Geen middagslaapje na tukje in de auto.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door piemie, 26 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Hebben jullie kinderen dat ook? Net zijn we even naar Ikea geweest en Tygo is in slaap gevallen in de auto. Hij heeft 20 min geslapen ong. Toen we thuis kwamen heeft hij nog 1,5 uur gespeeld,gegeten en gedronken. Ik zag hem al een beetje in zijn oogjes wrijven dus heb hem toen neer bed gebracht. Maar hij is vooral bezig met zingen en kletsen.

Ik had het wel al verwacht want dit doet hij meestal als hij in de auto heeft geslapen 's ochtends.Ik laat hem maar even liggen nu, anders is de middag zo lang voor hem.
    Willen jullie kinderen ook niet meer slapen als ze al in de auto hebben geslapen?

2. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    De oudste sliep niet nadat hij in de auto had geslapen. maar dochter slaapt nu lekker nadat ze vanmorgen ong. 15 min. in de auto heeft geslapen. Het duurde wel wat langer voordat ze in slaap viel, en er zijn ook keren dat ze dan niet meer wil slapen. Maar meestal gaat ze wel slapen.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    onze jongste slaapt amper in de auto - maar de auto *zucht*

die heeft geen middagslaapje meer. Behalve als we met de auto ergens heen rijden tussen 13.00 uur en 19.00 uur... op een ritje van 5 minuten valt ze dan al in slaap, en als slaapt ze maar een kwartier, dan slaapt ze s avonds niet voor 20.30 in plaats van om 19.00 uur...
    Wel leeftijdsverschil, maar wel een soort van herkenbaar...

Hoewel ik dat slapen in de auto op zich ook wel handig vind hoor :) - zeker als je een lange dag hebt (waardoor ze dus vanzelf later naar bed gaan :p )

4. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ja slapen in de auto is zeker handig als ze ouder zijn denk ik. Hij is alweer beneden, hij heeft een uur staan springen in bed en daarna zijn muziekschilderij van de muur gegooid en stond dus heel hard te huilen. Dan maar vroeg naar bed vanavond..

5. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Hier ook zo één.
    Alleen als hij echt net in slaap is gevallen en we komen ergens aan waar hij naar bed kan, slaapt hij nog wel verder.
    Maar zelfs aan 10 minuten heeft hij dan blijkbaar genoeg.

6. hier ook een dreumes die niet nog eens gaat slapen als ze in de auto in slaap is gevallen. zelfs al heeft ze maar 5 min. geslapen. als ze in slaap valt op weg naar huis laten we haar in de autostoel zittten op de oprit met het raam open en de radio aan.
    de voordeur staat ook open en kijk ik af en toe hoe t gaat. Want als ik ze wakker moet maken is ze chagarijnig totdat ze sávonds weer naar bed gaat.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier hetzelfde verhaal, maar dan helaas met een kindje van nog geen 6 maanden. Als ze gedut heeft, ookal is het 5 a 10 minuutjes in de auto, dan wil ze thuis niet meer in bed dutten. Vreselijk lastig want met een beetje pech rij ik om 9.30 naar mn schoonouders ( 25 km ) en om 12.30 terug. Doet ze beide keren een dutje van 10 minuutjes en de rest van de dag niet meer...

8. Maia

Maia Niet meer actief

hier ook een meisje dat als ze een powernap doet in de auto daarna niet meer wil slapen. Dus we proberen dat altijd te voorkomen maar ja, soms gaat dat neit en dan is het maar pech hebben.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Hier ook zo hoor, meestal valt hij 10 of 5 minuten voor we thuis zijn in slaap en daarna wil hij niet meer slapen, al slaapt hij normaal rond die tijd zo'n 2 a 3 uur. Als het in de ochtend is, dan wil het vaak nog wel werken hem in de middag te laten slapen, maar bijv. slapend uit de auto halen en in bedje leggen, is maar 2 x ofzo goedgegaan.

10. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ahhh dus veel kindjes hebben dat, ja ik probeer het ook meestal te vermijden ik was ook al om 9 uur bij Ikea maar op de terug weg reed ik verkeerd en moest dus een flink eind omrijden. Slapen uit de auto halen of laten liggen gaat hier ook niet. Zodra ik de auto uitzet is hij wakker..
    Hij heeft nu dus 20 min geslapen vandaag (normaal 2,5 uur) maar is wel erg gezellig dus ach voor een keer maakt het niet uit natuurlijk..

11. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Finn slaapt niet zo vaak meer in de auto, maar als hij toch in slaap valt kunnen we hem heel makkelijk overleggen in zn eigen bedje en slaapt ie zo verder...dit doet ie al vanaf de geboorte

12. 1eKruimeltje

1eKruimeltje Bekend lid

16 jun 2009
    974
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als Beau in de auto in slaap valt en hij slaapt nog als ik thuis kom klap ik gewoon de wandelwagen uit. Kan hem zo overleggen en slaap zo verder. Dan zou je denken dat ik hem in zijn bedje kan leggen. Maar dat is 2 trappen op en dan gaat hij ook niet meer slapen.

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier slaapt ze maar heel soms in de auto. Thuis gelijk in bed leggen gaat maar heel soms goed.
    Even spelen, eten en drinken en dan slapen werkt nog wel eens.

14. adi

adi Niet meer actief

HIer slapen ze regelmatig in de auto.

Als wij ergens heen gaan voor een halve of een hele dag, plannen we het juist zo dat ze moe zijn als we in de auto stappen. Ze slapen dan in no time en we rijden dan rondjes zodat ze tenminste 3 kwartier hebben geslapen. Dan kunnen ze urenlang vrolijk volhouden.

Maar als we terugrijden naar huis en ze vallen in slaap, parkeer ik de auto (kinderen meteen wakker), en haal ze zsm uit de auto. Ik pak het kind op, praat heel rustig fluisterend (zodat ik hem/ haar niet uit de 'slaap-modus' haal, zeg dat we naar bed gaan, en loop gelijk door naar boven. Schoenen en jas uit, kind in bed, muziekje aan en weglopen.
    Helemaal geen toeters en bellen, niet zelf laten lopen (dan is het afgelopen met slapen). Op die manier gaan ze hier wel verder slapen.

15. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Oja dat is misschien wel een idee ja, maar ik heb wel een kind dat als hij wakker is meteen 'Mamaaaaa thuis? Papa weg? Papa werken?' begint dus meteen te babbelen hahaha..
    Als we een heledag weggaan doen we het ook hoor rond 12.00 uur weg en als hij dan een uurtje slaapt is hij de rest van de dag gezellig. Op andere dagen blijf ik ´s morgens in de buurt zodat ik max een kwartier over de terug weg naar huis doe.

16. Bri

Bri Niet meer actief

Oudste wil ook niet meer in bed als hij in de auto al heeft geslapen, zelfs al was dat maar een slaapje van 5 minuten. Soms krijg ik hem nu wel zo ver dat hij dan maar rustig in z'n kamertje gaat spelen (hebben hij en ik toch een uurtje rust), maar hij is wel wat ouder dan jouw zoon.

Bij jongste wisselt het. Zij valt áltijd in slaap in de auto. Soms was het zo kort dat ze daarna in bed verder wil tukken (klein flesje warme melk kan helpen om haar in slaapmodus te houden). Soms heeft ze wat langer geslapen en dan vindt ze het wel weer genoeg geweest.

Met m'n oudste heb ik 3 strategieën:
    1. wakker houden, als ik zie dat hij slaperig wordt en we er bíjna zijn. lukt soms wel, maar soms ook niet.
    2. laten slapen in de auto en een extra rondje rijden. vorige week nog gedaan, hij was strontvervelend aan het einde van een bezoekje aan oma en viel binnen 2 min in de auto in slaap. moe dus. normaal ben ik met 20-25 min weer thuis, nu heb ik een extra rondje over de Ring gereden en nog een ommetje, net zolang tot een van de kindjes wakker werd. dan heeft hij in elk geval écht even geslapen en kun je een gezellige middag hebben.
    3. niet slapen na een autoritje. hij slaat het nu wel vaker over en dat gaat meestal wel goed. beetje op tijd naar bed 's avonds, dan gaat het wel.

Wat adi zegt heb ik wel geprobeerd, maar lukt niet. Misschien komt dat door het feit dat ik 4 trappen op moet vanaf de parkeergarage naar zijn slaapkamer en in die tijd is hij wel wakker geworden. Als ik hem dan meteen in bed wil leggen, wordt hij meestal heeeeeel erg dwars.

Deel Deze Pagina