Ik ben het zo zat om ongesteld te worden. Ik heb nu 1 zoontje, en heb geen kinderwens meer. Ook ivm m'n rug. Ik ben altijd zoveel ongesteld, wod er een beetje gek van.. Alles helemaal onder bloed, elke keer weer schoonmaken. Zit er aan te denken om me eigen te sterilatiseren. Sorry vind het een rot woord pff... Maar word je nog ongesteld dan?
Ik weet niet wat voor anticonceptie je nu gebruikt, maar het schijnt dat je menstruatie een stuk minder wordt met een spiraaltje.
Ik zou het nu sowieso nog niet doen, je zoon is nog maar 11 maanden. Daarnaast wordt je inderdaad nog gewoon ongesteld. Misschien kun je aan de pil? Dat schijnt te helpen bij hevige menstruatie.
Je wordt dan nog wel gewoon ongesteld. Ik ben ook altijd enorm ongesteld. Mijn man is wel gesteriliseerd maar zelf zit ik ook te zoeken naar een oplossing. Ik heb vernomen dat de Mirena spiraal een optie zou kunnen zijn. Ik voel me ook altijd zo enorm smerig. Het loopt ook gewoon langs mijn tampon heen. Ik draag dus een tampon en dan nog 2 maandverbanden achter elkaar in mijn ondergoed. Lekker charmant maar niet heus en dan nog maar te zwijgen ook de buikpijn en pijn in mijn rug en liezen. Pas werd ik op mijn werkdag flink ongesteld en als ik heel eerlijk ben was het werken haast geen doen. Steeds naar de wc,verschonen en een enorm bloedbad iedere keer. Ik ben nu 40 jaar en mijn moeder ging pas met 53 jaar de overgang in evenals mijn oma,tantes etc dus ik vrees dat ik er voorlopig nog aan vast zit.
Ja zeker. Dat je nog ongesteld woord. Kijk voor andere opties. Spiraal pil. Weet wat is maar. Mee leren leven is mijn belangrijkste advies.
Langs gaan bij de huisarts en dit probleem voorleggen, de mirena spiraal is voor de een een uitkomst de ander blijft ongesteld. Een andere optie kan zijn de pil door te slikken. Het zijn echter allemaal wel hormoon bevattende opties. misschien weet de huisarts nog wel andere opties! Succes!
Ik was ook altijd heeeeeel erg en lang ongesteld en wilde mij ook laten steriliseren. De huisarts vertelde mij dat je dan wel gewoon ongesteld blijft dus heb ik een spiraaltje laten plaatsen. Daar heb ik wel gemengde gevoelens over. De eerste 5 maanden had ik constant bloedverlies en ook nu ben ik nog wel elke maand ongesteld maar niet zo heftig als eerst. Ik ben het nu 5 dagen waarvan maar 1 dag heftig. Dat is wel een hele verbetering maar ik vond het begin wel heel erg vervelend met zo lang bloedverlies. Schijnt erbij te horen en ik heb hem nu ruim 2 jaar.
Toen ik niks gebruikte had ik bijna geen hoofdpijn meer en nu ik de spiraal heb, heb ik weer veel meer hoofdpijn. Dat had ik ook toen ik pil slikte, veel hoofdpijn. Ik sta nu in dubio wat ik ga doen. De spiraal eruit en dan weer heel heftig ongesteld of de spiraal houden en dan weer veel hoofdpijn hebben. Ik weet het nog niet maar ik neig naar de spiraal eruit want ik vind die hoofdpijn vervelender dan de ongesteldheid.
Oke, dan heeft dat dus ook geen zin helaas! Denk dan dat ik toch maar de pil blijf gebruiken. Bedankt voor jullie reacties!
Je wordt dus wel gewoon ongesteld en ik weet niet hoe oud je bent, maar onder de 30 zal een gynaecoloog je niet zo snel steriliseren.
Probeer eens een spiraal... Ik heb mirena en nu al vier maanden niet ongesteld, heerlijk! Of eens langs de huisarts voor een andere pil, eentje die je door kunt slikken?
Leg je probleem gewoon even voor aan je gynaecoloog? Die is toch het best geplaatst om je hierin te adviseren, denk ik. Andere pil of andere methode...
Exacyl kan goed helpen tegen ernstig bloedverlies. Het smaakt smerig maar heeft een effectieve werking.
Ik was vroeger heftig ongesteld en sinds ik de spiraal heb gehad en het ook echt verdween tijdens de spiraal tijd.. als in menstruatie was toen nog maar roze afscheiding en daar had ik niet eens een inlegkruisje voor nodig bloed ik nu nog maar 4 dagen terwijl ik vroeger voor de pil altijd 6 dagen dan 9 dan weer 6. Met pil 6 en nu nog maar 4 en ook veel lichter.. Ik bloedde vroeger het bed onder en dat doe ik nu niet meer... kan soms ook alleen inleg kruisjes gebruiken wanneer het begint of eindigd..
Een spiraal is top of een flop. Hier dus een flop. Heb van januari tot december gebloed. Op een maand na een heel jaar dus. Tot ik een giga bloeding kreeg en hij er echt uit moest. Het bloeden is met een medicijnkuur gestopt want dat ging maar door en door. Er bestaat tegenwoordig een behandeling waar ze je baarmoeder schoonmaken. Iemand hier heeft het gedaan en ik weet niet goed hoe het heet. Maar ook dat mag alleen als je geen kinderen meer mag/wil krijgen. Ook dan wordt je ongesteld alleen vele malen minder.
Kan je de pil anders niet doorslikken? Dat je 2 strips achter elkaar slikt en dan een stopwerk. Zo doe ik het wel altijd omdat ik geen zin heb om elke maand ongesteld te zijn.