Hallo, Zoals de titel al zegt: Tot wanneer nemen jullie je kind mee als je s'avond op visite gaat? Wij hebben best vaak een verjaardag op zaterdagavond, maar aangezien de kleine nu al weer wat ouder is ben ik er zelf een beetje op tegen om hem overal mee naartoe te slepen. Ik vind het dan een probleem omdat we hem s'avond laat weer wakker moeten maken om naar huis te gaan want hij slaapt dan zo lekker. Voel me dan best schuldig steeds. Nu hebben we dit weekend weer een verjaardag, maar als ik hem mee zal nemen dan gaat de rest er ook vanuit dat we ons kindje meenemen naar hun verjaardag. Ik vind het altijd een beetje lullig. Een vaste oppas aan huis kunnen wij helaas niet vinden. We zouden hem uit logeren kunnen brengen voor een keertje (heeft hij al vaker gedaan) maar dat wil ik ook beperken eigenlijk. Hoe doen jullie dat? Misschien ben ik wel een beetje overdreven en kan ik hem gewoon zonder schuldgevoel meenemen?
Nee hoor, niet overdreven. Wij zijn er op een gegeven moment ook mee gestopt. Ik weet niet meer vanaf welke leeftijd. Maar we doen het al een tijd niet meer. We lossen dat op door 's middags te gaan, mensen bij ons uit te nodigen (onze vrienden hebben nog geen kinderen, dus nu kan dat nog wel). Als er een feestje is bij onze ouds, dan laten we onze zoon gewoon liggen en halen hem de volgende dag op. En af en toe brengen we onze zoon weg om te logeren. Maar dan niet voor 'zomaar' een verjaardag, maar voor een huwelijk, feestje als iemand 50 wordt ofzo. "Zomaar een verjaardag" klinkt misschien wat lullig, maar anders kun je bezig blijven. Dus proberewij voor de gewone verjaardagen een andere oplossing te vinden dan logeren of halverwege de navht uit bed plukken.
Ik denk dat jij zelf een beetje moet aanvoelen of het gaat ja of nee. Heb je een makkelijk kindje? Slaapt hij gewoon weer door na het op pakken (in de autostoel? uit de stoel? thuis in bed?) Wordt hij onrustig ervan of juist niet? Zijn ritme in de war? Mijn nichtje is wat dit betreft heel makkelijk haar kan je overal mee naar toe slepen tot bij wijze van midden in de nacht. Die slaapt door wat je ook met haar doet. Verplaatsen van stoel naar bed, kleding aan uit etc. etc. Mijn neefje hoefde je alleen al naar te kijken en hij werd wakker en was dan vaak totaal van slag. Als het niet iedere dag voorkomt en je kindje heeft nergens last van ? Sja waarom niet. Dat moet je echt zelf een beetje inschatten.
Nou dat bedoel ik eigenlijk ook "zomaar" een verjaardag. Dat we hem daarvoor weg moeten brengen steekt mij gewoon een beetje.
Wij gaan nu ook telkens 's middags, zodat we 's avonds thuis het 'naar bed'-ritueel gewoon uit kunnen voeren. En als er echt 's avonds feest is oid, dan blijf ik thuis met haar en gaat mijn man alleen.
Nee, ons zoontje heeft al een heel vast ritme en gaat 's avonds om zeven uur op bed. Dus als we naar een verjaardag gaan probeer ik dit ook zoveel mogelijk 's middags te plannen. En anders hebben wij gelukkig hele lieve buren waar we dan de babyfoon mogen brengen
Ik merk aan onze dochter dat ze onrustig is nadat we terug komen van een bezoek of een bezoek bij ons thuis. Ook al is dat overdag. Daarom beperken we dat zoveel mogelijk. Daarmee bedoel ik, niet meer dan 1 bezoek per weekend. Bezoeken beperken tot 2 uur max maar dat gaat ook niet altijd. Helemaal stoppen lijkt me ook niet goed. Ze moet tenslotte wel wennen aan dat het leven niet altijd even regelmatig is. Als we op bezoek gaan dan houden we haar bv wel meestal zelf op schoot en geven haar niet aan anderen. Zo blijft het ook een beetje veilig voor haar. Het is ook elke keer kijken hoe ze reageert... Sterkte er mee...
