Ik weet het even niet meerr.. Augustus ben ik gestopt met de pil omdat we erg graag een kindje willen.. Erg blij was ik dan ook dat ik 35 dgn na stoppen ongesteld werd.. Maar daarna bleef het helaas uit. In tussen tijd naar de huisarts geweest en zij zou mij pas doorverwijzen naar de gynaecoloog als ik in febr nog niet menstrueer. (halfjaar na stoppen pil) Nu ben ik vorige week na 105 dgn 2 dagen ongesteld geweest.. Heb er dubbel gevoel bij ene kant blij dat het ergens nog wel werkt andere kant nu krijg ik vast die doorverwijzing naar de gyn niet meer.. Wat denken jullie zal ik nou weer afwachten tot het allemaal zelf op gang komt of toch vragen om die doorverwijzing naar de gyn.. Wat zijn jullie ervaringen?? Hopelijk kunnen jullie mij helpen een keuze te maken..
Hey Miekiej, Dit is een lastige situatie. Meestal moet je een tijdje wachten voor ze je doorsturen. Aan de andere kant wil je graag een kindje en dat schiet zo natuurlijk niet op. Ik ben zelf al maanden niet meer ongesteld en heb wel een verwijzing gekregen naar de gyneacoloog. Maar dit is misschien meer omdat ik ook medicijnen slik. Als je er zo mee zit zou ik een gesprekje aangaan met je dokter en rustig uitleggen hoe het voor jou voelt enz. Dan kan zij alsnog beslissen of ze je door wil sturen. Het kan ook langer duren doordat je er zo mee bezig bent he. Maargoed, ik ben er een tijdje ook niet mee bezig geweest en bij mij is nog steeds niks dus of het daar aan ligt... Ik zou gewoon nog eens een afspraak bij de dokter maken. Groetjes Chila
Een cyclus van 104 dagen vind ik genoeg reden om naar de huisarts te gaan voor een doorverwijzing. Al is het alleen voor bloedprikken en echo. Gewoon doen hoor!
Bedankt voor jullie reactie.. Heb besloten dat ik over maand bel naar de huisarts voor doorverwijzing naar de gyn. Teminste als het dan nog niet op gang gekomen is. Ik temperatuur ook vanaf januari dus misschien krijg ik zo wat meer zicht op mijn cyclus en weet ik of ik een eisprong heb.
Ik zou ook vragen om een afspraak me de gyn. Ik had een cyclus van 50 dagen na het stoppen met de pil, en ben daarna niet meer ongi geweest. We zijn nu bijna 6 maanden later. Vandaag naar de gyn geweest en ik heb dus PCO. Dit is bevestigd na de echo, ik heb alleen de bloedonderzoeken nog niet binnen. Mijn huisarts wilde me eerst ook niet doorsturen omdat het nog ontpillen zou zijn. Mijn lichaam moet nog leren het zelf te doen. Maar ik ben blij dat ik toch om een verwijzing heb gevraagd. Nu weet ik wat er is.. En kunnen we er iets mee doen!
Miekje wat naar voor je! Zelf heb ik nadat ik gestopt ben met de pil ook zulke vreemde en lange cyclussen gehad.... en zo af en toe nog wel eens een lange tussendoor! Succes ermee!
Bedankt voor je reactie.. Helpt mij toch die stap te zetten. Februari neem ik contact op met huisarts voor een doorverwijzing. Zo doorgaan heeft ook geen zin.
hoe was het bij je eerste kindje? Hoe was je cyclus toen. Ik ben vrij snel doorgestuurd. Na een maand of 5/6 en ook direct geholpen ondanks dat mijn 1e kindje eerste ronde raak was. Maar ik weet gewoon uit het verleden dat ik cyclussen heb tussen de 30 en de 350 dagen. Sja... dokter nam me direct serieus. Gyn eerst niet maar toen ik het uitlegde kreeg ik wel een echo. Pco. Ze wilde allerlei onderzoeken doen maar omdat ik al een dochter had wilde ik graag clomid slikken en dan op de achtergrond zaadtesten enzo doen. Clomid werkte direct. 1e ronde direct eisprong en direct zwanger... Ik was trouwens niet ongerust. Gewoon realistisch. Ik wist dat mijn lijf gewoon een beetje hulp nodig had voor normale cyclussen. Doe wat je gevoel je ingeeft. Laat je niet zomaar afschepen. Persoonlijk zou ik misschien nog wel een beetje jokken zelfs... maar goed ik denk dat ze op de echo wel kunnen zien als je echt ongesteld bent geweest...
Bedankt voor je reactie We gaan nu voor ons eerste kindje dus ervaring heb ik daarin niet. Ben vanaf mijn 15e aan de pil geweest en van voor die tijd is moeilijk terug te halen hoe mijn cyclus was maar voor zo ver ik weet regelmatig. Dacht er ook aan stiekem beetje te jokken maar voel me daar ook niet helemaal lekker bij maar zal het wel wat verergeren. Fijn dat jij zo serieus werd genomen en het dan ook gauw raak was. Geniet ervan! En dat geeft mij ook weer moed. Ik houd jullie op de hoogte
Gewoon weer naar de huisarts gaan en vragen om een doorverwijzing! Ik kreeg ook erg lang geen menstruatie, ben toen naar de ha gegaan. Hij zei dat na 3 maanden na het stoppen van de pil je eigen menstruatie wel op gang moest zijn. Hij wilde mij meteen doorsturen. Was hier een beetje huiverig voor en heb toen om een kuur primolut gevraagd in de hoop mijn lichaam te resetten zodat het weer opgang komt. Hij benadrukte mij dat ik niet lang moest weg blijven als het niet op gang kwam. Heb op dag 23 mijn ei gevonden m.b.v. Ovulatietesten en nu in afwachting of het miss raak is of dat ik wel weer een menstruatie krijg. Succes, en gewoon voor jezelf opkomen!
Jaa ik ga voor die verwijzing dat komt wel goed... Maar fijn dat jouw huisarts daar niet zo moeilijk over doet.. Wel spannend voor jou nu... Ben benieuwd.. Succes!!