wat was bij jullie de reden om geen middagslaapje meer te doen? En bij welke leeftijd? tis hier al een tijdje "vechten" en steeds korter. Toenet was het weer huilen en boos doen maar ik dacht: huil jij maar ff. Ging ik na kwartier/20minuten kijken, ligt het gordijn half in zn bed en heeft hij een steun van de muur getrokken:x Maar ik vind hem nog zo jong voor geen middagslaapje (bijna 17maanden). s Avonds wil hij ook steeds later naar bed en slaapt tot ong 9u dan
mijn oudste dochter (20mnd) doet ook geen middagslaapje meer. ondanks dat ze af en toe nog heel erg moe is (en dus eigenlijk het slaapje wel kan gebruiken) wilt ze gewoon niet meer slapen overdag. net als wat jij zegt het naar bed brengen was een strijd en 's avonds ging ze veel later slapen dan normaal. nu slaapt ze sinds een maand niet meer 's middags en ligt ze 's avonds ook weer om 19u in haar bed. heel soms valt ze op de bank in slaap maar dan ligt ze 's avonds pas weer rond 22u in bed. ik vond haar ook jong met 19 mnd maar was die strijd zo zat en ik wilde ook dat ze 's avonds weer een normaal ritme had, dus ben ik het gaan uitproberen en hier werkt het goed geen middagslaapje meer..
Hier ook nog een middag slaapje en wel een van 2-3 uur. Kan me eigenlijk helemaal niet voorstellen dat hij niet meer zou slapen nu al ... vind het wel erg vroeg maar goed ieder kind heeft zijn eigen ritme.
Beau heeft zijn middagslaapje nog hard nodig, deze is dan vaak zo'n 2 a 3 uur! In de avond ligt hij er rond 19.30 in.
hier ook nog wel steeds middagslaapje van ongeveer 2 a 3 uur, heerlijk vind ik het haha en daarna ligt ie er om 7 uur savonds weer in haha maar goed, daar heb jij niets aan, ik zou gewoon kijken hoe het gaat als je hem een x niet naar bed brengt.. wel niet zo fijn voor jezelf nu met je zwangerschap natuurlijk maar dan ben je misschien wel van de strijd af?
Hier slaapt Ilias nog steeds gewoon overdag. Soms zelfs 2x. Hij is nu 20 maanden. Sommige kindjes hebben nu eenmaal meer slaap nodig dan andere kindjes. Ik denk dat dit moeilijk te vergelijken is.
Het kan ook een fase zijn. Mijn jochie had rond zijn 2e verjaardag een poosje gedoe met slapen. Overdag en 's avonds kregen we hem er gewoon niet in. Na 2 weken doorzetten (en daarvoor een paar weken prusten) sliep hij weer als een roosje. En hij heeft tot 3,5 zijn middagslaapje nog gedaan..
Daniël is vanaf het begin af aan overdag al veel wakker geweest, ging ook al heel vroeg over op 1slaapje per dag (als ik het vergeleek met de kindjes van de feb2010 mama's). Ik ga dan denk maar eens uitproberen morgen hoe hij is als hij niet naar bed gaat. Zijn toenet wezen winkelen dus niet goed te zeggen nu, hoewel hij nog loopt te rennen en te vliegen! Tis jammer als hij zn slaapje niet nodig blijkt te hebben, maar elke avond tot 10u wakker zit ik ook niet op te wachten, wat dus ook al weken aan de gang is. Gelukkig kan hij onder het varen bij wim in de stuurhut zijn zijn dus dan kan ik wel een tukkie doen
haha, zag dit toevallig. mijn zoon is een slaapkop die nu net zo'n beetje van de middagslaapjes af is. hij gaat nu naar school! hij heeft ook wel fases gehad dat hij niet wilde maar ik vond dat hij het toch nodig had. maargoed, hij verbouwde dan niet z'n kamer...
Mijn oudste is nu 20 maanden en slaapt elke middag nog ongeveer 2 uur! Soms wil ze niet, *mama nee nie slape* haha maar als ik haar erin leg slaapt ze (na 5 min huilen) wel twee uur!
Mijn oudste is nu 20 maanden en slaapt elke middag nog ongeveer 2 uur! Soms wil ze niet, *mama nee nie slape* haha maar als ik haar erin leg slaapt ze (na 5 min huilen) wel twee uur!
Tot twee weken terug pakte ze twee uur 's middags. Heerlijk! Maar dat is dus over. Als ze al wil slapen, dan is dat met uitzondering twee uur, maar vaak genoeg is het drama met naar bed brengen. Soms wil ze wel bij me in mijn armen in slaap vallen en leg ik haar zo weg, maar poeh.. Ik mis mijn twee vrije uurtjes nu al! Ik vind het nogal wat om vanaf zeven uur 's morgens actief te zijn zonder pauze. Eens zien hoe ik dat op kan lossen, want zij houdt het vol, maar ik niet. Pfff
Nou, daniel heeft zn middagdutje niet gedaan vandaag. Pas rond het avondeten begonnen we te merken dat hij moe werd. Nu kon ik hem heerlijk om half8 al op bed leggen! Ben benieuwd wat hij vannacht en morgenochtend gaat doen! Verwacht niet dat hij nu tot half 9/9u slaapt!
Hoe heeft ie het vandaag gedaan gup? Weer zonder middagslaapje? En ging hij nu wel meteen slapen? Ben benieuwd. Hier ook slaapproblemen sinds een paar dagen, maar denk dat het hier een fase is.
Hier zit ze nog maar net op 1 slaapje en slaapt dan 3 uur. Tot voor kort 3,5-4u verdeeld over 2 slaapjes. Hier slaapt ze van 20.00-8.00u.
gister weer geen middagdutje gedaan. Ging om half 8 lief slapen (5min "gepraat" tegen zn beren) maar weer na een uur wakker. Huilen maar niks willen, alleen drinken en liggen. Denk dromen? Overdag gaat het wel heel goed, is gewoon heel de dag lief aan het spelen maar merk wel dat hij nu meer regelmaat wil met eten/drinken
Mijn zoontje had precies hetzelfde rond 15 mnd. We zijn stug doorgegaan met hem naar bed brengen. Dan was het DRAMA en is hij zelfs een keer uit zijn ledikant geklommen. Toen zijn we meteen overgegaan op een groot bed. Echt waar, ineens zijn alle slaapproblemen verledentijd en slaapt hij meer dan ooit. overdag meestal 3 uur en om 19uur naar bed tot minimaal 08uur... Een groot bed was dus onze oplossing...