Ons dochtertje gaat tussen 19.00 uur en 19.30 uur naar bed. Wij gaan om de beurt naar een verjaardag. De ene keer gaat mijn man, de andere keer ga ik. Nu steeds meer vrienden van ons ook kinderen krijgen, zijn verjaardagen ook vaker 's-middags. Maar ik breng mijn dochter daar ook niet voor uit logeren. Het is misschien minder gezellig, maar we hebben voor een kindje gekozen en dan moet je je aanpassen vind ik.....
ik neem mijn kleine meid vandaag ook mee naar 2 verjaardagen,ik neem de wagenbak mee waar ze dan met opgetrokken beentjes in slaapt. Ze laat het gewoon toe terwijl ze slaapt dat haar jasje word aangedaan. Ik neem haar daarna mee naar huis,ze slaapt dan gewoon verder,en ze heeft geen last van de drukte hoor,ze is dat wel gewend,geluid. En zeker met een broer van 12 en 4.
Onze dochter is heel lang 's avonds pas rond 22.00 gaan slapen, tot zo'n 9 maanden of zo. Op visite trokken we haar dan na de laatste luier de pyama aan en vaak viel ze tijdens de borstvoeding bij mij in slaap of lag ze gewoon in een campingbedje te slapen. We konden haar altijd zo in de autostoel zetten (met dekentje natuurlijk) en dan thuis weer zo in bedje leggen, ze sliep meteen verder. Het ligt denk ik ook vooral aan je kindje zelf. Sommige kinderen hebben last van veel 'gesjouw' en slapen niet zo snel. Dan zou ik het niet doen!
In het begin ging hij overal mee naar toe, maar nu probeer ik de meeste verjaardagen overdag te bezoeken, en als het echt niet anders kan dan gaat hij mee. Maar dan uiterlijk om 21 uur , laat ik hem in de maxi cosi in slaap vallen, zodat hij niet wakker gemaakt hoeft te worden om 22 uur of zo als we weg gaan. Al moet ik zeggen dat we bijvoorbeeld bij mijn schoonouders een campingbed hebben staan, en als hij daar echt diep in slaapt, en wij tillen hem 's avonds op om mee te nemen, slaapt hij gewoond oor.
Ik/Wij zijn juist net andersom. Nu onze klene meid nog zo klein is, laat ik haar het liefst zo veel mogelijk thuis. Bij een verjaardag oid blijft of ik of mijn man thuis. Maar als ze juist wat ouder zijn, dan vind ik het makkelijker om ze mee te nemen en bij waar ik dan ben, daar op bed te leggen. Vraag me ook niet waarom, het is een gevoel. Ik zou zeggen, doe gewoon waar je jezelf prettig bij voelt. Als jij flexiebel ben, zullen jou kinderen dat ook worden (ze kennen dan nml niet beter) Maar wil je liever aan een vast ritueel houden oid, zullen je kinderen dat ook prima vinden. Ik geloof niet dat er hier echt een goed of fout antwoord op is
Nooit. Wij vinden dat het voor een kind belangrijk is om een ritme en regelmaat te hebben. Dus vaste tijden naar zijn ( eigen ) bed. Levi hebben we denk twee keer afgeweken van dit. Met verjaardagen van mijn moeder en schoonmoeder. Hem toen daar op bed gelegd en savonds wakker gemaakt en mee naar huis genomen.Kind was de dag daarna gelijk van slag af. Wij gaan nu idd ook in de middag ipv avond.of als het hier in het dorp is wisselen we elkaar af. ga ik eerst een uurtje en mijn man de rest van de avond.
