Als je op 17 DPO nog steeds niet ongesteld wordt en je test is weer negatief...

Discussion in 'Zwanger worden' started by Mompelientje, Nov 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

Sep 20, 2011
    1,956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Moet je dan acuut naar de dokter? Want op de zwangerschaptest staat, dat je om de drie dagen moet testen rondom je NOD, en als je na 3 dagen (zeg maar je 17 DPO, want mijn DPO is 14) nog steeds een negatieve test heb, moet je naar de dokter.

Wat zouden jullie doen met? Wat zouden jullie doen als je overtijd ben?

Ik ga maandag naar de dokter dan. Maar wat gaat de dokter met je doen dan?

2. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

Apr 20, 2011
    8,087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Hihi je stelt de vraag een beetje alsof hij/zij je door de mangel gaat halen :)
    Tja ik denk dat de HA wat vragen stelt misschien wat voelt, of bloed prikt (hormonen bepalen) en eventueel een verwijs brief vaan de gyn.

En als je je er prettig bij voelt om langs te gaan: gewoon langsgaan
    Staat die afspraak op maandag al? Alvast succes!

3. helena14

helena14 Bekend lid

Oct 28, 2011
    768
    0
    16
    joh er zijn vrouwen die na twee weken overtijd pas een positieve est in handen krijgen door een langzame aanmaak van t hcg hormoon..
    lijkt mij nog niet een reden om nu al naar de dokter te gaan hoor
    (mits je geen pijn o.i.d hebt natuurlijk)

4. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

Feb 4, 2011
    3,233
    0
    36
    Female
    Simpelveld
    jij zit toch nog niet op 17 dpo..?!

mijn eerste ronde duurde 90 dagen...
    was geen pretje maar kreeg te horen dat ik rustig moest afwachten en om de 3 weten moest testen...

wachten en geduld hebben is helaas het magische woordje bij een kinderwens...

5. beertjuh87

beertjuh87 Actief lid

Aug 9, 2011
    173
    0
    0
    Administratief medewerkster en hobby's
    Noord-brabant
    dat klopt, dat wachtten niet leuk is, ik zit nu al op 23 dagen over tijd en ik zal toch ook nog moeten wachtten, je kunt verders niks.
    niet elke huisarts doet er meteen iets aan.
    en je kunt een keer geen eisprong hebben

6. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

Feb 4, 2011
    3,233
    0
    36
    Female
    Simpelveld

7. Milly123

Milly123 Lid

Sep 20, 2011
    59
    0
    0
    zonder eisprong krijg je wel gewoon menstruatie... heb ik afgelopen ronde gehad...

Hai,
    Kan dat echt?
    Niet dat ik je niet geloof maar ik dacht alrijd dat je een eisprong nodig had voor je menstruatie....
    Had misschien toch beter moeten opletten vroeger bij Biologoe :p

8. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

Apr 20, 2011
    8,087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Ja had vriendin van mij ook

9. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

Feb 4, 2011
    3,233
    0
    36
    Female
    Simpelveld
    Ik heb alleen nu een hele lichte menstruatie... Zo licht dat ik niet eens weet of ik het wel moet tellen al menstruatie...

Kan ook toeval zijn...
    Maar heb het al een paar keer gehad dus ga er van uit dat ik wel eens vaker geen eitje heb...

10. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Weet je zeker dat je je ei hebt gehad en wanneer je hem hebt gehad?

Je kan namelijk soms een cyclus hebben zonder eisprong, hebben meerdere vrouwen. Soms kan je een cyclus over slaan, soms is je cyclus gewoon wat onregelmatig...

Een gyn gaat pas ingrijpen wanneer je cyclus langer dan 3 maanden duurt.
    Maar goed als jij je zorgen maakt, zou ik gewoon ff bij de huisarts langs gaan :)

11. beertjuh87

beertjuh87 Actief lid

Aug 9, 2011
    173
    0
    0
    Noord-brabant
    das goed dat ik dit allemaal weet.
    bij mij zeiden ze dat ik gewoon een ei had overgeslagen omdat ik heel weinig ongsteld was geweest, maar volgens mij ben ik toch echt wel zwanger de kwaaltjes komen langzaam aanzetten.
    dus er is nog hoop voor mij.
    aanstaande vrijdag moet ik naar de ha voor mijn bloeddruk.
    had andere medicijnen gekregen en kreeg last van mijn borstkas en moest daarmee stoppen dus voordat ik naar hem toe ga even weer testen.

12. Gaya

Gaya Lid

Nov 3, 2011
    11
    0
    0
    Yoga, Muziek
    Wateringen
    Hallo Beertjuh87,

Ik zag je bericht pas later, omdat ik nieuw ben hier. Ik ben nu 15 dagen overtijd en heb inmiddels al 4 testen erop zitten. Ik ben bij de dokter geweest eergisteren en deze vertelde me ook dat ik moest wachten en dat het allemaal nog zo pril was, dat ik zeker nog 2 weken moest wachten voor ze iets konden zien op een echo of in het bloed. Ik heb ook nog een kennis van me die verloskundig is gebeld en zij vertelde dat het meestal wel na 2 weken te zien moest zijn omdat het HCG hormoon zich per dag verdubbeld in concentratie, maar dat het ook kan zijn dat je een verlate eisprong hebt gehad, dan schuift de boel op. Verder hier een zeer stabiele cyclus altijd, geen gekkigheid gehad, waardoor de menstruatie ineens kan afwijken. In juli koperspiraal eruit, nou daarna gewoon nog stabiele cyclus. Heb het nu maar losgelaten. Wordt er zo ongelukkig van om telkens te testen en negatief te zien. Ik begrijp ook niet hoe je lichaam soms werkt hoor.. Maar ik houd wel moed, alleen probeer er zo min mogelijk mee bezig te zijn. Verhalen van bekenden hebben me gesteund dat zij na 3 weken pas positief testen of zelf nog later!!! Het kan dus gewoon :)

Sterkte!

