bijvoeding...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door loesje1982, 8 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ons monstertje:D is een hongerig kindje dat veel drinkt, ze krijgt nu 5x 210+7 en wil soms ook nog wel een slokje meer.

dit is erg veel, ze is nu precies 3maanden en krijgt al voeding voor hongerige baby's. ze is niet dik, t is nog steeds een mooie slanke, lange baby (63cm, 6300gr.)

ik wilde t bijvoeden zo lang mogelijk uitstellen, maar de KA gaf aan dat ze wel eens op tijd wat extra's nodig zou kunnen hebben. hoe en wanneer zou ik dan moeten/mogen beginnen? een groentehapje s middags of toch eens de laatste fles een beetje pap bijvoegen?

iemand tips? en wanneer dan? ik wilde t sowieso nog zo'n 2-4 weken proberen te rekken, maar iemand ervaring met vroeg bijvoeden?niet dat ze krampjes krijgt...

2. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    :)zie net dat er een kopje 'voeding' is, dus had t daar moeten plaatsen:)

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou denk ik starten met rijstebloem... simpelweg omdat dit gewoon in de fles kan. Misschien kunnen de flessen dan ook weer wat kleiner. Dus naar 180 + 6 + rijstebloem. Eventueel 2x op een dag..
    En oja, ik zou sowieso denk ik in iedere fles 10 cc water extra geven: Dat vult een beetje, en helpt tegen mogelijk verstopping van vaste voeding -waaronder rijstebloem.

4. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    maar dat mag/kan nu al?

want ik vind echt dat haar niertjes veel vocht te verwerken hebben op t moment...

5. adi

adi Niet meer actief

Tja, met 3 maanden is ze inderdaad echt te jonmg voor de bijvoeding.
    maar structureel 5 schepjes kunstvoeding per dag te veel is volgens mij 'even erg', als het niet erger is.

Heb je geprobeerd om meerdere flessen te geven waar je minder schepjes in doet en meer water en evt extra JBPM? Dat je met schepjes niet boven de 30 per dag gaat zitten, en dat aanvult met extra water en JBPM? En dan een hele kleine speen dat ze echt haar best moet doen?

6. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    die meerdere flessen, ja heb ik geprobeerd, en dan meer water erin ook, maar dat werkte niet, en ze kreeg dan toch nog heel veel vocht binnen (zo'n 1200ml)

het indikken heb ik niet geprobeerd, dat zou nog een optie zijn, ze doet overigens wel netjes 20minuten over een fles, en word behoorlijk vervelend als ze er niet genoeg uitkrijgt (speentje had ik af en toe verstopt)

maar in JBPM zit toch geen voeding? dus dan zou ze weer eerder komen vanwege honger.... de KA vond de hoeveelheid voeding niet erg, dat mag ze hebben, alleen de 1200ml zijn wel erg veel voor zo'n lichaampje.

7. misa

misa Niet meer actief

Oei ze krijgt wel structureel te veel nu. Daar zou ik echt snel mee stoppen. Ik zou dan ook nog liever kiezen voor bijvoeding, misschien rijstebloem? Lijkt me minder erg dan structureel te veel voeding. Dat gaat niet om te zwaar worden, maar om het feit dat de nieren dat niet aan kunnen.

Maar honger is ook echt vreselijk he! Hoe lang doet ze over een fles? 15 a 20 min (liefst 20) is toch wel belangrijk ivm het verzadigde gevoel. Lastig hoor!

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Probeer het eens met nutriton(johannesbroodpitmeel/JBPM). Dat werkte hier goed. Mijn jochie wilde wel 6a7 flessen a 200cc van nutrilon Forte. En daarmee kwamen we weer op 5.
    Simpelweg omdat hij gewoon harder moest werken om het binnen te krijgen, en in zijn buikje te verwerken. Daardoor duurde het langer voordat hij weer honger kreeg.

Niet bij alle kindjes werkt het, maar het is iets wat niet als bijvoeding geldt. Het mag vanaf de geboorte gebruikt worden. Voor mij de 1e keus voor bijvoeden..

Ik had wel een behoorlijke dosis nodig. De schepjes zijn veranderd, dus weet niet wat het nu zou zijn. Maar wel bijna de max per fles erin..

9. misa

misa Niet meer actief

Ja, wat deepfreeze zegt kan ook wel eens helpen.

10. adi

adi Niet meer actief

Het gaat niet om de hoeveelheid vocht. ze mag best zoveel water hebben.

Het gaat om de aantal schepjes KV, daar zit een maximuum aan van 30. meer is gewoon niet goed voor een babylichaam. De nieren kunnen die hoeveelheden eiwitten (en nog wat andere dingen) niet verteren, en zijn daarvoor niet rijp genoeg.

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Die grens van 30 schepjes KV is wel redelijk strikt inderdaad. Daar moet je niet te lang/teveel overheen. Maar voor vocht geldt die 1000cc regel ook wel. Al is het minder erg om daar 100-200cc overheen te gaan. maar als je kindje 1,5 liter vocht drinkt op die leeftijd, is dat echt teveel..

12. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ik moet wl ff er bij vermelden dat ze andere voeding krijgt als in nederland, toch houden ze hier wel de 1000ml grens aan, iets erover mag.

de KA vond de hoeveelheid nu wel aan de grens, maar t mocht nog (dus ook t aantal schepjes) probleempje waar zij mee zat was dat ze nog zo'n 4 weken moet totdat bijvoeding zou mogen, en ze dus niet meer flesvoeding mag als dit....

dat verdikken ga ik doen, proberen kan altijd!

Deel Deze Pagina