Heel licht streepje zwangerschapstest KV + overtijd toch menstruatie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door BloemetjeBijtje, 12 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BloemetjeBijtje

BloemetjeBijtje Nieuw lid

12 apr 2016
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Wij proberen zwanger te worden van ons eerste wondertje en zijn nu enige tijd bezig. Afgelopen ronde was ik meer dan 5 dagen over tijd. Na 1 april te hebben afgewacht (ik dacht ga niet testen zul je zien dat ik net voor 12 uur nog even ongesteld wordt! wat een grap) weer geen menstruatie te bekennen, inmiddels +/- 2 dagen overtijd dus volgende ochtend toch maar een testje gedaan met de KV early met plusje (meer van laat maar zien dat niet zo is dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben) en tot mijn verbazing dacht ik een heel vaag 2e blauwe streepje (plusje) te zien verschijnen binnen 5 min. Alle testen die de afgelopen maanden zijn gedaan bleven spierwit. Wij geloofden onze ogen niet en twijfelden dus nog twee testjes gedaan met KV 2v5 en clear blue digital met indicator. De KV 2v5 gaf ook weer een heel vaag 2e streepje na ong 5 min. maar de clear blue digital gaf aan niet zwanger. Pff wat vaag. De volgende ochtend (nog geen menstruatie) weer getest met KV2v5 en weer een heel licht 2e streepje en de Action test gaf pas na enige tijd een heel vaag streepje. Die van KV was nu iets duidelijker dan de dag ervoor. Volgende 2 dagen weer getest en de lijntjes bleven zo vaag als de 1e keer testen ze werden in ieder geval niet donkerder. Wij onzeker maar ook een beetje blij want de menstruatie bleef maar uit en de testjes verkleuren toch echt! Dit kan toch niet zonder HCG en dit hebben we nooit eerder gehad. Onzekerheid bleef en besloten na 2 dagen pas weer te testen, net voor die 2e dag zag ik de bui al hangen, onrustig/emotioneel en wat gelige afscheiding en aantal uren later licht bruin 'de menstruatie' :( een klap in ons gezicht en toch even heel hard gehuild.. de hoop die we hadden in een klap weg. Eindelijk waren we misschien zo dicht bij..

Heb ook wel eens gelezen dat je na een eventuele vroege miskraam of bevruchting (hoe je het dan ook wilt noemen) verhoogd vruchtbaar bent?
    Kan ik de hoop houden dat we steeds wat dichter bij komen? Dat bevruchting in ieder geval mogelijk is? En dat het wachten is op het juiste moment?

Wie van jullie heeft dit ook wel eens gehad? (na NOD) En vooral hoe lang heeft het daarna geduurt voordat je daadwerkelijk zwanger was? Ik weet dat ieder verhaal en lichaam anders is en het niets zegt maar HOOP op positieve verhalen om de moed er in te houden!

2. Vakantieganger

Vakantieganger Fanatiek lid

4 jan 2016
    1.007
    4
    38
    Vinkeveen
    Wat naar en verdrietig. Ik heb toevallig ervaring: vorige maand niet oplopende testen, 5 dagen overtijd. Nu zwanger 😅. Hoop dat je snel een positieve test in handen krijgt.

3. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Hier ook een positief verhaal. Op 3 december ging het mis. Mijn eisprong kwam toen heel snel en op 24 december had ik weer een positieve test. Inmiddels de 19 weken gepasseerd. Ik kreeg ook als advies van de verloskundige dat als het voor ons goed voelde we er absoluut voor moesten gaan. Mijn lichaam "wist" nu wat het moest doen. Ik hoop dat jij ook een positieve ervaring hebt

4. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Hier ook na een half jaar proberen gelijk na miskraam (goed) zwanger...
    Hoop dat je snel een mooie test in handen hebt!

5. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    wat balen zeg :(
    ik heb ook ervaring met licht streepjes, paar dagen overtijd en dan toch menstruatie (hele prille miskraam).. maar achteraf goéde ervaring want was de ronde daarna zwanger!

6. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    He meid wat is dat dan een enorme tegenvaller! Het schijnt zo te zijn dat je na een MK iets meer kans hebt op een zwangerschap. Maar ik kan dit nergens echt terug vinden, dus denk eigenlijk dat het een bakerpraatje is. Hopelijk ben je snel zwanger!

7. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Ik heb zelf in ronde 6 zo'n lichte test gehad, maar helaas tot op heden nog niet zwanger... Het komt wel voor, zelfs mijn eigen moeder werd zwanger van mij na een miskraam (maar wel later dan een biochemische zwangerschap) maar zoals je leest zijn er wel degelij mensen die het hebben meegemaakt.
    Ik denk niet dat je persé extra vruchtbaar bent, maar dat het gewoon 'puur geluk' is!
    Sterkte in ieder geval en hopelijk is het snel raak!

Deel Deze Pagina