13. Channie32

Channie32 Bekend lid

Oct 30, 2011
    676
    0
    0
    Den haag
    Hai gaya meen je dat je nog posi kan testen na 2 weken? Geloofde er eigenlijk niet meer in..Ik zit nu op 11 dagen overtijd..Mag woensdag de dokter bellen en dan mag ik naar de gyn ook omdat ik vorig jaar al mijn spiraal verwijderd heb..vanaf dat moment redelijk stabiele cyclus..Elke maand wel 3a4 dagen later maar 11 nog nooit gehad..Alle testen negatief..Afgelopen woensdag was ik een week overtijd en had ik bloedtest laten doen maar kwam ook nega uit pff..Kan er niet meer zo goed tegen dat wachten,snap er niks anders op zit..Maar snap wat je zegt dat lichaam soms niet..NOu sucses weer allemaal

14. Gaya

Gaya Lid

Nov 3, 2011
    11
    0
    0
    Yoga, Muziek
    Wateringen
    Hallo Channie32,

Ja klopt. Het kan allemaal opschuiven, dat je eisprong later is of dat de HCG gewoon trager opkomt. Ik ben blij dat ik het even aan de verloskundige heb gevraagd en de dokter. Ik kan het nu beter loslaten. Ik ga pas weer over 2 weken testen.. bibber.. gelukkig ga ik eerst op vakantie dus dan kan ik het goed loslaten.. wie weet daarna! En ook de ervaringen met die kennissen zijn me dierbaar, dat het allemaal nog kan.. ik zou niet weten wat het anders is.. Geen dood vruchtje of zo.. immers dan zou er toch HCG waarden meetbaar moeten zijn. Het kan alleen een verlate eisprong zijn of een uitzonderlijk probleem met mijn menstruatie????

15. beertjuh87

beertjuh87 Actief lid

Aug 9, 2011
    173
    0
    0
    Noord-brabant
    hey damens,

maak je niet druk over negatief testen.
    ik ken iemand en die teste pas na een half jaar positief terwijl ze inmiddels wel wist dat ze zwanger was, maar na een half jaar pas das ook heel lang, en de dokter heeft ooit een vrouw gehad en heeft drie kinderen en elke keer pas na drie maanden positief testen.

16. moeder254

moeder254 Niet meer actief

Ik ben nu al zolang overtijd en heb ook steeds negatieve testen..ik moet maar gewoon afwachten van mijn ha...

17. Channie32

Channie32 Bekend lid

Oct 30, 2011
    676
    0
    0
    Den haag
    Tja heel irri. Ik nu 12 dgn overtijd. Mag woensdag eindelijk bellen. Heb zo idee ik zwanger ben maar waarom dan nega testen.. Bij me andere kids testen ik gelijk posi dit wel 6 jaar geleden Miss me lichaam veranderd is..nou tot horens dames en hopen we allemaal posi testen

18. Gaya

Gaya Lid

Nov 3, 2011
    11
    0
    0
    Yoga, Muziek
    Wateringen
    Hallo lieve meiden,

Ach ik ben blij dat er nog meerderen hier op het forum het zelfde hebben als ik. Ik moet ook afwachten nu na 2 weken en altijd een stabiele cyclus ???

Wat voor symptomen hebben jullie eigenlijk?

Ik de volgende:

Pijnlijkere borsten dan normaal, meer aderen zichtbaar
    soms menstruatiekramp (een hele dag wel)
    Een lager liggende baarmoedermond
    Liesdruk/kramp links
    Duizelig
    emotioneler
    veel plassen (geen pijn/geurend)
    Witte vloeiing (niet overmatig)

En worden jullie met deze klachten ook weggestuurd met de melding: je bent schijnzwanger, zit allemaal in je geest? Nou ik ben er echt niet de hele dag mee bezig, het leven gaat gewoon door. Ik ben meer bezig met mijn vakantie vanaf a.s. vrijdag dan dat. Zou je lichaam het dan nog kunnen 'verzinnen'. ???

Worden jullie hier ook zo onzeker van?

Ik wacht nu, om mezelf een teleurstelling te voorkomen, echt 2 weken, tot na mijn vakantie, immers dan zou ik alweer in mijn volgende menstruatie terecht komen volgens berekening (de 14e). Ik vind het moeilijk maar ik wil niet voor mijn vakantie nog verdrietig zijn dat er nog steeds niets zichtbaar is.. en hoop dan dat er wat meer duidelijk wordt na mijn vakantie. Ik neem wel de nodige spullen mee voor een eventuele menstruatie en hou er ook rekening mee dat ik misschien toch zwanger ben, dus zorg voor foliumzuur en dat ik thuis de kattenbak niet meer verschoon, maar je hangt zo tussen of het een of het andere in, dat maakt het het meest onzeker. Mijn vriend behandeld me al als 'zwangere' en mijn moeder ook. Maar liever heb ik dat ze dat nog niet doen...

Share This Page