Hoi hoi.. Ik heb een vraagje, eigenlijk voel ik me erg ongerust..3 weken terug had ik heel veel pijn in de onderrug en buik, bleek dat de baby aan het indalen was..Met 34 weken is ze al heel diep ingedaald.. Sinds maandag (inmiddels 35 weken en 3dagen) voelde ik haar steeds minder bewegen (normaal gesproken ging mijn buik echt op en neer) en maakte me best wel zorgen..Woensdag had ik controle bij mijn VK en heb het ze aangegeven..De VK vond ook dat mijn buik niet veel gegroeid was en ze maakte een afspraak bij ziekenhuis..Het hartfilmje zag er redelijk uit en toen is er een echo gemaakt..Bleek dat ik te weinig vruchtwater had..Vandaag weer langsgeweest, weer een hartfilmje en het ziet er wel ok uit..Morgen wordt er een groeiecho gemaakt en hoor ik wat me te wachten staat (bedrust, opgenomen, eerder ingeleid etc..) Geen leuke vooruitzichten dus.. Mijn vraag is, het feit dat ik te weinig vruchtwater heb, kan dit ermee te maken hebben dat mijn baby al ingedaald is? Zou ze zich al klaar hebben gemaakt voor de geboorte? En om de hoeveel uur zou ik haar minstens moeten voelen? Alvast bedankt voor de reacties...
hoi Leyla, we willen graag dat je je baby 8-10 keer per dag (per 24 uur) voelt, ook kleine bewegingen zoals schuiven tellen mee. Het feit dat ze is ingedaald zegt niets over het moment van de geboorte. Ik weet niet hoe weinig vruchtwater er was, ze bekijken het nu opnieuw en kunnen dan ook zien of het nog verder afneemt. Afhankelijk daarvan zal beleid bepaald worden. Ik snap dat het je onzekr maakt maar maak je niet te druk, je wordt goed in de gaten gehouden nu. gelukkig ben je al ruim 35 weken, dat betekent dat het kindje er al aardig klaar voor is. Maar het zou mooi zijn als je de 37 weken nog haalt. Succes! Mirjam
Hoi Mirjam, Heel erg bedankt voor je reactie..Vandaag bleek mijn baby echt klein te zijn (ze weegt ongeveer 2300 gr), maar voor de rest gelukkig kerngezond! Ze zijn er wel achter gekomen dat de moederkoek niet meer zo goed is..Dit betekent dat ik om de dag naar controle moet en als het dan tegenzit gelijk ingeleid wordt..Ze gaan proberen om het te rekken tot week 38..Het is nu afwachten..