hier mijn zoontje altijd overal mee naar toe genomen vanaf dat ie een paar weken oud was en hij is heel makkelijk (misschien wel juist daardoor) slaapt overal zonder problemen en spookt nooit. hij is inmiddels bijna 3 en heb zoiets; zolang hij niet de volgende dag naar school hoeft, zie ik het probleem niet zo. hij heeft ook al vaak in het zkh gelegen (hartafwijking) en dan maken ze hem ook midden in de nacht wel eens wakker of is ie na een operatie erg onrustig en kost het wat meer moeite om te gaan slapen. Op zulke momenten ben ik juist blij dat hij niet perse om 7 uur op bed moet en in zijn eigen bedje wil slapen, dan was dat dus echt drama geweest. plus dat onze oppas altijd een familielid is (oma of tante oid) en de meeste verjaardagen die we hebben als gezin zijn van de familie dus dan moet ie wel mee omdat de 'oppas' zelf ook op die verjaardag is. verjaardagen van vrienden is hier meestal in de kroeg en dan gaat mijn vriend alleen (mannen avond) of ik met vriendinnen als 1 van hen jarig is. hoop dat ons 2e kindje ook zo flexibel is, maar heb ook het idee dat dat een beetje van de ouders af hangt en hoe je er zelf mee omgaat.
Wij hebben Dennis nog nooit 's avonds naar een verjaardag meegenomen. Ik heb tot 7,5 mnd. borstvoeding gegeven en hij wilde heel lang 's avonds ook clusteren, dus heel vaak voedingen na elkaar. Dus we hebben ervoor gekozen om lekker 's avonds thuis te blijven, als er een verjaardag is komen we wel een keertje overdag of we gaan er een andere keer heen. Onze families wonen allemaal niet in de buurt (Friesland en Brabant) dus als we daar op verjaardag gaan is het vaak niet een avondje maar een weekend of een dag. En dan nemen we Dennis natuurlijk gewoon mee. Ook veel van onze vrienden wonen minstens een uur rijden bij ons vandaan, ik ga dan echt niet met 'm lopen leuren 's avonds. Het is juist zo fijn om thuis in 't ritme te zitten (hij gaat rond 7 uur naar bed) en het gaat zo geweldig met Dennis op deze manier, geen haar op m'n hoofd die eraan denkt om dat te veranderen.
Wij nemen onze kleine nog wel mee maar niet overal.. Bij oma en opa heeft hij een eigen ledikant (oppas opa en oma) dus daar slaapt hij wel. Hij heeft om 23u nog een fles dus tot die tijd kunnen we weg. Altijd fles van 23u thuis in de rust is mijn motto nu. Dus als we gaan tot max 23u (dat fles wat later is is geen probleem, we moeten hem toch wakker maken). Feesten van vrienden worden steeds vaker ook overdag gedaan ivm hun eigen kinderen..(best jammer soms hoor,maar ja we doen het allemaal..) En veel stellen vieren hun verj gezamelijk, idem wij.. Zo beperk je al het aantal verjaardagen natuurlijk. Maar valt de fles van 23u straks weg of wordt dat veel eerder dan gaat ons ventje niet meer vanzelfsprekend mee..
wij houden van regelmaat.. en hebben de kleine nooit savonds mee genomen. bij verjaardagen gaat er gewoon 1 van ons, kan de kleine gewoon om 7 uur naar haar bedje.
ik heb vandaag ook een verjaardag van mijn schoonbroer (hebben en willen geen kinderen), ik neem mijn kindjes daar niet mee naar toe (maar details zijn hier nu niet belangrijk). Nu gaan wij niet zo heel vaak weg en aals er wat is dan komen mijn ouders oppassen (andere opa en oma zijn niet mobiel genoeg en kunnen/mogen geen trap lopen. Dus mijn kindjes liggen vanavond lekker in hun eigen bedje te slapen! Als wij naar vrienden gaan, verjaardag of iets dergelijks dan probeer ik de kids mee te nemen en maak ik ze voor een keer wakker. mijn dochter is altijd een moeilijke slaper geweest mijn zoon slaapt overal!