Geen menstruatie, temperaturen. Hoe?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Whis, 7 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Whis

Whis Lid

4 apr 2011
    26
    0
    1
    NULL
    Hallo,

Ik heb een aantal vragen over temperaturen.

Wie zou mij hier meer over kunnen vertellen.
    Kom zoveel websites tegen op internet, kom er zo niet meer uit.:)

Ik ben nu inmiddels al een aantal maanden niet meer ongesteld geweest. En de HA wil er helaas niet aan doen. Gewoon wachten word er gezegd.
    Terwijl ik na stoppen van de pil toch maanden achter elkaar netjes mijn periode kreeg om de nabij 29 dagen.

Kan ik doormiddel van temperaturen ook meten wanneer ik mijn eisprong heb?
    Zodat ik toch een idee heb van hoe of wat.

Hoe kan ik dat het beste doen?

Ik had al een beetje begrepen via sites,
    Elke dag temperaturen op een vast tijdstip smorgens wanneer je wakker word?
    Waar kun je het beste temperaturen?(Lichaam.)
    Hoe kan ik dat het beste bijhouden..
    En ga zo maar door..

Hoor het graag.:)

Bedankt alvast.

Gr

2. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Hoi,

Op fertilityfriend.com kun je een account aanmaken en daar kun je d.m.v een grafiekje die je elke dag invuld heel mooi je temperatuur bijhouden. Heel overzichtelijk, duidelijk en makkelijk. Je tempt indd elke morgen voor je opstaat, rond de zelfde tijd.
    Het beste is om dit vaginaal of anaal te doen heb ik begrepen, moet je maar even kijken wat je zelf het fijnste vindt. Je kan het ook onder je tong doen maar volgends mij is dat niet zo precies als vaginaal of anaal. Het is wel belangrijk dat je elke dag gewoon de zelfde methode gebruikt, dus niet bijv. maandag vaginaal, dinsdag anaal en woensdag onder de tong.
    Na je eisprong gaat je thempertuur omhoog, hij moet minimaal 3 dagen hoog zijn en dan blijft hij ook hoog tot aan je menstruatie. Meestal krijg je 14 dagen na je ei je menstruatie, als hij na 14 dagen nog hoog is en je bent nog niet ongesteld kun je een zwangerschapstest proberen.

Hoop dat je het zo een beetje begrijpt en als je nog vragen hebt, hoor ik het wel :). Succes!

3. Whis

Whis Lid

4 apr 2011
    26
    0
    1
    NULL
    Bedankt voor je reactie.:)
    Hoop dat de site beetje makkelijk te begrijpen is, mijn engels is waardeloos..:D

Het maakt verder niet uit wanneer je begint?
    Dat de kalender van maand tot maand gaat? Kan dus op elk moment beginnen?
    Aangezien ik niet weet wanneer ik ongesteld ga worden.
    Vandaar dat ik het hiermee eens wil proberen.

4. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ja de site is wel helemaal engels maar niet erg moeilijk, vindt ik zelf dan. Als je er niet uitkomt heb je ook nog andere sites waar je je temperatuur kunt bijhouden maar die zijn niet zo precies als fertilityfriend na mijn ervaring. Volgends mij kun je gewoon elk moment beginnen, morgenvroeg dus. Ik ben ook midden in een cyclus begonnen.

Deel Deze Pagina