

Je spreekt pas van een menstruatie, wanneer er een eisprong plaatsvindt en daarop volgend een bloeding, oftewel: menstruatie.

De laatste 3x kwam er dus niks bij mij... Dit kwam omdat er amper opgebouwd baarmoederslijmvlies was en er dus niks af te stoten viel! Desondanks mocht ik toch starten met de Clomid 200 MG en er groeide een eitje, maar helaas.... Veel te laat en daarna nooit meer, dus toen over op spuiten.

Maar desondanks geen menstruatie, kan het best dat je nog aan het ontpillen bent, want mijn IVF arts zegt dat je lichaam zeker een jaar nodig heeft om te reguleren (erg irritant), maar het is waar :(.

Wat je wel kan vragen is of ze even bloed prikken om je hormoonwaardes te bepalen, ze kunnen dan zien wat je lichaam doet.

Heel veel succes meissie en ik hoop snel op een eisprong!

9. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Het is overigens heel stom, maar oestrogenen kweken het baarmoederslijmvlies.

Als die dus niet dik genoeg is, komt er geen bloeding, want er valt niks af te stoten.

Wat je kan vragen is om bijv. eens 7 dagen progynova te slikken (oestrogenen) en dan te kijken of je na het stoppen gaat bloeden. Als dit zo is, weet je de oorzaak: geen opbouw van het baarmoederslijmvlies, waardoor er geen bloeding komt.

En baarmoederslijmvlies bouwt dus ook niet op, zonder dat er een eitje groeit. Enerzijds is het dus wel logisch dat je niet bloed...

Zou het toch even aankaarten :). Nare is alleen dat ze je BMS niet kunnen meten, want je staat niet onder controle van de gyn...

10. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Babii,

Bedankt dat je je ervaring met mij wilt delen.
    Ik heb een echo gehad en daaruit bleek dat ik een heel dun baarmoederslijmvlies had. Ik heb Provera gekregen om ongesteld te worden, maar dat hielp waarschijnlijk niet omdat er idd niet af te breken viel. En mijn bloed is ook gecontroleerd en de waardes waren allemaal goed.
    Ik wacht dus op mijn eerste menstruatie, maar omdat ik Provera heb geslikt mag je dit geen menstruatie noemen, dat weet ik. Ik vind alleen onttrekkingsbloed zo raar staan. En feitelijk zou het wel mijn menstruatie moeten zijn. Anyway, het zou wel heel toevallig zijn als ik nu opeens wel een eisprong krijg. Ik weet het, het kan altijd, ook na 4 mnd. Ik hoop het natuurlijk wel, want het liefst wil je natuurlijk zwanger worden. Maar als je zo lang niet ongesteld bent, dan zit je zo in de onzekerheid! Dus ik ben blij dat ik verder geholpen ben. Over een week mag ik terug en hoor ik wat er gaat gebeuren. Wat de gyn ook zei, je kunt je cyclus op gang brenge door deze op te wekken door bijv Provera. Ik weet nu dat het ook kan door Clomid te slikken om je eisprong op te wekken, of je baarmoederslijmvlies te 'verdikken' door bijv Progynova.

Deel Deze Pagina