geen menstruatie meer...iemand ervaring/advies?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sas26, 22 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Hoi meiden, ik heb PCOS en daardoor nauwelijks een cyclus...
    tot na de geboorte van onze dochter, nu 2 jaar geleden. Daarna heb ik wel een aantal keer een menstruatie gehad, tot afgelopen oktober. Nu zit ik dus te wachten en telkens denk ik dat het komt...en dan toch niet!

Ik weet dat ik bij de ha provera kan krijgen om de menstruatie op te wekken...maar nu ben ik benieuwd of er meiden zijn die iets anders hebben gebruikt om weer een menstruatie te krijgen? Ik lees wel eens iets over bepaalde vitaminen, tarwekiemolie etc etc.

Tips zijn welkom! :)

2. sofie21

sofie21 Actief lid

25 jan 2010
    301
    0
    0
    hallo wat vervelend zeg
    ik zelf was altijd onregelmatig ong toen ben ik aan de menstruasan gegaan dat zijn homepatische pilletjes heeft bij mij erg goed gewerkt werd er optijd ong van succes

3. Flavour

Flavour Niet meer actief

Wat naar! Heb je wel een eisprong? Als je dat niet weet, zou ik een even m'n temp gaan bijhouden. Het kan een hormonale kwestie zijn, maar er kan ook iets met je baarmoeder zelf zijn. Heb je een moeilijke bevalling gehad?

Suus

4. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Wat vervelend zeg. Ikzelf heb na de bevalling ook een heel andere cyclus overgehouden. Ik was altijd heel regelmatig, maar nu! Uiteindelijk ben ik bij de gyn terecht gekomen en die constateerde PCOS. Ik was al heel blij met die uitslag omdat er eerst al werd gezegd dat ik in de overgang zat. Da's heel erg schrikken als je nog geen 30 bent. Nu is mijn cyclus nog steeds wat aan de lange kant en daarom heb ik pillen besteld van Efamol, PMP, deze helpen je bij het krijgen van een regelmatige cyclus. Ik moet zeggen sinds ik dit slik viel het me op dat mijn eisprong eerder plaats vond (die kan ik vinden dmv temperaturen), het is nu nog wachten op mijn ongi. Maar tot nu toe ben ik er al heel tevreden over. Ik had mijn ei nu op dag 16 en anders pas rond dag 25/26. Het is een middel op basis van kruiden, baat het niet dan schaad het ook niet. Succes.
    Liefs Puck.

5. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    hoi meiden, dank je voor de reacties!
    Ik had voor de zwangerschap geen eisprongen, dus heb medicatie gebruikt. Na de bevalling werd ik dus wel ongi. Nu niet meer...
    Ik zit idd ook te denken aan menstruasan oid. Meer meiden ervaring mee?
    Mijn bevalling was medisch gezien niet heel horror of zo, en op zich was het al heel wat (voor mij) dat ik daarna een aantal keren ongi werd...

6. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    @ Puck, ik zie dat je zwanger bent, gefeliciteerd joh!!!

Ik heb ook de efamol pmp besteld. Ben benieuwd of het mijn cyclus wat verkort...

Zit alleen te dubben nu, moet ik het meteen gaan gebruiken zodra ik het binnen heb? Of moet ik voor de zekerheid nog testen of ik misschien zwanger ben geworden in de afgelopen 2 weken? (hebben namelijk besloten om geen condooms meer te gebruiken, veel fijner nu, en word ik zwanger dan is dat heel bijzonder gezien mijn cyclus/pcos...)

Deel Deze Pagina